Alloy Navigator

Alloy Navigator

von Alloy Software

Wer verwendet Alloy Navigator?

Kleine, mittlere und große Unternehmen aller Branchen suchen nach einer umfassenden Lösung, die ein leistungsfähiges Prozessautomatisierungssystem, eine Integration von Drittanbietern und eine flexiblen API beinhaltet.

Was ist Alloy Navigator?

Alloy Navigator ist eine praxisorientierte Lösung, die für praxisorientierte Kunden entwickelt wurde und von praxisorientierten IT-Leuten wie dir entwickelt wird. Navigator bietet durchdachte Antworten auf die täglichen Herausforderungen und stellt sicher, dass dein Unternehmen das für es Passende erhält. Im Kern sind die Produkte mit einer leistungsstarken Prozessautomatisierungsmaschine ausgestattet, die von einer Schnittstelle umgeben ist, die automatisch sinnvolle Beziehungen zu Daten herstellt, die für dich wichtig sind. Navigator behandelt das Helpdesk- und Asset-Management bis hin zu ITIL-getriebenen Standards.

Alloy Navigator – Details

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Gegründet 2002

Alloy Navigator – Kostenübersicht

Alloy Navigator bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Alloy Navigator ist ab 19,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

19,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Alloy Navigator Funktionen

Asset Tracking Software
Abschreibungsmanagement
Aktivitäts-Verfolgung
Audit Trail
Barcode / RFID
Check-in/Check-out
Entsorgungswirtschaft
Reservierung-Management
Standortverfolgung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Audit Trail
Aufgabenmanagement
Compliance Management
Genehmigungs-Workflow
Kalender ändern
Planung ändern
Priorisierung
Release-Management
Trainingsmanagement
Auswirkungs-Mangement
Automatische Geräteerkennung
Beziehungs-Mapping
Datenvisualisierung
IT-Asset-Management
Konfigurationsmanagement
Leistungsüberwachung
Lizenzmanagement
Veränderungsmanagement
Automatisiertes Routing
Dokumentenspeicher
E-Mail-Integration
Echtzeit-Chat
IT-Asset-Management
Kundenspezifisches Branding
Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
Multi-Channel-Kommunikation
Netzwerküberwachung
Self-Service Portal
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Bedarfsmanagement
Beschaffungsmanagement
Compliance-Verfolgung
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Konfigurationsmanagement
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Vertrags-/Lizenz-Management
Wirtschaftsprüfung-Management
Compliance Management
Inventarverwaltung
Kapazitätsmanagement
Korrektur-Management
Lizenzmanagement
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Wartungsplanung
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Überprüfung von Vorfällen
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Fehlerverfolgung
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Priorisierung
Problemmanagement
Produkt-Roadmaps
Prüfung / Qualitätssicherung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Unterstützt Scrum
Unterstützt agile Softwareentwicklung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeit & Kosten Verfolgung
IT-Asset-Management
Release-Management
Self-Service Portal
Service-Katalog
Serviceberichterstattung
Störfallmanagement
Ticket-Management
Vertragsmanagement
Wissensmanagement
Konfigurationsmanagement
Problem-Management
Projektmanagement
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Verfolgen von Vermögensanlagen
Verfügbarkeit-Management
Versions- und Bereitstellungsmanagement
Vertrags-/Lizenz-Management
Veränderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Aufgabenmanagement
Dashboard
Eskalationsmanagement
Problemplanung
Projektmanagement
Wiederkehrende Probleme
Wissensbasis-Management
Überprüfung von Vorfällen
Kopierschutz
Lizenz-Nachverfolgung
Lizenzübertragung
Produktaktivierung
Test-Lizenz
Verwaltung von Knoten(punkten)
Beschaffungsmanagement
Configuration Management Database (CMDB)
Fernbedienung
IT-Asset-Management
Mobiler Zugriff
SLA-Management
Self-Service Portal
Störfallmanagement
Veränderungsmanagement
Wissensdatenbank
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

Alloy Navigator – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 40 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Jeff W.
IT Director
Druck, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Kommentare: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Vorteile: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Nachteile: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.7.2018
Eric O.
IT Support Specialist
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2018

"Alloy does the job"

Kommentare: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Vorteile: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Nachteile: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Antwort des Softwareanbieters

von Alloy Software an 6.8.2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.7.2018
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Anwaltskanzlei, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019

"Has good potential"

Kommentare: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Vorteile: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Nachteile: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Antwort des Softwareanbieters

von Alloy Software an 8.2.2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019
Hany E.
System administrator & Infrastructure Admin
Lebensmittelproduktion, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.5.2020

"Review for Alloy Navigator"

Kommentare: It's an excellent experience because it benefited me more than I expected from other programs and everything I needed and brought in.

Vorteile: This program helps to follow the work seriously and continuously and it includes all the sections I need in the work like the one and save the assets in the department and renewal and many other things

Nachteile: This program is good, and there's nothing I didn't like.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.5.2020
Marshall M.
Manager of Network Operations
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Kommentare: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Vorteile: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Nachteile: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2018