Durchschnittliche Bewertung

  • Gesamt
    4,7 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4,7 /5
  • Kundenservice
    4,7 /5

Über ISL Light Remote Desktop

Webbasierte Lösung, mit der du dich mit jedem Computer oder Mobilgerät verbinden kannst. Plattformübergreifende, sichere und schnelle Bildschirmfreigabe.

Erfahre mehr über ISL Light Remote Desktop

Zeigt 282 Bewertungen

Patrick E.
CEO
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.3.2020

"Guter Entscheid für das Produkt ISL"

Kommentare: Fernwartung von Software

Vorteile: Hohe Verfügbarkeit. Guten Kundensupport, Guter Preis

Nachteile: Bedienerfreundlichkeit, Userfreundlichkeit, Mactauglich

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.3.2020
Christian B.
CEO
Computer-Vernetzung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.2.2021

"Gutes Preis - Leistungsverhältnis"

Kommentare: Erfüllt alle meine Anforderungen für den Remote-Support

Vorteile: Einfach zu installieren , zu bedienen und zu betreuen

Nachteile: Drucken im Remote-System ist nicht möglich

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.2.2021
Josef S.
Geschäftsführer
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.10.2020

"Sehr zufrieden"

Vorteile: Deckt unsere Bedürfnisse voll ab. Benutzerfreundlich.

Nachteile: Client.exe wurde beim Kunden als Virus erkannt !!!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.10.2020
Matevž O.
CIO
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.5.2020

"Easy set-up, does the job"

Kommentare: While some services were overloaded during the COVID crisis, there have been no technical difficulties with ISL. The service is robust, intuitive and works well.

Vorteile: There is very low overhead with this software, users don't need to install anything and remote support can be up and running within half a minute from call.

Nachteile: Running services or applications with elevated privileges on the remote computer is a bit of a hassle.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 28.5.2020
Marcelo R.
Tecnico
Computer-Vernetzung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.1.2021

"Excelente"

Kommentare: La experiencia en general es muy buena, no he tenido problema alguno.

Vorteile: Lo mejor es la facilidad en la implementación, es muy intuitivo y es facil para los clientes.

Nachteile: A lo mejor lo que se podría mejorar es el tema de las reuniones para poder dar clases, es un poco complejo.

Antwort des Softwareanbieters

von ISL Online an 18.1.2021

Marcelo, thank you for your review! The new version of ISL Groop will have a new Classroom feature. We recommend you to follow our social channels or subscribe to our newsletter in order to be informed about it once released.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.1.2021
Matjaž D.
Support/Development
Unterhaltungselektronik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.7.2019

"ISL Light"

Kommentare: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Vorteile: slo support, multiple monitor connect is nice

Nachteile: I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning.
It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window?
Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows.
Audio chat would also be nice.
Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes.
Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Antwort des Softwareanbieters

von ISL Online an 3.9.2019

"Audio chat would also be nice. "
Audio chat in an active session is possible.
You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353

"Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. "
Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue.

"Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature."
Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator

Yours sincerely
Domen Vidmar
ISL Online Team

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.7.2019
Martin I.
Head of Customer Support
Computer- & Netzwerksicherheit, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.1.2021

"Easy to use remote desktop tool"

Vorteile: It's easy to use. We at the customer support department can create a list of our customers' computers and remotely connect whenever needed. It's also easy to use from the other side that we just send a link or tell a code to join the session. We like that you can have more simultaneous sessions and invite another operator to join you if needed.

Nachteile: Sometimes when there are more desktops or higher resolution, the remote desktop could be harder to read.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 8.1.2021
Andrew S.
IT Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.7.2020

"ISL Light has streamlined our business."

Kommentare: ISL has always been a pleasure to deal with. On the VERY few ocassions we have had an issue it was resolved quickly with knowledgeable support staff. I would highly recommend ISL for 'always on' connections and help desk support. We use the performance details often to help diagnose our clients problems, all integrated into the ISL platfrom. Brilliant!

Vorteile: ISL Light is easy to implement and integrate into our website and daily business tasks. Our clients like the ability to have transparency when using the software and the tools it enables us as business to help them with.

Nachteile: A more lightweight client installer would be good but this is a small request as most clients can connect with our instructions over the phone.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.7.2020
Werner V.
Engineer
Computer-Vernetzung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.11.2019

"ISL Remote for optimal Network support"

Kommentare: We use ISL for several years already and the overall benefits of this product makes that we continue to use it. Even on a Phone or Tablet we can remote access the connected systems.

Vorteile: The ease of use makes it perfect for daily use. It works perfect even when we are logged in to multiple systems without any loss of speed.

Nachteile: It would be better is we had an automatic way to create a report, of even a quick report of the system.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 25.11.2019
Malcolm B.
Director
Computer-Hardware, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 5.11.2020

"THe right product for the job"

Kommentare: use it every hour of every day have tried others, but graphics poor, expensive or not as secure

Vorteile: Its fast, good graphics, secure, does not leave a code on the PC for someone to copy and hack

Nachteile: Happy with all the product range and features

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 5.11.2020
Dario P.
CEO
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2020

"Probably the best remote support software around"

Kommentare: It just works very well and it has made our support experience painless

Vorteile: The possibility to self-host the server and to customize the product.
It is really easy to use even for "difficult customers".

Nachteile: It is not cheap, but it is even not too much expensive

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2020
Jan M.
Owner
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 11.11.2020

"Goed alternatief"

Kommentare: Zeker zo goed voor minder geld.

Vorteile: User model sluit goed aan bij onze organisatie

Nachteile: Remote support sessie komt wat minder soepel tot stand als bij sommige concurrenten.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 11.11.2020
Gregor K.
CEO
Computer- & Netzwerksicherheit, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020

"Waited too long to switch to ISL Light"

Kommentare: I suggest everyone to try it - its simple and free. The support is great. In the first phonecall to customer service I got all the info I wanted to know. Since then no further support was needed. I can highly recommend.

Vorteile: Simplicity of use in every aspect. I can run it from any device I owe without any software installation and activation. Mobile version also simple and working. Everything we need!

Nachteile: Drag'n drop files from client's side not supported.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020
Alejandro C.
IT
Vorstandsbüro, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.1.2020

"Easy remote access/support solution with multiple options"

Kommentare: We offer support to company owned and employee owned PCs, and also support business partners that require access to our systems for our business relationship. For company owned equipment we used to install another remote support product, but we can't do that on most of not-owned equipment, so ISL became a great help since we do not need to install anything, just provide the session ID so they can join when they need and be confident no one will be accessing their property beyond that particular moment.

Vorteile: When you need to provide support or remote access (attended or unattended) it is a simple solution, easy to use, several alternatives to grant access in variety of OS's and circumstances and cost competitive.It isn't cluttered with functions that may work in some cases but in others are completely unnecessary.

Nachteile: No "bundles" for several users in small companies, those with need of many simultaneous users are likely to be really big and this situation works at their favor (btw, those are the ones that may need the extra functions from other competitors), but for small companies (using 1-2 simultaneous users) add an extra channel means doubling the cost. Even with that unpleasant situation still cost competitive.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.1.2020