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Über Pipedrive
Pipedrive ist ein CRM-Tool, das sich wiederholende Prozesse automatisiert. Mit der intuitiven Nutzeroberfläche können Teams Leads verwalten und mehr Geschäfte abschließen.
Neatly organized and friendly application. The most liked feature is the chat support team.
The only thing that is kinda confusing especially to non-technical person is on integrating with third-party tools. Most of it needs to be connected with Zapier which is again another subscription.
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Great Web Based CRM
Es gibt Alternativen mit mehr Benutzerfreundlichkeit
Kommentare:
Ich bin seit über zwei Jahren bei Pipedrive Kunde und benutze es täglich, jedoch wird sich das zukünftig ändern.
Hier mein Gesamteindruck zu Pipedrive:
Der allgemeine Support verschlechtert sich zunehmend, zeitweise ist der Button um einen Ansprechpartner zu bekommen (per Messenger, nicht am Telefon!) abgestellt/abgeschaltet.
Dazu ist die Plattform zunehmend sehr langsam. Der Pipedrive Support schiebt solche Dinge sehr gerne auf den Endnutzer (Cookies, Browser und Skripte) aber auch wenn diese alle behoben und ein Videobeweis geschickt wird, ändert sich nichts an der Schnelligkeit - es liegt wohl an den Servern, aber zugeben tun sie das ungern.
Jedoch was bei mir jetzt das Fass zum Überlaufen gebrahct hat, ist die Tatsache, dass ich Pipedrive verschiedenen Geschäftspartnern und Nutzern empfohlen habe und daraus resultierend mir "eigentlich" über 1.000$ an Amazon-Gutscheinen über das Affilate-Programm versprochen wurden (und auch online angezeigt werden) aber Pipedrive sich jetzt weigert, diese auszubezahlen.
Zusammengefasst:
- Pipedrive ist zunehmend langsam
- Der Support wird zeitweise abgestellt und ist dazu noch schwer erreichbar und würgt einen gerne ab
- Pipedrive ist nicht Benutzerfreundlich, gerade auch nicht denen die sie weiterempfohlen haben, klingt irrational, oder? Ist es auch
PS: Ein freche Kleinigkeit on top: Was sie dafür eingeführt haben ohne Einverständnis sind Affilate-Links in der eigenen Signatur "Gesendet von Pipedrive" mit dem eigenen Affilate-Link darin... um noch mehr Werbung zu erhalten, aber wie gesagt, ausbezahlt werden sie im Anschluss nicht.
Vorteile:
Der Aufbau der Pipelines hat Pipedrive sehr schön gelöst. Auch an sich der einfache und simple Aufbau.
Nachteile:
Der Kundensupport ist nicht zu empfehlen, genauso wenig die Schnelligkeit von Pipedrive. Es finden sehr oft lange Wartezeiten statt, bis sich etwas öffnet (auch im Inkognito-Modus, anderen Browsern etc.) und Pipedrive unterbindet zeitweise den Support - sie lassen dann lediglich den Selfhelp-Chatbot laufen. Wenn man Support erhält, ist dieser oft überfragt bzw. "muss nachfragen" und wenn er dies getan hat, erhält man Antworten auf die der Support nicht weiterhelfen kann.
Antwort von Pipedrive
vor 8 Monaten
Thank you very much for your feedback and insights! We truly appreciate it. We are sorry to hear you had this experience with our Support Team, this isn’t what we expect when in contact with our Experts. We reassure you that our Support Team is here to help you 24/7 and we will be more than happy to help with any questions you might have. Once again thank you for providing us with this feedback. We will forward this case internally and make sure it will be taken into account for future improvements.
Tolles und umfangreiches Tool!
Kommentare: Es erleichtert mir meinen Arbeitsalltag und erinnert mich fast automatisch an Termine und Erledigungen.
Vorteile:
Es ist intuitiv bedienbar und meist selbsterklärend.
Nachteile:
Dass ich bei weitem noch nicht alle Funktionen kenne.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
Einfach, intuitiv und transparent!
Vorteile:
Pipedrive lässt sich intuitiv bedienen, ist einfach aufgebaut.
Nachteile:
Es lässt sich wenig in der Software selbst individualisieren.
Antwort von Pipedrive
vor 4 Wochen
Hello Maximilian, Thank you for your feedback! Best regards, Pipedrive Team
Gutes CRM Tool welches schnell aufzusetzen ist
Kommentare: Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man auf HubSpot oder Salesforce wechseln
Vorteile:
Die Einfachheit des Systems ist wirklich angenehm, kann man an einem Vormittag aufsetzen und die Dashboards sind ebenfalls einfach aufzusetzen
Nachteile:
Teilweise sind die funktionalitäten eingeschränkt, beispielsweise das Lead Management von Personen ist sehr nervig da man fast nur mit Deals (Opportunities) arbeiten kann. Lead Scoring ist ebenfalls definitiv ausbaufähig, da braucht man einen Profi damit man das aufsetzen kann.
Pipedrive Bewertung
Kommentare: Sehr gut
Vorteile:
Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.
Nachteile:
Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut
Antwort von Pipedrive
letztes Jahr
Thank you for your feedback!
Pipredrive
Vorteile:
Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand
Nachteile:
das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen
Kein Papier mehr
Kommentare: Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend
Vorteile:
Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr
Nachteile:
Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.
Bewertung Pipeline
Vorteile:
Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen
Nachteile:
Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe
Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive
Vorteile:
Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit
Nachteile:
Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden
Pipedrive
Vorteile:
Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit
Nachteile:
Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft
Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool
Kommentare: Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung
Vorteile:
- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich
Nachteile:
- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)
Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht
Kommentare: Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.
Vorteile:
Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.
Nachteile:
Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann. Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.
Easy CRM für outbound/ high value Deals
Vorteile:
Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.
Nachteile:
Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern
In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend

Great Starter CRM for New Users
Vorteile:
Very easy to enter new contacts into the system, or to do a bulk import. Very Easy to search for contacts via the search query, including custom fields. You can select multiple contacts at the same time and edit their information in a multiselect format. Very easy to create custom columns that will enable you to organise the information that you need.
Nachteile:
Not the best with organising tasks automatically or checking for overlapping tasks.They do not have a lead generation tool in the form of a lead capture technology or widget.Does not have an email marketing integration like more modern Real Estate CRM's
Antwort von Pipedrive
vor 8 Monaten
Igor, we truly appreciate your comments! Thank you
The unrivaled CRM in the industry
Kommentare: Pipedrive stands out as my top choice among CRMs, having thoroughly evaluated over a dozen options. I consistently recommend it to my clients due to its exceptional versatility with third-party integrations. Additionally, I suggest it to beginners because of the extensive features available even with the top-tier package, which remains one of the most affordable options on the market.
Vorteile:
I appreciate Pipedrive's straightforward user interface, its flexibility for customization, and its extensive range of integrations, which is unmatched in its category. I would even describe it as modular, as you can easily add almost any feature you desire through third-party integrations. This ensures that you're never restricted by the limitations of what Pipedrive may not excel at. On the other hand, if you prefer an all-in-one solution, Pipedrive still outperforms its competitors in this aspect.
Nachteile:
I'm not particularly fond of how certain basic features are restricted to higher-priced plans. While I lean towards the 'modular' setup, the lowest-priced plan is the most logical choice for me. However, I do miss some features like prioritizing important fields based on the deal or the stage of the person/organization in the pipeline. In the past, I subscribed to Pipedrive's top-tier package, but I found the automation features to be underwhelming. They are somewhat limited, and the triggers don't always function as expected.
Antwort von Pipedrive
vor 8 Monaten
Japhet, Thank you very much for your feedback! :D We will make sure to forward it to our dedicated teams. If you need any help, please reach out to our Support Team. They will be happy to help!
Minimalist CRM Meets our Needs
Kommentare: Overall satisfied when considering it is a low cost product.
Vorteile:
It covers the basics of what we need in a CRM.
Nachteile:
It has limitations when you have multiple product lines or locaitons
In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot Marketing Hub und Salesforce Sales Cloud
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Against one option, price and complexity. Against the other it seemed like customer service was just better.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
Pipedrive for a Fintech Company
Kommentare: It is been very positive and intuitive. Fast deployment and easy to manage.
Vorteile:
It is a fast and intuitive setup to start. If you have sales know-how, it is going to be an easy adaptation. The integrations also work well.
Nachteile:
I think the user view with too many possible added features makes it a bit confusing. Maybe that should be just for administrative roles.
In Betracht gezogene Alternativen: ActiveCampaign
Warum Pipedrive gewählt wurde: I believe Pipedrive is a lot simpler to use compared to Salesforce.
Zuvor genutzte Software: Salesforce Sales Cloud
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Because of integration possibilities with our existing platform.
Antwort von Pipedrive
vor 8 Monaten
Thank you for your feedback!
Solid CRM tool well-integrated with the apps ecosystem
Kommentare: First time using Pipedrive, after years of experience using Salesforce and Hubspot, and I really enjoy the user-centered experience. The tool has allowed us to build powerful sales automation (Activecampaign, Zapier, Calendly, Clickfunnels, etc) to empower our team to focus on closing more deals.
Vorteile:
Very intuitive CRM, with solid integrations with other apps through Zapier.
Nachteile:
The licence is not cheap and it was difficult to migrate data seamlessly from one pipedrive account to another.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
The Worst CRM You'll EVER Use - Avoid Pipedrive At All Costs
Kommentare: Don't be a sucker and use it... I emailed the [sensitive content hidden] and you should as well. [sensitive content hidden]
Vorteile:
If you're looking for a CRM that requires you to REFRESH the page after VIRTUALLY EVERY ACTION, you've found the right CRM! TRY reaching them on live chat... yeah, you'll wait at least 90 mins. AVOID these people at all costs - a complete rip off.
Nachteile:
Nothing. Poorly designed without the ability to customize default fields.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback.
Fitness and pipedrive
Kommentare: Pipedrive creates a efficient, intuitive, and smart hub to manage clients
Vorteile:
Quick and efficient sorting for current and prospect clients
Nachteile:
Duplication clients are not automatically marked, which in the fitness industry would save loads of time
In Betracht gezogene Alternativen: HubSpot CRM
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Product reviews, fit for the company demographic, integrations, and ease of use
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
A cost-effective CRM solution for businesses with small sales teams
Vorteile:
I like how easy it is to start an operation and gain insights from the deals pipeline. Pipedrive also offers tons of content to introduce and maintain your knowledge about SalesOps and what fits best with your deals workflow. You'll be able to integrate it with almost all the relevant tools for data analysis. Even when it's not native to Pipedrive, you can find the right solution on the marketplace.
Nachteile:
I don't like how the dashboards are structured, eventually we started using other tools and in-house solutions. It gets confusing when you start to create one dash after another... if you don't keep track of it and clean any unnecessary dashboard, you'll find yourself lost among all the legacy charts you created before. But, as long as you keep things organized, you have a great tool to work with.
Antwort von Pipedrive
vor 8 Monaten
Giovanni, thank you very much for sharing your insights and feedback! Let us know if you need any help!
Productive tool and very easy to use
Kommentare: Overall, its an easy CRM tool, that is also very powerful and dependable. We have been able to create properties, link to web forms, and generate automations within first couple of days of creating account.
Vorteile:
Easy to use; Once you learn the basics, and terminology, Pipedrive is very practical.
Nachteile:
The workflow when going through activities isn't too efficient. It involves a lot of tabs, and bouncing from object to task.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
Great software for our start-up
Kommentare: We have been looking very closely at various CRM solutions. In the end, we opted for Pipedrive as the best software for a start-up and haven't regretted this decision for a second.
Vorteile:
The ease of use, the clarity, the many functions. The user interface is really easy to use and you can always find your way around.
Nachteile:
I am very satisfied with everything. The only thing is that sometimes integrations with other software are not possible because there is no predefined interface. You would have to be a customer of the largest CRM provider. But we hope that Pipedrive will continue to grow and that there will then be more predefined integrations.
Antwort von Pipedrive
vor 3 Monaten
Thank you for your feedback!
Very underrated CRM system. Works wonders for our sales operations
Kommentare: Pipedrive has completely transformed our sales and CRM operations. Thanks to it, we've saved hundreds of working hours from having to send routine sales emails or set up campaigns because it's all done automatically. It's automated a lot of the processes that used to take up our time and effort. All in all, it's a wonderful tool for boosting your sales output
Vorteile:
1. The custom propert option is a fantastic addition for setting up workarounds for when the standard properties aren't enough.2. The automated workflows are great as well. You can set up automations for everything from logging activity and moving leads down the pipeline, to sending a simple introductory email.
Nachteile:
It's difficult to become a confident user in the beginning. It would be a lot better to have improved onboarding.
In Betracht gezogene Alternativen: Salesforce Sales Cloud und HubSpot Sales Hub
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: The other tools are bigger, but Pipedrive seemed like the most robust tool out of them, so we decided to go with it in the end. The price tag was also a major advantage for Pipedrive, especially over Salesforce.
Antwort von Pipedrive
vor 11 Monaten
Thank you very much for your detailed feedback. We truly appreciate it!
Pipedrive's the foundation of our customer relations efforts
Kommentare: Pipedrive has been a great addition to our sales & CRM efforts. With it, we have a system where we can easily follow everything with each prospect and customer, we can create good looking reports from our CRM data, and we've saved a ton of working hours thanks to the automated workflows. All in all, I think it's a must for any growing sales operation.
Vorteile:
The best thing by far is the automated emails. We have workflows that trigger an email within 10 minutes of an action taking place. Without it, I'd have to constantly check my inbox. It's saves us a lot of time for more outreach and prospecting.
Nachteile:
The setup was pretty gruelling for us. The property and workflow setups in particular took longer than we'd anticipated.
In Betracht gezogene Alternativen: Zoho CRM, Salesforce Sales Cloud und HubSpot Sales Hub
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive: Pricing was an important factor for us and Pipedrive looked more than capable enough at half the price of some of the others.