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Über HubSpot Marketing Hub
HubSpot ist ein eingehendes Internet-Marketing-System, das Unternehmen hilft, die online gehen und mehr Leads generieren wollen.
The best easy way to manage clients. Best value for money ever about CRM.
Also, workflows can be confused in their elaboration. Recomendation: Test before you start on.
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Best All Around Marketing Platform for Small to Mid Sized Businesses

Mit HubSpot habe ich meine Marketingstrategie erleichtert und das gesamte Team, die Tools und Daten
Kommentare: Das Beantworten von E-Mails, das Senden von Begrüßungsnachrichten oder die Versendung von E-Mails kann sehr zeitaufwändig und ermüdend sein, wenn dies manuell geschieht. In Fällen, in denen die Benutzerzahl zu groß ist, könnte es sogar unmöglich sein. Die beste Lösung für diese Probleme ist die Verwendung von HubSpot.
Vorteile:
Bei der Automatisierung des Marketings verlassen wir uns auf das individuelle Verhalten zur Anpassung von E-Mails, Inhalten und Angeboten. Automatisieren Sie E-Mail-Kampagnen, um unseren Interessenten zu helfen, den Funnel zu durchlaufen und qualifiziertere Absatzmöglichkeiten zu generieren. Es werden auch besondere E-Mails erstellt, ohne dass Codes geändert werden müssen. Sie können zwischen einem Dutzend verschiedener Aktivierungen, Bedingungen und Aktionen wählen, um die entsprechenden E-Mails zur richtigen Zeit an die richtigen Kunden zu senden. Aber das Beste von allem ist, dass jeder Workflow, den die Software erzeugt, mit einem klaren Ziel verknüpft werden kann, so dass wir immer wissen, ob unsere E-Mails korrekt funktionieren. Da die Workflows Teil der vollständig integrierten Marketing-Plattform sind, verfügt sie auch über die Tools, um unsere Datenbank zu erweitern.
Nachteile:
Die Vermarktung kann ein komplexer Prozess werden, abgesehen von den wirtschaftlichen Kosten, die durch ihre Nutzung entstehen. Auch bei so vielen Instrumenten laufen wir Gefahr, uns auf eines zu konzentrieren und viele automatisierte Marketingmöglichkeiten auszulassen, und wir würden für Funktionen bezahlen, die wir nicht nutzen. Darüber hinaus haben alle Tools für automatisiertes Marketing ihre Basis in der Segmentierung von Leads, und ihre Funktion besteht darin, Informationen über diese Nutzer zu sammeln, um ihnen bestimmte Inhalte zu liefern. Das Problem dabei ist, dass diese Informationen oft nicht immer genau genug sind und dazu führen könnten, dass wir Inhalte zur falschen Zeit an nicht geeignete Personen liefern und dann nichts bekommen, was uns oder dem Kunden bei seiner Entscheidungsfindung oder der betreffenden Marke bei ihrem Wachstum nützt.
In Betracht gezogene Alternativen:
All-in-One Software für alle KMU
Kommentare: HubSpot ist für mich absolut empfehlenswert, weil es ein top Preis-Leistungsverhältnis hat und nicht nur ein Tool ist. HubSpot unterstützt Unternehmer sehr viel mit Content Marketing und hilft dabei, wie man als Unternehmer und Unternehmen online schnell wachsen kann.
Vorteile:
Die Software bietet alles was man braucht, um sein Unternehmen (oder Firma) zu digitalisieren. Gerade für Freelancer, Einzelunternehmer und Selbständige bietet HubSpot bereits eine kostenlose Version an, mit der Websites, Landingpages und Kontakte verwaltet werden können. Aber auch die große Community, die es bereits weltweit gibt, ist sehr hilfreich, wenn man Hilfe benötigt.
Nachteile:
Die Lernkurve ist definitiv nicht zu unterschätzen. Aber auch dafür bietet HubSpot jede Menge Schulungen und Zertifizierungen an, um das Beste aus HubSpot zu holen.
In Betracht gezogene Alternativen:
Ohne Tricks kommt man nicht weiter
Kommentare: ok
Vorteile:
Die Software ist sehr einfach zu benutzen.
Nachteile:
Wenn man etwas umsetzten möchte stößt man sehr oft an Grenzen. Kundensupport ist zwar schnell aber sie nutzen tricks im pricing system um mehr Geld rauszuholen.
HubSpot ist für jedermann und auch für das kleinste Unternehmen, bestens geeignet
Vorteile:
Aufgrund der Möglichkeiten eine schnell zu verstehende CRM Datenbank mit vielen Funktionen und Möglichkeiten. Für den Start war die kostenfreie Version total in Ordnung. Nach einer Einarbeitungszeit empfiehlt es sich in eine kostenpflichtige Version zu wechseln.
Nachteile:
Ich denke die Analysetools sind noch ausbaufähig. Grundsätzliche Auswertungen sind Problemlos möglich, aber mehr Tiefe/Details, wären gerade auch für größere Unternehmen von mehr Interesse
Eine gute Plattform mit vielen Funktionen
Kommentare: Insgesamt entfaltet der Marketing-Hub seine Stärke dann, wenn man Hubspot als CRM nutzt und eine Lösung braucht, die vom Newsletter bis Social Media alles bietet. Wenn es tiefer ins detail gehen soll kommt man an weitren Tools aber nicht vorbei.
Vorteile:
Im Rahmen einer HubSpot Lizenz nutze ich den Marketing Hub für die Social Media Planung, die Kampagnen Auswertung und Mail-Kampagnen. Ein Vorteil ist es sicher, hier alle relevanten Funktionen an einem Ort gesammelt zu haben.
Nachteile:
Leider sind im Bereich Social Media die Features begrenzt, so sind nicht alle Post-Typen für (beispielsweise) Linkedin über Hubspot anlegbar.
Schulterschluss für vollständige Integration mit CRM (Sales Sub)
Vorteile:
HubSpot Marketing Hub integriert sich sehr gut in das gesamte CRM Portfolio. Es wird darüber super leicht, leads ganzheitlich zu bertrachen, verstehen und nachzuverfolgen. Insofern erfüllt HubSpot an dieser Stelle unsere Anforderung komplett.
Nachteile:
Am Ende des Tages kann HubSpot sehr sehr viel, aber das macht es auch nicht umbedingt simpler. Für uns steht aber Aufwand und Nutzen in einem bombigen Verhältnis - gibt halt viel.
Gutes Tool auch zum Lernen
Kommentare: Ich habe einige kleinere Schulungen mit gemacht und war von der Einfachheit des Kurses und der Umsetzbarkeit begeistert.
Vorteile:
Innerhalb von HubSpot hat man verschiedene Möglichkeiten, der Strategieverwaltung. Neben der einfachen Handhabung, kann man ebenfalls kostenlose Schulungen besuchen und neue Techniken erlernen.
Nachteile:
Viele Kurse sind nur auf Englisch verfügbar, dies ist für einen geübten Sprachler weniger problematisch, für andere aber eine Herausforderung.
Gute Funktionieren, stolzer Preis
Vorteile:
Viele interessante Analysemöglichkeiten
Nachteile:
Sehr teuer. Muss man in der Leadgenerierung erstmal wieder reinholen.

Best Marketing Automation Tool used ever
Vorteile:
The ease to use the tool List Management Contact & Company sync and details
Nachteile:
Automated rating/scoring system not up to the mark
In Betracht gezogene Alternativen:
The last marketing tool you'll need
Kommentare: I think the marketing hub plus the sales hub are priceless if integrated well. The best results from campaigns I ever had is when we were able to use this tool across the whole company.
Vorteile:
Hubspot allows all your marketing efforts to be managed as an easy CSM to power all the lead and customer information as a CRM. The automation and event triggering with the product work wonders once its done well.
Nachteile:
It can feel expensive if the rest of the company is not using its products as you need to create a hybrid model to track everything and that makes it sometimes worthless
OK to use
Vorteile:
Easy to onboard and setup for all team members.
Nachteile:
Too many bugs which often influance our operations. Complicated improvements.
Hubspot for new marketing management
Kommentare: The tool and the team behind is focused on your success. Even though this is a huge platform every step is simple to understand and to do and extending out of the platform is also easy for integrations and other valuable steps.
Vorteile:
The ease of use and the total solution for all things marketing and sales. From one place you can follow your leads and customers every step, aiding in the communication with new and existing customers.
Nachteile:
It is a big platform so it takes a lot of time to migrate to the system. This is mitigated by the effects you get when everything is in the system.

In Betracht gezogene Alternativen:
Great for marketing
Kommentare: Extremely good - although it may lack a few features and customisations like bigger competitors, it does its job extremely well, being one of the best marketing platforms I’ve been used
Vorteile:
Hubspot is one of the easiest large marketing platforms out there to use. The ease of features, reporting, automations and creation of landing pages, campaigns etc make it a great tool for any size of team to get started on
Nachteile:
Compared to some other market competitors like Salesforce Marketing cloud it does lack customisation and the ability to get extremely particular with what you want to do
HubSpot Marketing Hub - nearly perfect
Kommentare: I love HubSpot. I tend to get a little freaked out due to the cultishness of the product and the philosophies you almost need to subscribe to if you want to get the most out of it. But it is a wonderful CRM and a CMS if you choose to go there.
Vorteile:
Pretty much everything. It's easily to use, great GUI, can be affordable based on clients needs, really an all in one solution.
Nachteile:
Gets very costly based on contacts needed, or features needed. There is also a cult-aspect the more you dig deeper.
Great Marketing Tool
Vorteile:
We've switched to Hubspot Marketing Hub almost 2 years ago and we're really happy with it. It fulfills all our marketing needs and it's great combined with the Sales Hub. The customer support is outstanding and reactive and we have a CSM in touch with our team is we ever need anything.
Nachteile:
I just wish we could select more than one contact at once using the shift key.

Great all encompassing platform
Vorteile:
Simple, easy to use and huge feature range.
Nachteile:
It is quiet expensive to uitilise all the functionality.
Comprehensive Review of HubSpot: A Game-Changer for Marketing and Sales
Kommentare: My overall experience with HubSpot has been positive, as its all-in-one platform streamlined our marketing and sales efforts seamlessly. The user-friendly interface, powerful automation, and comprehensive analytics contributed to an efficient and effective digital marketing strategy. However, the initial learning curve for advanced features and the cost factor could pose challenges for some users.
Vorteile:
HubSpot's all-in-one platform simplifies marketing, sales, and customer service processes with an intuitive interface, fostering seamless collaboration. The platform's robust marketing automation, powerful analytics, and extensive HubSpot Academy contribute to a comprehensive and user-friendly experience.
Nachteile:
The cost of advanced features may be a barrier for small businesses, and integrating third-party apps can be complex. While the email marketing tools are potent, the email builder has limitations in design flexibility, and mastering advanced features may pose a learning curve.

Must need for a business everyday
Vorteile:
Right from lead capture to adding automated scoring based on a different level of engagement, to the lifecycle stage. It is essential software to run your entire business and have a better view of how business is progressing every day today. Simple love to use HS crm every day as a product marketer.
Nachteile:
The learning curve is steep and it takes tons of time to get comfortable with the different features inside the Marketing Hub and the properties.
Hubspot Marketing Services
Kommentare: The most convenient thing about Hubspot is the ability for our Sales & Marketing teams to be able to track all the different actions our customers are taking during the buying process as well as post-purchase. It's helpful for the Sales team to see which Marketing emails our customers are engaging with and it's helpful for our Marketing team to be able to see if our customers are purchasing after they engage with a marketing email or social post. I also like their marketing automation feature that allows me to create tasks and deals for our Sales team based on different actions customers are taking on the Marketing side.
Vorteile:
Hubspot has excellent customer service and a large library of resources that you can reference if you cannot figure out how to do something. They also have Hubspot Academy that allows users to learn more about their products and Marketing in general, while also getting a Hubspot certification.
Nachteile:
There are a few features I would like to see added to their email marketing service. One specifically is the ability to customize the mobile version of an email without affecting the desktop version. I also wish I could insert custom HTML such as a promo timer in an email like some of the other platforms I've used.
In Betracht gezogene Alternativen:
Beware of the Ad Spending Limit
Kommentare: I signed up for another year to get access to Microsoft Ads control (supposed to be in BETA.)
Vorteile:
When enabled, it is easy to review the overall advertising performed in Google, LinkedIn and Facebook. Basically an All-In-One platform to create content, share content and see who interacts with the media.
Nachteile:
Recently learned about a $10,000 limit per month on advertising. Normally do not spend this much monthly, but I was on Holiday. Going on my 11th day without using the ADS feature. (It stopped allowing maintenance of the ads through the easy to use control panel for ads because I went 465 dollars over the limit in December.)
In Betracht gezogene Alternativen:
Well rounded and easy to use
Vorteile:
HubSpot Marketing Hub is intuitive. Ease of use is one of the primary reasons to consider HubSpot. It's easy to set up, configure and integrate with other applications. I do like that I can train others to use it across sales and marketing and empower them to take on responsibilities rather than having to ask me to set up or execute specific tasks in the tool.
Nachteile:
ABM abilities are limited but they are working on added capabilties fairly regularly. There are better solutions for ABM in the marketplace for sure, but I would like to use one tool for B2B marketing automation if possible.
In Betracht gezogene Alternativen:
Hubspot Marketing Hub is the Must Have solutions for every marketer
Kommentare: Hubspot is a marketing solution that I have used for nearly a decade. I have deployed at every company I have worked for and when I started my own business I knew I would deploy it there. I recommend to my clients and can't wait to see what the team at Hubspot comes up with next.
Vorteile:
Hubspot is such and easy tool for marketers to utilize right out of the box without having to leverage the IT team or a group of developers unless you want to. If you are a small business, you get a robust solution right out of the box and can start deploying campaigns, emails, list management and more the day you start.
Nachteile:
While there are many integrations the biggest thing missing is the integration with accounting solutions is the biggest short coming. Many small businesses could absolutely benefit from easy integrations for smaller cloud based accounting solutions like Wave App and more.

In Betracht gezogene Alternativen:
Great Marketing Automation Platform.
Kommentare: Overall my experience with HubSpot is amazing. I am using it on a daily basis and found it very helpful for my work. I am using it for campaign creation, campaign management, bulk emails sending to customers and new prospects, tracking emails, bounce rates, open rate, click rates which is a very amazing feature and accurate. I love the way I can manage all data and information which in it and fetching reports and creating dashboards is very easy and very informative in it.
Vorteile:
I like HubSpot easy to use user interface and powerful marketing automation feature the most. I love HubSpot mobile app which is very easy to use and effective, because of this now anyone can access their HubSpot account from anywhere easily with their mobile app and on the other hand I like their dashboard reports and email tracking system too.
Nachteile:
There is one thing that I dislike about it and want to highlight it which is HubSpot is a little bit expensive but I can say also that this platform is worth to spend.
Everything under one roof.... and amazing customer support.
Vorteile:
Hubspot is pretty easy to set up and offers a view across your entire organization from Marketing to Sales to Customer Success. Before switching to Hubspot we were using tons of different tools that weren't integrated which causes things to fall between the cracks. The best thing about Hubspot is having everything right in one place. Also, Hubspot's customer support is really amazing. You can get someone on the phone in minutes which is so important when you are trying to deliver things under a deadline.
Nachteile:
I feel that Hubspot's Landing Page builder is not as good as they claim for people without web design skills. If you are a web designer with knowledge of html & css you will probably like it, but if you don't have those skills you will be limited with what you can do with their landing page builder. Hubspot claims that it is a drag and drop builder, but that's not really the case. We eventually stopped using Hubspot's Landing Page Builder and switched to Unbounce for landing pages which is much easier.
In Betracht gezogene Alternativen:
HubSpot has been a game changer
Kommentare: We built our website and landing pages on HubSpot in addition to managing our email marketing through the system. Our sales team loves the insight into prospect activity to help them have more informed conversations. We've also seen some preliminary success with using an inbound marketing strategy.
Vorteile:
We love the ease of use and administration, intuitive design, integration/collaboration between teams (service, sales,marketing), and the automation capabilities.
Nachteile:
There are a few functionalities we'd like to see included in development, but I do find that HubSpot is VERY responsive to customer ideas and suggestions and many things that were unavailable when we first came on board are either now available or are currently in development.