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Über NinjaOne

NinjaOne ist eine nutzerfreundliche und umfassende Lösung zur Fernverwaltung und -überwachung, die von MSPs und IT-Fachleuten geschätzt wird.

Erfahre mehr über NinjaOne

Vorteile:

Ease of use, Cost, No false positives, excellent account management.

Nachteile:

Lack of built in scripting. Has custom scripting capability but a small script database.

Bewertungen zu NinjaOne

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Weiterempfehlungsquote

9,3/10

NinjaOne hat eine Gesamtbewertung von 4,8 von 5 Sternen basierend auf 232 Nutzerbewertungen auf Capterra.

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Nutzerbewertungen filtern (232)

Sebastian
CEO in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

ein sich stetig erweiterndes Tool

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Leichter Einstieg, angenehm einfacher Rollout, Zuverlässige Benachrichtigungen, Übersichtlich und Umfangreich zugleich Das Dashboard gibt für einen Überblick alle notwendigen Informationen auf einen Schlag, man erkennt recht schnell wo nachgearbeitet werden muss. Durch die Anpassbaren Richtlinien können kundenindividuelle Alarme und Benachrichtigungen ausgelöst werden. Das Ausführen von Skripten kann aufgrund von regelmäßigen Abfragen automatisiert werden. Es werden regelmäßig neue Funktionen vorgestellt, welche sich gut in den Alltag integrieren lassen und uns auch bereits ein weiteres System haben ablösen lassen.

Nachteile:

Die Skripte sind mitunter unübersichtlich dargestellt, hier hilft jedoch die Suche (sofern die Skripte mit entsprechenden Informationen eingepflegt wurden).

In Betracht gezogene Alternativen: TeamViewer Remote

Warum NinjaOne gewählt wurde: Solarwinds-Hack

Jürgen
Jürgen
CEO in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

TOP Produkt

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Einfache und schnelle Einführung. Das tolle "onboarding" durch die immer netten Consultants In der klar strukturierten Oberfläche findet sich jeder "ruckzuck" zurecht. Selbst älterer Kollegen sind begeistert ;-) Die integration von Bitdefender als Virenscanner (cloudbased) ist ordentlich gemacht, das Menü zur Konfiguration ist super übersichtlich und in Minuten konfiguriert. Dsa Rollout super easy.

Nachteile:

Es fehlen noch ein paar Sachen, die aber laut Raodmap zeitnah kommen sollen. z.B. Support für Hyper-V und die Active-Directory integration.

Stefan
Stefan
IT'ler und Telefonmann in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

gutes produkt; top betreung; sehr guter support

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: einfache web ui mit relativ viel such felder;

Vorteile:

einfach zu installieren einfach zu bedienen

Nachteile:

es muß relativ viel über eigenen scripte gelöst werden - server eye z.b. hat wesentlich mehr fertige sensoren

In Betracht gezogene Alternativen: Atera und Server-Eye

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: die installation der updates über server-eye hat damals nicht funktioniert.. das updates manuell bereitgestellt/freigegeben werden sehr gute betreuung durch hr wolter!!!

Andreas
IT-Projektleiter in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Erfahrungen mit NinjaRMM

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: NinjaRMM ist ein patentes Werkzeug zur Remoteadministration und Dokumentation. Die Features tun was sie sollen. Der Helpdesk ist gut aufgeräumt und hilfreich. Das Preisgefüge ist ansprechend.

Vorteile:

Das Werkzeug funktioniert einfach, angefangen beim Scripting über das ausrollen spezifischer Softwarepakete bis hin zum integrierten Virenprogramm.

Nachteile:

Die Individualisierung einzelner Kundengruppen ist im Backend super, aber das Kundenmodul (TrayIcon) ist noch verbesserungswürdig.

In Betracht gezogene Alternativen: N-sight und Atera

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Preis - Leistungsniveau

Patrick
IT Administrator in Deutschland
Software für die Automobilindustrie, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Für IT Admins ein Muss

5,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Durch NinjaOne schafft unsere kleine IT Abteilung es, Tickets von Mitarbeitern viel schneller zu lösen. Auch der Zeitaufwand von Windowsupdates oder Software Patches hat sich stark verringert.

Vorteile:

Man hat alle wichtigen Tools an einem zentralen Ort (Tickets, Patchmanagement, Softwareverteilung, ...). Alle Infos die ich brauche (z.B. Daten eines bestimmten Rechner oder Server), sind immer schnell zu finden. Ausserdem kommen immer wieder neue Features und Verbesserungen hinzu.

Nachteile:

Um alles nutzen zu können, ist einiges an Einarbeitszeit notwendig. Allerdings hilft hier die Doku und der Support sehr schnell und gut.

Dario
ICT SUpport & Systemtechniker in Schweiz
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Super Monitoring Tool

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Das Produkt ist sehr Benutzerfreundlich gut übersichtlich. Wenn man Fragen hat oder ein Problem hat wird man so schnell wie möglich geholfen.

Nachteile:

Bis jetzt ist mir nichts negativ aufgefallen.

Christof
Fachinformatiker für Systemintegration in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Anwenderfreundlich und übersichtlich

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Zuverlässige Benachrichtigung im Falle einer Störung
Übersichtlich aufgebaut, guter Funktionsumfang

Vorteile:

Intuitive Bedienung Übersichtliche Oberfläche

Nachteile:

Linux Unterstützung fehlt noch umfangreicheres Patchmanagement wünschenswert

Christoph
IT-Consultant in Deutschland
Computer- & Netzwerksicherheit, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Einfach alles Verwalten

5,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Das Rollout ist wirklich einfach, der Nutzen den man aus dem Softwarepaket generiert enorm. Viele zeitraubende Verwaltungstätigkeiten werden um ein vielfaches beschleunigt. Die sehr aktive Community und der schnelle Support überzeugen.

Nachteile:

Es gibt nichts ernsthaftes was mir nicht gefällt

Michael
IT-Business Manager in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Kundenbewertung

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Wir haben die Patchmanagement Verwaltung deutlich optimiert, Optimierte Installationen und Anpassungen mittels Skripte

Vorteile:

Einfache Verwaltung/Bedienung, Starkes Patchmanagement, gute Support Erreicbbarkeit

Nachteile:

Einbindung von Spezial Software Sensoren z.B. DATEV, POPcon etc... SNMP Anbindung mit deutlichen Schwächen

Gil
Gil
CTO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best-in-class RMM for internal IT Departments

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).

Vorteile:

After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.

Nachteile:

Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).

In Betracht gezogene Alternativen: N-central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: We chose NinjaOne over the competition due to its reliability, customization, affordability, integrations, and premier-level rapid support.

Eliot
Technical Lead in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A solid, simple, modern RMM solution

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: It's simple and doesn't represent a huge investment of time, which when you have a lot on your plate is optimal.

Vorteile:

We recently migrated to NinjaRMM and I'm really impressed how simple and straightforward it is to set up. It also has a really clean, modern UI which is a big plus compared to some of the more legacy players in the market. Another big plus is that it supports disabling/hiding a lot of features that you don't want to use, which makes it easier to do a phased rollout/implementation. Lastly Ninja's onboarding services were good and their techs were helpful!

Nachteile:

Since it is a newer player on the scene, there's a lot of rapid development going on, so some things you'd expect from a more established product might be not-exactly-how-you'd-expect-it, and you're waiting on their (tbf, pretty rapid) development cadence to catch up.

In Betracht gezogene Alternativen: N-central

Warum NinjaOne gewählt wurde: LogMeIn Central was not super pleasant to use and not nearly as feature complete as NinjaOne.

Zuvor genutzte Software: LogMeIn Central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: NinjaOne is month to month. We could have gotten a slightly cheaper rate with N-central, but then we'd be locked into a contract. For us, it's worth it to pay a little more to not suffer vendor lock-in.

Jason
Support Consultant in Südafrika
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

NinjaOne - You are asured to be kicked out of the system repeditivly.

1,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Will never recommend the product to anyone ever.
You are guaranteed to lose all your tickets work.
it is like gaming in the 90's
Save and save often.

Vorteile:

Looks pretty and i would say that is where it ends.

Nachteile:

Constantly logs you out while working, Get messages "inactivity timeout", however busy working on a ticket or a remote session that takes at time 5 attempts to initiate.

Tim
Tim
Director of Technology in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hausmeisterservice, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best RMM tool on the market

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I manage an in-house IT department and we always struggled with tracking hardware, history, and status. No matter what we found, we just couldn't get one that was accurate and easy to keep up to date. Ninja just DOES it. I don't have to think about it. I know all my machines in Ninja and the latest info on them is all right there. This makes our network more visible, trackable. My team solves issues faster, more accurately, and in a happier way than ever before.

Vorteile:

Ninja was so easy to setup. It's fun to tweak. The scripts are simple and there are even some basic templates. It tells me everything I need to know about a computer and what's going on. The integrations have been a huge help. Their documentation is precise, easy to follow and accurate. Our account manager actually cares and checks in on us every 2 weeks. Good vendors are so rare, no matter the product. I'm not really sure I could love this product and this company any more than I do.

Nachteile:

The only things I can think that I wish was if Ninja made some their own basic ticketing system. That's not a complaint about the product at all, but the other partners they integrate are way more complicated and expensive than I'd like. I know Ninja would crush it if they made a simple one of their own that was tightly integrated with the Ninja portal. Also, the NMS deployment is slightly clunkly. I would like Ninja to bring that in house too.

In Betracht gezogene Alternativen: Atera und Kaseya VSA

Warum NinjaOne gewählt wurde: spiceworks wasn't accurately keeping my hardware up to date.

Zuvor genutzte Software: Spiceworks Cloud Help Desk

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Ninja was easier and integrated better with the tools I wanted. The company was more pleasant to work with too.

Erik
Erik
IT Specialist in Niederlande
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Ninja RMM was what we were waiting for

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: From start till now, evrything good, good trial and demonatration, explanation, also the customer support, the forum, and after sales, good, fine and motivated people over there, not only too sell. They like so invest for long periods, no one day flies.

Vorteile:

The ease of use, the speed of the executing comands, the available features, the integrations with our MSP software, the development, customer care, after sales, etc etc.

Nachteile:

Can't name none at the moment, there is always space for improvements, but don't know what fill in here...

In Betracht gezogene Alternativen: Datto SIRIS

Warum NinjaOne gewählt wurde: We were supprised during the demonstration, didn't know it can also work that easy, but still a complete solution. At the moment we still have an active period with Datto, but we don't use it anymore, just a few months remaining right now....

Zuvor genutzte Software: Datto SIRIS

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Because the ease off use, and Ninja is way more faster with applying tasks or commands.

Jessica
Jessica
Lead Instructor & Senior Network Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great RMM with additional capabilities continuously added - Great price!

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

It's extremely easy to implement. Lots of built-in tools not included with other providers on the market.

Nachteile:

Nothing - usually there is something, but I have no cons.

Grant
Network Engineer in USA
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Favorite RMM to use and manage

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: I am very pleased, The account managers have always been friendly and helped connect me with the resources I needed and features I have requested have been added over time. The product really feels like it has grown better and better over the past 2 years.

Vorteile:

Ease of use, simplicity of using features and the platform performing as expected. There are also frequent feature updates that are taking community feedback and pushing those updates into the product.

Nachteile:

Lacking a feature to directly send action or script output to an email. I have been able to work around this by baking in SMTP aspects to all scripts that need it to have the script handle that on it's own.

In Betracht gezogene Alternativen: Atera und LogMeIn Central

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Ease of use and very robust and smooth patch management experience.

Alec
IT Manager in USA
Immobilien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great RMM and Ticketing System

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Overall, it is a great platform if you know what you are getting into. As an RMM it is excellent and without bells and whistles.

Vorteile:

Ease of use, scripting that just works, and the dojo community for help

Nachteile:

It is a little too basic. The document feature is not the best so we use a different product.

In Betracht gezogene Alternativen: ManageEngine ServiceDesk Plus und Atera

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Price point, ease of use, and nothing overly complicated.

Regina
Regina
IT Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computerspiele, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Huge bang for your buck!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We started with a demo that was great and then the setup was made as easy as possible. The price is outstanding, I really did expect to pay quite a bit more. I don't write a lot of raving software reviews, but I have to hand it to them.

Vorteile:

It's really easy to use, and SO MANY ways to track what's going on behind the scenes.

Nachteile:

It's not really a problem that's specific to NinjaOne, but this kind of product takes a while to set up.

In Betracht gezogene Alternativen: GoTo Meeting

Warum NinjaOne gewählt wurde: We wanted something that was all inclusive and designed to work together. We were able to save money and get a lot more information from their products than the multiple tools we were using before.

Zuvor genutzte Software: TeamViewer Remote und Avast Ultimate Business Security

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: GoTo/Join were both more expensive and less responsive.

George
George
IT Projects & Services Engineer in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Awesome RMM Product

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: NinjaRMM has given us the tools to be able to view our clients technology stack from a distance, and then be able to work with them on current and potential issues. Before this, all issues would come up out the blue and take us by suprise, ruining our current workflow. No more! This product is seriously great, and I don't think we could operate at the level we do without it.

Vorteile:

The reporting tools and level of infomation we get on each device is all we could ever need. Being able to update systems with a few clicks has saved hours of our time.

Nachteile:

The thing I like least is that we didn't find this product earlier!

In Betracht gezogene Alternativen: N-sight

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: When we approached Ninja about their product, they were upfront, friendly and really sounded like they wanted us onboard and to pick their product. They also helped out greatly during the trial period and answered any questions we had.

James
CTO in UK
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Highly recommend

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I can't praise Ninja more. From the support team to the account managers, and even the developers, everyone has been fantastic. Their pricing is more than fair and they always do everything possible to keep their customers happy. We are delighted with the influx of new features we receive regularly and would recommend their solution and them as a company to all MSP's and internal IT users.

Vorteile:

Compared to some of the products we tested the UI is so user friendly allowing all users to get to grips with it straight away. Ninja are constantly devloping new features for the product, that are introduced seemlessly. Setting up the alerting was very simple and encompasses everything we require for our customers. They have the ability to monitor Raid, which was the feature that put them to the top of the pile for us as we have used several that were unable to offer this essential component.

Nachteile:

Some features such as AD integration, maintenance windows, a mobile app and linux monitoring were missing, but they are either being developed or have been implemented since purchasing.

In Betracht gezogene Alternativen: ITarian, ConnectWise Automate, Pulseway und Datto SIRIS

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Although all of the options available have positives and negatives, we felt the features we were getting, matched with the pricing and the UI made it an easy choice. In the 2 years since using Ninja we as a company have not regretted the choice or considered jumping to another provider.

Jamie
Senior IT consultant in UK
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Exactly what we needed from an RMM

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Very good. Even though we're a small IT company, every member of staff have made us feel valued as a Ninja client.

Vorteile:

The patch management works great, clients feel confident that we are proactive with important security updates.

Nachteile:

The UI can be a bit tricky at times but the online FAQs are very helpful.

In Betracht gezogene Alternativen: ConnectWise PSA

Warum NinjaOne gewählt wurde: Price but the frequency of changes and management lost our confidence in Solarwinds (formally GFI, LogicNow, Hounddog).

Zuvor genutzte Software: N-sight

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: I was impressed by the efficiency, professionalism and that Ninja seemed to want to get to know us and work with our business.

Raphael
IT Manager in UK
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Powerful and cost effective RMM tool backed by an efficient support

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We are very happy to have chosen the NinjaRMM solution as this has greatly improved our work efficiency, troubleshooting faults, SLAs, overall IT processes and support to our customers and internally.

Vorteile:

The product it is highly functional, constantly evolving in the right direction by listening to the MSP using it and so easy to use compared to other RMM's Overall asset list management and monitoring features TeamViewer and Splashtop native integration Variety of PSA desk tools integration Full antivirus integration with Webroot or Bitdefender was a key element and selling point Backup integration

Nachteile:

The overall integration was really easy. You feel like you are part of the journey with the constant development of new features Clear documentation on all features Efficient and knowledgeable support More granular reporting would be great

In Betracht gezogene Alternativen: N-sight, Avast Business CloudCare und SolarWinds Service Desk

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Cost and financial flexibility Personal approach and communication throughout the onboarding process and beyond Ease of use

Ed
Retail and Repair Operations in USA
Computer-Hardware, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great company to help with all management needs

4,0 vor 10 Monaten

Kommentare: [sensitive content hidden] is awesome and has always been there. He would reach out every few weeks and is always helpful. We were passed to a new rep that has only talked to me once so if I had one thing I would ask for [sensitive content hidden] back because he is a rockstar.

Vorteile:

Price and features. When I need help I can reach out to my rep who helps me get direct access to support.

Nachteile:

Interface still a work in progress. Does not integrate with Malwarebytes Endpoint which is our Endpoint of choice though we buy Malwarebytes from Ninja.

James
Technical Service Manager in Irland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Hidden Software Gem

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Excellent product that we will use for years to come

Vorteile:

This product has wizards that make guided install a breeze to deal with, fast efficient deployment and ease of use

Nachteile:

More customisation of reports would be a great benefit

In Betracht gezogene Alternativen: SolarWinds Service Desk

Warum NinjaOne gewählt wurde: Better features, low cost and ease of deployment

Gründe für den Wechsel zu NinjaOne: Less complicated setup and ease of use along with intuitive interfaces.

Stan
I.T. Specialist in USA
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Get the job done

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Ninja is aggresively customer focused - as it should be.

Vorteile:

I like the smooth and fast interface. Other products have universities setup so you can spend days and weeks learning their system. That is not needed here. It gives me exactly what I need to get the job done.

Nachteile:

Anything can be improved. Some aspects of the interface could be tweaked.