Wer verwendet Kaseya VSA?

Kaseya VSA wurde für MSPs und IT-Profis erstellt, die neue Tools bereitstellen möchten, die ihnen bei der Skalierung von Vorgängen und dem Erlangen von Einblicken in die wichtigsten System-Informationen helfen.

Was ist Kaseya VSA?

Kaseya Backup und Disaster Recovery (BUDR) bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Im Gegensatz zu herkömmlichen dateibasierten Produkten, erstellt Kaseya BUDR ein Bild des gesamten Systemstatus - einschließlich Betriebssystem, Business-Anwendungen, Benutzereinstellungen, Treiber und Daten - so dass Administratoren schwer beschädigte Systeme in weniger als einer Stunde wieder aufbauen können.

Kaseya VSA – Details

Kaseya

http://www.kaseya.com

Gegründet 2004

Kaseya VSA – Kostenübersicht

Kaseya VSA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Videos zu Kaseya VSA
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Kaseya VSA Funktionen

  • Audit Trail
  • Automatische Geräteerkennung
  • Diagnostisches Testen
  • Import / Export von Daten
  • JCL-Management
  • Mehrere Nutzer
  • Mehrere Plattformen
  • Querverweis-System
  • Sardanes-Oxley-Compliance
  • Strom-Management
  • Verhalten-basierte Beschleunigung

Siehe die vollständige DCIM Software Liste

  • Bildschirm teilen
  • Diagnosewerkzeuge
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Sitzungsaufzeichnung
  • Sitzungsübertragung
  • Umfragen & Feedback

Siehe die vollständige Fernwartungssoftware Liste

  • Echtzeit-Warnungen
  • Einsatz-Management
  • Für MSPs
  • IT-Asset-Management
  • Korrektur-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Netzwerküberwachung
  • Sanierungsmanagement

Siehe die vollständige Fernüberwachungs- und Verwaltungssoftware Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Fernzugriff
  • Kollaboration
  • Live-Chat
  • Meeting-Management
  • Remote-Support
  • Softphone
  • Video-Chat
  • Webkonferenzen
  • Zeitzonenverfolgung
  • Überwachung von Mitarbeiteraktivitäten

Siehe die vollständige Home Office Software Liste

  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Siehe die vollständige IT Asset Management Software Liste

  • Compliance Management
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Lizenzmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Siehe die vollständige IT-Management-Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Backup und Recovery
  • CRM
  • Dashboard
  • Fernzugriff
  • Help-Desk
  • Korrektur-Management
  • Live-Chat
  • Problemmanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung

Siehe die vollständige MSP Software (Managed Services Provider) Liste

  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Dashboard
  • IP-Adressen-Überwachung
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • Netzwerk-Ressourcenmanagement
  • Netzwerkdiagnose
  • SLA-Überwachung
  • Server-Überwachung
  • Uptime-Überwachung
  • Web-Traffic-Berichterstattung

Siehe die vollständige Netzwerk Tools Liste

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Genehmigung
  • Automatische Patch-Implementierung
  • Automatische Scans
  • Benutzerdefinierte Patches
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Management des kompletten Netzwerks
  • Patch Test
  • Priorisierung von Patches
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Schwachstellen-Scannen

Siehe die vollständige Patch-Management-Software Liste

  • Berechtigungsnachweis-Management
  • CPU-Überwachung
  • E-Mail-Überwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Korrektur-Management
  • Server-Überwachung
  • Terminplanung
  • Virtuelle Maschinen-Überwachung

Siehe die vollständige Server Management Tools Liste

Kaseya VSA Alternativen

Mehr Alternativen zu Kaseya VSA

Kaseya VSA – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 181 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
3,6/5
Kundenservice
3,6/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Rj E.
Owner
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.1.2019

"Great Product"

Kommentare: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vorteile: Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Nachteile: The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.1.2019
Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.11.2019

"increasing helpdesk staff productivity"

Kommentare: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vorteile: Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Nachteile: unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.11.2019
Aaron V.
Support Desk Specialist
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020

"Great Remote Management Software w/ Many Features & a Couple Limitations"

Kommentare: The Kaseya tools for managing client endpoints are fantastic. I enjoy how easy it is to install the software on client computers and how quickly it syncs up so that techs can begin remoting onto the endpoint in very short order. Kaseya offers a plethora of tools that can interface with an endpoint without ever having to remote onto a client system as well, which is great for when I don't want to call the client up to get permission to work on their computer. Some of those tools have some minorly annoying limitations, but I'm still willing to give an overall glowing review to this software. We use two different remote management softwares at the company I work for, and I prefer using Kaseya over the other.

Vorteile: Beyond simply remoting onto client endpoints, I really enjoy the ability to carry out various tasks in the background without having to remote on, including:
* Running CMD and PowerShell commands
* Viewing/editing Registry
* Running pre-built and customizable scripts
* See installed software
* Manage the file system
* Etc.
We use two different remote management clients, and I find Kaseya to be the faster of the two when it comes to deployment and availability after deployment. Sending commands through the background interface is also much faster than our other software.

Nachteile: Navigating the registry and file system using the background tools is very clunky. There's lots of scrolling involved, and it doesn't cache all of the entries, so if you need to navigate back up to a parent folder, you need to scroll down all over again and wait for items to reload, which can be time-consuming. Also, in comparison to our other remote management software, it is not as convenient to upload or download items from my computer to the client endpoint using Kaseya. There's nowhere to do so from the remote connection interface.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.7.2020
Alexander B.
Project Manager
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2019

"A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems"

Kommentare: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Vorteile: Many powerful modules:
- I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete
- Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here
- LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools
- Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Nachteile: Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported:
- screens not refreshing;
- inconsistent filtering;
- misleading word choices in scheduling boxes;
- selecting multiple is a chore;
- "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer*
The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2019
Verifizierter Rezensent
Network Engineer
Immobilien, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.6.2020

"Fantastic software for managing your enviroment"

Kommentare: Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.

Vorteile: Easy to see all machines and servers in real time with connectivity status. Agent install is quick and customizable. Patch management feature is robust. Agent procedures allow a wide range of management possibilities. I love that I can access any of my servers with just Internet access. This have come in handy many times when iDRAC or VPN access has been lost.

Nachteile: Management for Macs is less robust. The lack of a 64 bit agent until recently was a pain point for a while. Updating Live Connect is time consuming,

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.6.2020