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Über NinjaOne

NinjaOne ist eine nutzerfreundliche All-in-one-IT-Management-Lösung, die von MSPs und IT-Fachleuten geschätzt wird.

Erfahre mehr über NinjaOne

Vorteile:

Ease of use, Cost, No false positives, excellent account management.

Nachteile:

Lack of built in scripting. Has custom scripting capability but a small script database.

Bewertungen zu NinjaOne

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Weiterempfehlungsquote

9,3/10

NinjaOne hat eine Gesamtbewertung von 4,8 von 5 Sternen basierend auf 211 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (211)

Sebastian
CEO in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ein sich stetig erweiterndes Tool

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Leichter Einstieg, angenehm einfacher Rollout, Zuverlässige Benachrichtigungen, Übersichtlich und Umfangreich zugleich Das Dashboard gibt für einen Überblick alle notwendigen Informationen auf einen Schlag, man erkennt recht schnell wo nachgearbeitet werden muss. Durch die Anpassbaren Richtlinien können kundenindividuelle Alarme und Benachrichtigungen ausgelöst werden. Das Ausführen von Skripten kann aufgrund von regelmäßigen Abfragen automatisiert werden. Es werden regelmäßig neue Funktionen vorgestellt, welche sich gut in den Alltag integrieren lassen und uns auch bereits ein weiteres System haben ablösen lassen.

Nachteile:

Die Skripte sind mitunter unübersichtlich dargestellt, hier hilft jedoch die Suche (sofern die Skripte mit entsprechenden Informationen eingepflegt wurden).

In Betracht gezogene Alternativen: TeamViewer Remote

Warum NinjaOne gewählt wurde: Solarwinds-Hack

Jürgen
Jürgen
CEO in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

TOP Produkt

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Einfache und schnelle Einführung. Das tolle "onboarding" durch die immer netten Consultants In der klar strukturierten Oberfläche findet sich jeder "ruckzuck" zurecht. Selbst älterer Kollegen sind begeistert ;-) Die integration von Bitdefender als Virenscanner (cloudbased) ist ordentlich gemacht, das Menü zur Konfiguration ist super übersichtlich und in Minuten konfiguriert. Dsa Rollout super easy.

Nachteile:

Es fehlen noch ein paar Sachen, die aber laut Raodmap zeitnah kommen sollen. z.B. Support für Hyper-V und die Active-Directory integration.

Stefan
Stefan
IT'ler und Telefonmann in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

gutes produkt; top betreung; sehr guter support

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: einfache web ui mit relativ viel such felder;

Vorteile:

einfach zu installieren einfach zu bedienen

Nachteile:

es muß relativ viel über eigenen scripte gelöst werden - server eye z.b. hat wesentlich mehr fertige sensoren

In Betracht gezogene Alternativen: Atera und Server-Eye

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: die installation der updates über server-eye hat damals nicht funktioniert.. das updates manuell bereitgestellt/freigegeben werden sehr gute betreuung durch hr wolter!!!

Andreas
IT-Projektleiter in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Erfahrungen mit NinjaRMM

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: NinjaRMM ist ein patentes Werkzeug zur Remoteadministration und Dokumentation. Die Features tun was sie sollen. Der Helpdesk ist gut aufgeräumt und hilfreich. Das Preisgefüge ist ansprechend.

Vorteile:

Das Werkzeug funktioniert einfach, angefangen beim Scripting über das ausrollen spezifischer Softwarepakete bis hin zum integrierten Virenprogramm.

Nachteile:

Die Individualisierung einzelner Kundengruppen ist im Backend super, aber das Kundenmodul (TrayIcon) ist noch verbesserungswürdig.

In Betracht gezogene Alternativen: N-sight und Atera

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Preis - Leistungsniveau

Dario
ICT SUpport & Systemtechniker in Schweiz
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Super Monitoring Tool

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Das Produkt ist sehr Benutzerfreundlich gut übersichtlich. Wenn man Fragen hat oder ein Problem hat wird man so schnell wie möglich geholfen.

Nachteile:

Bis jetzt ist mir nichts negativ aufgefallen.

Christof
Fachinformatiker für Systemintegration in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Anwenderfreundlich und übersichtlich

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Zuverlässige Benachrichtigung im Falle einer Störung
Übersichtlich aufgebaut, guter Funktionsumfang

Vorteile:

Intuitive Bedienung Übersichtliche Oberfläche

Nachteile:

Linux Unterstützung fehlt noch umfangreicheres Patchmanagement wünschenswert

Christoph
IT-Consultant in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Einfach alles Verwalten

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Das Rollout ist wirklich einfach, der Nutzen den man aus dem Softwarepaket generiert enorm. Viele zeitraubende Verwaltungstätigkeiten werden um ein vielfaches beschleunigt. Die sehr aktive Community und der schnelle Support überzeugen.

Nachteile:

Es gibt nichts ernsthaftes was mir nicht gefällt

Michael
IT-Business Manager in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Kundenbewertung

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Wir haben die Patchmanagement Verwaltung deutlich optimiert, Optimierte Installationen und Anpassungen mittels Skripte

Vorteile:

Einfache Verwaltung/Bedienung, Starkes Patchmanagement, gute Support Erreicbbarkeit

Nachteile:

Einbindung von Spezial Software Sensoren z.B. DATEV, POPcon etc... SNMP Anbindung mit deutlichen Schwächen

Gil
Gil
CTO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best-in-class RMM for internal IT Departments

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).

Vorteile:

After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.

Nachteile:

Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).

In Betracht gezogene Alternativen: N-central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: We chose NinjaOne over the competition due to its reliability, customization, affordability, integrations, and premier-level rapid support.

Eliot
Technical Lead in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A solid, simple, modern RMM solution

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: It's simple and doesn't represent a huge investment of time, which when you have a lot on your plate is optimal.

Vorteile:

We recently migrated to NinjaRMM and I'm really impressed how simple and straightforward it is to set up. It also has a really clean, modern UI which is a big plus compared to some of the more legacy players in the market. Another big plus is that it supports disabling/hiding a lot of features that you don't want to use, which makes it easier to do a phased rollout/implementation. Lastly Ninja's onboarding services were good and their techs were helpful!

Nachteile:

Since it is a newer player on the scene, there's a lot of rapid development going on, so some things you'd expect from a more established product might be not-exactly-how-you'd-expect-it, and you're waiting on their (tbf, pretty rapid) development cadence to catch up.

In Betracht gezogene Alternativen: N-central

Warum NinjaOne gewählt wurde: LogMeIn Central was not super pleasant to use and not nearly as feature complete as NinjaOne.

Zuvor genutzte Software: LogMeIn Central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: NinjaOne is month to month. We could have gotten a slightly cheaper rate with N-central, but then we'd be locked into a contract. For us, it's worth it to pay a little more to not suffer vendor lock-in.

Kagera
Project Manager in USA
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

My Experience With NinjaOne

5,0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

The tool comes with great remote support features It makes IT management easy

Nachteile:

With NinjaOne, all has been seamless. It is affordable too.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Vernetzung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

their SMS login is not working - no fix from their support in timly manner

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: not good, major issues should be fixed at the time and not dragged out,

Vorteile:

their is not a lot - I'm not impressed by their lack in support.

Nachteile:

the Sydney office is not picking up the phone - I doubt if it even exists, SMS verification not working - if you need Ninja to fix the issue they are not doing it in a timely manner.

Alec
IT Manager in USA
Immobilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great RMM and Ticketing System

5,0 vor 2 Monaten

Kommentare: Overall, it is a great platform if you know what you are getting into. As an RMM it is excellent and without bells and whistles.

Vorteile:

Ease of use, scripting that just works, and the dojo community for help

Nachteile:

It is a little too basic. The document feature is not the best so we use a different product.

In Betracht gezogene Alternativen: ManageEngine ServiceDesk Plus und Atera

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Price point, ease of use, and nothing overly complicated.

Grant
Network Engineer in USA
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Favorite RMM to use and manage

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: I am very pleased, The account managers have always been friendly and helped connect me with the resources I needed and features I have requested have been added over time. The product really feels like it has grown better and better over the past 2 years.

Vorteile:

Ease of use, simplicity of using features and the platform performing as expected. There are also frequent feature updates that are taking community feedback and pushing those updates into the product.

Nachteile:

Lacking a feature to directly send action or script output to an email. I have been able to work around this by baking in SMTP aspects to all scripts that need it to have the script handle that on it's own.

In Betracht gezogene Alternativen: Atera und LogMeIn Central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Ease of use and very robust and smooth patch management experience.

Patrick
Patrick
System administrator in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best RMM in the business

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Making it easy to patch our assets and keep control over them. Our remote users love it when we can easily remote in and fix their problems.

Vorteile:

NinjaOne is easy to use. When you browse its admin center, everything makes sense. Things a properly layed out and easy to find. You can get going in just a few minutes. We use it on a daily basis and it's bundled with amazing features.

Nachteile:

A little tiny issue here and there, but nothing their technical support weren't able to handle.

Andrew
Technician in Australien
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Vorteile:

Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.

Nachteile:

I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.

Nyoro
Construction Manager in USA
Bau, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

NinjaOne Has Been an Effective IT Management Tool

5,0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

NinjaOne has been a superb IT management solution. I like the reliability and ease of use of NinjaOne.

Nachteile:

NinjaOne makes work easier. No dislikes about NinjaOne.

Micheal
Marketing Director in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

NinjaOne Has Been a Reliable and Easy to Use Solution

5,0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

The capabilities of NinjaOne are excellent. NinjaOne makes work easier for us.

Nachteile:

I do not have dislikes for NinjaOne. NinjaOne is superb.

Kamran
3rd Line in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.

Vorteile:

For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!

Nachteile:

There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.

Pat
VP Sales in USA
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ninja Review

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We have been very satisfied with the product so far. Our rep has been very responsive to our needs as well.

Vorteile:

Ease of use and features is the main reason. The product was easy to deploy compared to the older one we moved away from. Anti-Virus feature and TeamViewer add on.

Nachteile:

The reporting functions need some improvement as well as the backup functionality.

In Betracht gezogene Alternativen: ConnectWise ScreenConnect

Warum NinjaOne gewählt wurde: Ease of use was the main reason.

Zuvor genutzte Software: Kaseya VSA

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: As mentioned before ease of use , price point and our rep.

Gary
Head of Systems in UK
Hausmeisterservice, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great RMM with all the features you needs without being overly complicated

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Its simple to Navigate and use. See all your devices in one place and filter them in to departments and roles. Configure separate policies for handling Microsoft and 3rd party updates. Set warning levels and thresholds for anything from disk usage, failed logins to smart disk failure warnings. It ticks all the boxes and they are continuing to add new features such as backup and AntiVirus integration. You can also provide remote access for users to access their own devices. You can schedule regular reports on their access, hardware, system status, antivirus protection and updates giving you an audit trail for any compliance requirements. Best of all you can manage the whole thing from my desk or a mobile device.

Nachteile:

There is very little to complain about. In fact the only minor issue currently missing is image based backup solution but this is in development.

In Betracht gezogene Alternativen: N-sight und LogMeIn Central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Ninja offered a simpler set up and a better pricing structure.

Warren
General Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

A very affordable RMM solution.

4,0 letztes Jahr

Kommentare: The onboarding was extremely quick, our guys were very quick to get used to the new GUI and it is a very useable product. Not really used the support yet so can't comment on that.

Vorteile:

The price is very comparable to it's competitors, but one of the main benefits, is that it feels like a one stop shop for IT. Most things you will require, are all under the hood, so to speak. Helpdesk, asset management, remote support etc.

Nachteile:

We do like providing our customers with lots of stats. And the reporting only gives us so much that we can do. I'd like to see this expanded to include more custom fields.

In Betracht gezogene Alternativen: Zoho Desk

Warum NinjaOne gewählt wurde: The pricing was more attractive.

Zuvor genutzte Software: Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Pricing and the features which it offers. The different products which we could integrate was also an attraction.

Adam
Tier 3 Support Technician in Irland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

NinjaOne: A 5-star product

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Ninja has been a joy to work with. The tools available have vastly improved the level of service I can provide to my clients. It has shown itself to be invaluable time and time again for the information it provides and how that speeds up the resolution of any IT issues as a result.

Vorteile:

Everything. Device management, Ticketing and more. Each time a new feature is added it becomes a valuable part of our service. No other RMM service I have used has given me as many tools to fix issues as Ninja.

Nachteile:

Nothing, Ninja [SENSITIVE CONTENT]have been very quick to fix any issues or offer workable alternatives instead. I know when there is a problem that I can reach out to Ninja support or my account manager for immediate assistance.

Chalden
Network Technician in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Amazing RMM software.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I can see pretty much every detail of every device that I manage.
From system specs, live resource viewing, and even networking details.
Remote connections are a breeze, no hassles and connects with 1 click.
If there are any issues with a device, you get a detailed alert that saves a lot of troubleshooting time.
the software installed on the end user device in a couple of seconds, and is not resource intensive at all.
The team at Ninja is very helpful, they respond to our emails very quickly and provide solutions.
The Dojo community (Basically a knowledgebase, with everyone being able to participate) has all of the resources that you would need.

Vorteile:

Detailed information for every device (Hardware, software, network etc) Live resource viewing. Remote connection software. Patch management. Custom policies. Integration with Bitdefender. Custom scripting. Detailed event logs, saves a lot of time on troubleshooting. Detailed alerts, if there are issues with a device. Very user friendly.

Nachteile:

If you are not familiar with Group Policy editing and Command Prompt/Powershell, some of the features will be a bit intimidating for you.

Anthony
Directeur Technique in Frankreich
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Best RMM pour IT

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC problems, automation of tasks (bitlocker, disk cleaning)

Vorteile:

Time saving, transparency towards the customer, ease of management of a computer park, proactivity

Nachteile:

Integration with MalwaresBytes EDRPossibility to save Office 365view hp pc warrantiesView computer's network drives