Museumssoftware

Museumssoftware unterstützt Museen bei der Automatisierung ihres Betriebs, vom Verkauf von Tickets über die Verwaltung von Geschenkläden bis hin zur Verfolgung geplanter Touren und Ausstellungen sowie zur Pflege von Listen aktiver Gäste. Sie hilft, Sammlungsinformationen zu organisieren und zu archivieren. Diese Systeme umfassen POS-Anwendungen und Museumsinformationssoftware. Museumssoftware ist mit Kassensoftware (POS Software), Ticketsoftware, Einzelhandelsmanagementsystemen und Mitgliederverwaltung Software verbunden.

Warum Capterra kostenlos ist
Axiell ist der führende Anbieter von Softwarelösungen für das Sammlungsmanagement für Museen, Archive und Bibliotheken. Über 3.000 Kunden verwalten mit diesen Produkten über 690 Millionen Objekte. Nutze die Lösungen, um effektiv: deine Sammlungen zu verwalten, deine Sammlungen zu erforschen und zu analysieren, deine Ausstellungen, Events und Leihgaben einfach zu verwalten, deine Sammlungen online zur Verfügung zu stellen und deine Sammlungen effektiv zu digitalisieren. Erfahre mehr über Axiell Collections Management Sammlungsverwaltungssoftware zur Verwaltung, Aufbewahrung, Ausstellung, Freigabe und Digitalisierung deiner Sammlungen Erfahre mehr über Axiell Collections Management

von The Mad Pixel Factory

(3 Bewertungen)
Besuche Webseite
Second Canvas ist ein Tool, das darauf ausgelegt ist, Museen bei der Erstellung von Multimedia-Erlebnissen zu unterstützen, indem hochauflösende Bilder (SHR) mit interaktivem Geschichtenerzählen kombiniert werden. Mit der Lösung kannst du ein SHR-Bild in ein zoombares Format konvertieren, mit zusätzlichen Multimedia-Ebenen anreichern und in verschiedenen Formaten wie Web, Anwendungen, digitalen Ausstellungen oder Interpretationsgeräten für Galerien veröffentlichen. Die Anwendung wird von Institutionen wie dem Museo del Prado, dem Museo Thyssen-Bornemisza (Spanien), dem Mauritshuis (Niederlande), dem SMK (Dänemark) und vielen anderen eingesetzt. Erfahre mehr über Second Canvas Second Canvas hilft Museen beim Aufbau multimedialer Erlebnisse, indem hochauflösende Bilder und interaktives Geschichtenerzählen kombiniert werden. Erfahre mehr über Second Canvas

von Re:discovery Software

(0 Bewertungen)
Besuche Webseite
Mit einem Proficio Museum und Archiv-Sammlungen-Management-System werden Deine täglichen Aufgaben vereinfacht, egal, ob es Dateneingabe, Aktualisierung, Suche, Reporting oder Forschung ist. Du kannst auch unser Web-Modul verwenden, um die Sammlung online zu teilen! Wir sind mehr als nur ein Sammlung-Management Software-Unternehmen. Wir sind ein Team von Museums- und Archiv-Profis und erstklassige Software-Ingenieure. Dein System wird unterstützt und aufgewertet werden. Nahtlose Conversions und Cloud-Hosting stehen zur Verfügung. Erfahre mehr über Proficio and Proficio Elements Verwaltet und verfolgt alle Aspekte des Museums und große und kleine Archivsammlungen. Die Sammlung kann optional Online geteilt werden. Erfahre mehr über Proficio and Proficio Elements
KORONA ist eine Cloud-basierte POS-Software für Weinkellereien. Es ist mit erweiterter Inventar-Nachverfolgung und einer intuitiven Benutzeroberfläche ausgestattet. KORONA passt sich Deinen Arbeitsabläufen an, nicht umgekehrt. Du kannst alle Layouts skalieren, um Deine eigenen betrieblichen Anforderungen zu erfüllen. KORONA umfasst das erweiterte Treuesystem bLoyal für Weinkellereien. Es ermöglicht Dir, Kundenaufträge und Wein Clubs zu verwalten. Cloud-basierte POS-Software für den Einzelhandel.
Zum Produktprofil
Mit Blackbaud Altru kann dein Unternehmen Zulassungen, Mitgliedschaften, Spendenaktionen, Waren, Marketing und mehr in einer revolutionären, cloudbasierten Softwarelösung konsolidieren und dir so einen klaren Überblick über deine Unterstützer geben. Verkaufe auf einfache Weise mehr Tickets und wandle Besucher in Mitglieder und lebenslange Spender um.
NetX is a leading Digital Asset Management platform deployed at many museums such as MoMA, SFMOMA, The Metropolitan Museum of Art, the Brooklyn Museum, the National Gallery of Art and more. With a clean modern design, scalable components, and a history of innovation, look to NetX to provide solutions for your departmental or enterprise Digital Asset Management needs. NetX offers both On-premise and Cloud subscriptions. Simple, Helpful, Powerful. A digital asset management vendor with expertise in the museum industry.

von Advanced Retail Management Systems

(19 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Die Anwendungssuite umfasst POS- und Geschäftsbetrieb, Merchandising, Zahlungslösungen, Planung und Business Intelligence. Die Anwendungssuite umfasst POS- und Geschäftsbetrieb, Merchandising, Zahlungslösungen, Planung und Business Intelligence.
Engagiere deine Besucher mit der führenden mobilen App-Plattform für Tourismus, Kultur und Kulturerbe. Verwandele deine Spaziergänge, Wanderwege, Museumsführungen und Audioguides in mobile Apps.

von Jaywil Software Development

(15 Bewertungen)
Zum Produktprofil
The ResourceMate museum basic bundle is the perfect choice for small house museums or historical societies wanting to manage their collection with an affordable and flexible option. It can store any number of windows multimedia objects with each item catalogued. It also contains a module to let you track the many different types of brochures and pamphlets that you may be giving away. for small house museums or historical societies wanting to manage their collection with an affordable and flexible option

von Artifax Software

(13 Bewertungen)
Zum Produktprofil
ArtifaxEvent is designed to manage venue hire, event planning, artistic and production schedules, education programs and tour scheduling. Suitable for any size of organisation, ArtifaxEvent is available in the cloud or on-premises and in multiple languages. At its heart, ArtifaxEvent is a central calendar, providing one source of the truth for your entire organisation. ArtifaxEvent handles all aspects of your venue bookings from the initial inquiry to the wash-up invoice. Venue and event management software in the cloud or on-premises. Named and/or concurrent user licensing.

von Vernon Systems

(12 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Collection management system on the web. Gives you the power to share and discover collections online in simple and creative ways. Web-based solution that enables museums to manage, catalog and publish collections using data migration, backup and more tools.

von Museum Anywhere

(12 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Automatically generate eMembership Cards with automated renewal reminders from your Altru, Raiser's Edge, Raisers Edge NXT, Fundly CRM or other Membership System. Easy access for members to their membership card on smartphones.

von Explorer Systems

(11 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Versai is a fully integrated solution that focuses on patron-centric activities for the ease of business for both staff and customers. Versai conveniently houses a variety of business areas with consistent and intuitive functionality to introduce users to the features they need most and continue to fulfill their needs as their institution's needs grow over time. Fully-Integrated Admissions, Membership, Schools, Camps, Fund Raising, Groups, Birthdays, Gift Shop, Web, Kiosk, Scanner Admissions.

von It Unlimited

(11 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Powerful, intuitive, multi-user, mobile/desktop app to securely catalog and collaboratively manage collections anywhere. Powerful, intuitive, multi-user, mobile/desktop app to securely catalog and collaboratively manage collections anywhere.
On-premise & cloud-based solution for museums that provides tools to streamline and manage exhibitions, catalogs, lists & more. On-premise & cloud-based solution for museums that provides tools to streamline and manage exhibitions, catalogs, lists & more.
Doubleknot helps museums, zoos & similar organizations manage, coordinate & promote online, onsite & mobile ticketing, admissions, memberships, camps, classes, group visits, special events, rentals & fundraising campaigns. All membership, registration, reservation, donation & sales data is stored in a single database for reporting/analytics. The Sales Station POS and mobile POS empower staff to can scan tickets, update records & collect payments & donations at the front desk/gate or anywhere. Integrated tickets, memberships, bookings, events, donations & sales. Front-desk & mobile POS for sales, checkin, updates & payments.
Complete point-of-sale solution (software and hardware) built for retail and wholesale businesses. Features include: club management, job estimating, installation and delivery management, lightning-fast checkout, age verification (state and federal compliance), mobile solution, CRM, Safe Sync 'Always On' mode, loyalty and gift card programs, robust reporting, comprehensive inventory management, security system integration, accounting integration, and much more. An affordable POS solution that provides a comprehensive set of business management tools needed to successfully run a retail business.
Salesforce-basierte Anwendung, durch die Museen mit ihrem Publikum engagieren, ihre Kunstwerke und Aktivitäten fördern und ihre Einnahmen erhöhen. Die Eigenschaften umfassen: - CRM (Besucher, Spender, Mitgliederverwaltung) - Ticketing - PO und Geschenk-Shop-Anwendung - Collection-Management und Web-Publishing - Besucher Anwendung Salesforce-basierte Anwendung für Museen. Zur Ausstattung gehören Besucher, Spender & Mitgliedschaft Management sowie das Management von Sammlungen.

von Celerant Technology

(8 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Manage your stores and eCommerce anywhere, anytime! Run your brick-and-mortar and online operations as one! With real-time integration and live inventory, cross-channel promotions and pricing are maintained with ease. Unlike most cloud solutions, Cumulus Retail offers an 'Always On' POS option for on-premise, which provides reliability should internet connectivity go down. And with iCumulus eCommerce- pricing, promotions, gift cards and inventories are consistent both in your store and online. Affordable & powerful Cloud SaaS retail software and eCommerce makes it easy to manage your store and website in a single platform.

von Gatemaster Technology Corporation

(7 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Designed for Amusement Parks, Water Parks, Go-Kart Tracks, Laser Tag, Mini-Golf, Museums, Zoos, Aquariums and FECs. Manages all aspects of sales, ticketing and party events. Also features an integrated web store. No ongoing fees or per ticket charges. Upgradeable from 1 to 1000 station systems. Since 1994. Point of sale and ticketing software that manages your entire facility and online.
Zum Produktprofil
Artwork Archive is the most affordable and intuitive art collection management tool on the market. It provides museums with simple, yet powerful tools to manage their art inventory. Best for small to mid-size museums with limited budgets and resources, this cloud-based solution provides intuitive tools and reporting along with complimentary data migration and a team of support specialists. Plans start at $24/month and non-profits receive a 30% discount for the lifetime of their account. Affordable, intuitive and cloud-based solution that helps small to mid-size museums organize, manage and showcase their art collection.
Die flexible webbasierte Sammlungs-Management-Argus System-Plattform für Museen und Galerien wurde speziell entwickelt, um Kuration zu verbessern und Reichweite, Zugang und Relevanz zu ertheblich zu erweiter. Dadurch wird die Erfahrung sowohl vor Ort als auch bei virtuellen Besuchern erweitert, während sie dabei hilft, eine kulturelle Gemeinschaft zu erstellen und miteinander zu verbinden. Web-basiert und höchst konfigurierbar, unterstützt es vielfältige Anforderungen, die die Bereitstellung innovativer Dienste über ein traditionelles Sammlungsmanagement hinaus ermöglichen. Die webbasierte Museumssammlungs-Management-System-Plattform Argus wurde durch Effizienz, Reichweite, Zugang und Relevanz deutlich erweitert.
The future of amusement software has arrived! ALUVII is an all-in-one, cloud-based software platform for the amusement & leisure markets and includes all modules needed to run your business. Because ALUVII is cloud-based its easy to setup and use, accessible on any device, and is extremely affordable. Core modules include ticketing, point-of-sale, membership management, ecommerce, event scheduling, inventory management, HR & timekeeping, sales & marketing, and much more. Aluvii is an all-in-one, cloud-based software platform for the amusement & leisure markets.

von Museum Archive

(1 Bewertung)
Zum Produktprofil
Museums, Historical Societies, and other groups can organize their collections without spending valuable. Museums, Historical Societies, and other groups can organize their collections without spending valuable.

von Gallery Systems

(1 Bewertung)
Zum Produktprofil
Collections management and web publishing solutions for museums. Collections management and web publishing solutions for museums.

von TOR Systems

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Visitor management solution designed specifically for the needs of visitor attractions and museums. Visitor management solution designed specifically for the needs of visitor attractions and museums.

von KMIT Solutions

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Integrated software for museums- including ticketing, membership, education, group sales, field trip reservations, eCommerce, retail & inventory, food service management. Integrated software for museums - including ticketing, membership, education, group sales and more!

von Collector Systems

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Collections management tool that helps large businesses manage historical collections, track sales, create reports and more. Collections management tool that helps large businesses manage historical collections, track sales, create reports and more.

von Eloquent Systems

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Mobile-Friendly Collections Management Software (CMS) starting at $400/month in the Eloquent Cloud. Modular and scalable. For physical and digital assets (DAM). Photo gallery, flip books, maps, architectural diagrams, and more. Modules include accessions, storage management, loans & exhibitions, and more. Integrates with the popular Eloquent Archives and its Historical Timeline. Superior unlimited Help Desk support and automatic software updates. Mobile-Friendly software for all managing collections of artifacts, fine art, or historical archives, physical and digital assets (DAM)

von FusionRMS

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Das Fusion Retail Management System (FusionRMS) ist eine Suite von Anwendungen, die die Reichweite deines ERP-Systems auf die kleinen bis mittelständischen Einzelhandels- und Großhandelsmärkte ausdehnen, ohne die Kernfunktionen zu beeinträchtigen. Vollständig integrierte POS-, Lagerverwaltungs-, Digitalmarketing- und Buchhaltungslösung, die cloudfähig ist und speziell für den Einzelhandel von heute entwickelt wurde. POS-Software mit Inventarmanagementsystem, Integration von Geschenkkarten und Kreditkartenabwicklung für Fachhändler.

von ArtPro

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Der einfachste Weg, zur Verwaltung, Verfolgung, Speicherung und Bewertung deiner Kunstsammlung und deiner Galerie – online und sehr effizient. Der einfachste Weg, zur Verwaltung, Verfolgung, Speicherung und Bewertung deiner Kunstsammlung und deiner Galerie – online und sehr effizient.

von Sirma Enterprise Systems

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Museum Space is cloud-based, end-to-end Museum Management Software developed to helping galleries, libraries, archives and museums, making the worlds cultural treasures accessible and meaningful to all. Based on Sirma Enterprise Platform, Museum Space contains all necessary modules for museum management: Conservation Management, Image Annotation, Exhibition Management, Cataloging Management, Loans Management, Locations and Movements, Acquisition Management, Deaccession Management, Museum Space, an end-to-end, cloud based, museum management software developed to helping galleries, libraries, archives and museums

von Cuseum

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Digital membership cards offer convenience and ease of use for members and organizations. Eco-friendly and fully integrated with mobile wallets, digital cards streamline the membership process and reduce the costs associated with physical card creation and distribution. Digital membership cards offer convenience and ease of use for members and organizations.

von Adega

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Web based solution for museums that includes ticketing, guides, visitor management, and more. Web based solution for museums that includes ticketing, guides, visitor management, and more.

von Collection Harbor

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
Collection Harbor is an intuitive web-based CMS for museums and private collectors that lets you manage your collection efficiently and affordably. Our system was designed by museum professionals, so our interface is streamlined and easy to use. We also offer Collection Jetty, an alternative for small institutions and non-profits or private collectors. Collection Jetty is a simple, easy-to-use web based tool that is available for as little as $29/month for members of our Pilot Program. An intuitive web-based CMS for museums and private collectors that lets you manage your collection efficiently and affordably.

von artAttendant

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
artAttendant offers a streamlined, easy to use cloud based art collection inventory program and provides a mobile archive experience. Upload images and PDF documents to fully document your collection. artAttendant offers a versatile and free to use cloud based database and rewards those who prioritize legacy and organization. Are you too busy to organize? Ask us about our Archive Services. Our archivists are vetted and insured and ready to assist. artAttendant is a streamlined, easy to use cloud based art collection management program with optional public view.

von accesso

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
The accesso Siriusware POS software provides feature-rich admissions and sales solutions for attractions around the world, from ski resorts to museums, zoos, aquariums and more. Our software modules provide easy-to-use and feature-rich solutions that enable your operators to process transactions quickly while collecting the data you need to make informed business decisions that help you increase revenue. Feature-rich sales solutions for attractions around the world, from ski resorts to museums, theme parks and more.

von CollectionSpace

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
CollectionSpace is an industry-leading collections management system backed by an internationally recognized non-profit. With CollectionSpace, you can professionally manage your collection with user-friend, web-based, open source software; share data via web services and an advanced native API; connect and integrate with tools such as digital asset management systems; and future proof your organization's technology infrastructure and sustainability. Collections management application backed by an internationally recognized non-profit.

von Track It Forward

(0 Bewertungen)
Zum Produktprofil
The volunteer check in kiosk is a mobile volunteer sign-in system that allows organizations to manage their volunteer check ins and hours more efficiently. Through this check in kiosk, volunteer coordinators can view who is currently checked in onsite and who has checked out earlier. When a volunteer checks out, their hours are automatically logged to the web, where coordinators have access to run reports. Volunteers check in with they arrive and check out when they leave. Hours are automatically calculated and go straight to reports.