Glasscubes

Glasscubes

von Glasscubes

Wer verwendet Glasscubes?

Die britische Regierung und sowohl große als auch kleine leistungsstarke Unternehmen vertrauen darauf

Was ist Glasscubes?

Glasscubes vereinfacht die Zusammenarbeit von Gruppen in einer nutzerfreundlichen Umgebung, die sich schnell implementieren lässt. Erstelle schnell sichere Online-Arbeitsbereiche, mit denen du von überall aus problemlos mit jedem arbeiten kannst. Finde heraus, wie intelligente Teams Online-Arbeitsbereiche nutzen, um besser zusammenzuarbeiten und die Arbeit zu erledigen. Die britische Regierung und sowohl große als auch kleine leistungsstarke Unternehmen vertrauen darauf.

Glasscubes – Details

Glasscubes

http://www.glasscubes.com

Gegründet 2008

Glasscubes – Kostenübersicht

Glasscubes bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Glasscubes ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

25,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Glasscubes Funktionen

Aufgabenmanagement Tools
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Compliance-Verfolgung
Dateitypumwandlung
Dateiwiederherstellung
Dokument-Indexierung
Dokumentaufbau
Dokumentenarchivierung
Dokumentenaufbewahrung
Elektronische Unterschrift
Offline-Zugriff
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Aktivitäts-/Newsfeeds
Blogs
Content-Management
Diskussionen / Foren
Kalenderverwaltung
Richtlinien Managemen-
Suche
Wiki
Wissensbasis-Management
Content-Management
Dokumentenmanagement
Echtzeit-Chat
Filesharing
Kollaboration
Suche

Glasscubes – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 188 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Nick S.
Commercial & People Director
Marketing & Werbung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.8.2018

"Glasscubes Intranet/CRM - What a find"

Kommentare: Our experience with Glasscubes has been an extremely positive one since the moment I first spoke to Craig. He conducted two online presentations, which having sold software for 18 years, I think are some of the best I have had. Clear, concise, informative, in plain english and no hard sell (just let the product do the work for him!). The implementation and on-boarding process is both intuitive and straight forward with lots of support both from the team and from online content, which is excellent. Nothing is too much trouble for our primary contacts. Pound for pound, Glasscubes exceeds expectation and I can only imagine will get better and better. Yes there are improvements that can be made but their 'vote for new functionality' that clients can access will enable them to prioritise and gauge what to do next. We are a team of 13 and the overwhelming feedback has been really positive from the whole company and has made us far more collaborative, centralising all our work and creating a focal point for our company. I very much look forward to working with Glasscubes for many years to come and if they maintain their standards, they will become a real force in this market and a natural choice for small SMEs.

Vorteile: - Easy of use
- Breadth of Functionality
- Amazing support
- Great supporting documentation
- Cross platform and device availability

Nachteile: - would like to see smoother integration with MS Office suite (both on PC and Mac). I appreciate refinements to this process are ongoing. Working on a Mac, it this is slightly clunky but really not a deal breaker in anyway.

Antwort des Softwareanbieters

von Glasscubes an 22.8.2018

Hi Nick,

Thank you for your review. Just as an update for you, we are currently developing our Microsoft Office 365 integration. We anticipate it being launched towards the end of this quarter.

Best regards,

The Glasscubes Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.8.2018
Samuel D.
Global Coordinator
Bürgerliche & soziale Einrichtungen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019

"Glass Cubes for Shared documents internally "

Kommentare: It is a good system here has been some bugs but generally, the security and structure is better for our organisation than relying on google drive

Vorteile: It is an excellent way to store documents by department, and limit access to certain documents by junior staff

Nachteile: Multiple parties can not edit the same document at the same time as it locks to one user- unlike google docs

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019
Michel W.
Research Fellow
Forschung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.5.2020

"Great for collaborative work!"

Kommentare: Very pleased.

Vorteile: If you like that Google Docs allows you to collaborate on a shared document--glasscubes offers the same but with many more functionalities. Being able to write directly into a word document, for instance.

Nachteile: I would like to be able to receive a digest of changes that have occured rather than turning the notification by email on or off.

Antwort des Softwareanbieters

von Glasscubes an 3.6.2020

Hi Michel,

Thank you for your review and feedback. Just to let you know, you can opt to receive notifications as a daily or weekly summary if you prefer. Here is some more information for you: https://support.glasscubes.com/en/articles/1117746-notification-settings

Best regards,

The Glasscubes Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.5.2020
Verifizierter Rezensent
Technical Architect - EHRS
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.1.2019

"Cheap and cheerful collaboration "

Vorteile: Ease of set-up and simple cost model. Sharing documents with suppliers is non chargeable license. Fast on boarding

Nachteile: Poor versioning, real basic desktop UI, poor integration with mobile platforms

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.1.2019
Jennifer C.
HE Outreach Co-ordinator
Hochschulbildung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020

"Fantastic Programme"

Kommentare: The key benefits is that all the documents we need to access and use can all be stored in one place for everyone to access. My life has been made simpler as I have just one place to go to find the information I need. I can also do this on-the-go which is ideal for me as I work away from the office most days.

Vorteile: The programme is really easy to navigate and the functionality is simple to use. There is also a search facility which I find really useful. I also like the fact that you can communicate easily with colleagues via the message system or leave comments against files to inform others of any changes, etc. This is particularly useful if you work in a virtual network or team. There is also an app that you can download on your phone or tablet so you can access files on the move.

Nachteile: The only downside I have found is that I need to download documents to edit and then re upload, but that is down to my institution not the programme itself. The system can be accessed on a desktop if you work for an institution which allows it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020