SimplePractice

SimplePractice

von SimplePractice

Wer verwendet SimplePractice?

SimplePractice ist die ideale Lösung für Gesundheits- und Wellnessanbieter*innen und kleine Gruppen, darunter Therapeut*innen, Psycholog*innen, Sozialarbeiter*innen, Logopäde*innen, Ernährungsberater*innen und eine Vielzahl anderer.

Was ist SimplePractice?

Steigere deinen Umsatz, konzentriere dich auf deine Kund*innen und überlasse SimplePractice den Rest. In nur wenigen Minuten kannst du mit der erstklassigen mobilen App vollständig papierlose Neuaufnahmen durchführen, sicher mit Kund*innen kommunizieren, automatisch bezahlt werden, kostenlose Terminerinnerungen senden und sogar dein Geschäft von unterwegs aus führen. Nutze das Kunde*innenportal, um dich außerhalb der Sitzungen zu verbinden, Versicherungen nahtlos abzurechnen und Sitzungen überall über Telehealth durchzuführen. Teste die Anwendung noch heute kostenlos und sieh dir an, warum Tausende von Kund*innen SimplePractice zur Nummer eins gewählt haben!

SimplePractice – Details

SimplePractice

http://www.simplepractice.com

Gegründet 2012

SimplePractice – Kostenübersicht

SimplePractice bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SimplePractice ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SimplePractice Funktionen

Arzt-Abrechnungssoftware
Angebote / Schätzungen
Anpassbares Dashboard
Code- & Gebühreneintrag
Compliance-Verfolgung
Mahnwesen-Management
Rechnungshistorie
Schadensabwicklung
Schadensprüfung
Überprüfung des Versicherungsschutzes
Überweisungsbescheid
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Compliance im Gesundheitswesen
Ergebnisbewertungstools
Patientenbuchhaltung-Management
Reklamationsabwicklung
SOAP-Notizen
Termin-Erinnerungen
Verwaltung von Patientenakten
Compliance-Verfolgung
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Handschrifterkennung
ONC-ATCB zertifiziert
Self-Service Portal
Sinnvolle Nutzung zertifiziert
Sprach-Erkennung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Beurteilung-Management
Fortschrittsverfolgung
Patienten-Terminplanung
Patientenakten
Patientenregistrierung
Pflegeplan-Management
Versicherungsmanagement
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Diätanalyse
Essensplanung
Nährstoffdatenbank
Patientenmanagement
Patientenportal
Terminplanung
Zielsetzung / Nachverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Verfolgung
Behandlungsplanung
Beurteilungs-Notizen
Eignungs-Überprüfung
Empfehlungs-Management
Falllisten-Management
HIPAA konform
Kalenderverwaltung
Kandidaten-Identifikation
Patientenakten
Patientenakten-Aufzeichnungen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Beurteilung-Management
Fortschrittsverfolgung
Patienten-Terminplanung
Pflegeplan-Management
SOAP-Notizen
Versicherungsmanagement
Betten-Management
Echtzeit-Berichterstattung
Entlassungsmanagement
Historische Berichte
Patienten-Standort-Nachverfolgung
Patientenfluss-Management
Patientenüberwachung
Wartezeit-Nachverfolgung
Zulassungsmanagement
Aufnahmeformulare
EHR-Agnostiker
Laborergebnisse
Pflege-Zusammenfassung
Pflegepläne
Rechnungszahlung
Rezept-Erneuerungen
Sicheres Versenden von Nachrichten
Terminbestätigungen
Terminplanung
Video-Beratung
Zugriff auf Krankenberichte
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufgabenbibliothek
Behandlungspläne
Berichterstattung / Analyse
Beurteilungen
EMR/EHR (elektronische Gesundheitsakte)
Fortschritt-Notizen
Für Physiotherapie
HIPAA konform
Mehrere Standorte
Patientenportal
Termin-Erinnerungen
Terminverwaltung
Versicherungsmanagement
Übungs-Management
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Medizinische Terminplanung
Mehrere Büros
Mehrere Ärzte
Patienten-Terminplanung
Patientenabrechnung
Patientenakten
Patientenportal
Patientenregistrierung
Reklamationsabwicklung
Überprüfung der Versicherungsberechtigung
Anfangsbeurteilung
Behandlungspläne
Compliance-Verfolgung
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Einzel-Anbieter-Praxis
Elektronische Rezepte
Medizinische Abrechnung
Mehrfach-Anbieter-Praxis
Mitarbeitermanagement
Reklamationsabwicklung
Self-Service Portal
Stationärer / Haus-Patient
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Elektronische Rezepte
Fernbehandlungspläne
Für medizinische Zwecke
HIPAA konform
Medizinische Abrechnung
Mehrfach-Anbieter-Praxis
Onlineformulare
Persönliche Nachrichten
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Videokonferenzen
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arzt-Management
Drag-and-Drop
HIPAA konform
Mehrere Standorte
No-Show-Nachverfolgung
On-Call-Pläne
Personalverwaltung
Self-Service Portal
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
Wiederkehrende Termine

SimplePractice – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 2.409 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Amanda G.
Program Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019

"Simple Practice saved me! "

Kommentare: Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Vorteile: I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Nachteile: Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Antwort des Softwareanbieters

von SimplePractice an 13.8.2019

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019
David M.
Psychologist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"The name of the software says it all."

Kommentare: Overall, I find Simple Practice to be just that, simple. It has all manner of features that I do not employ nor does it force me to jump through hoops I don't require. I might well use some of the bells and whistles at some point but the ease of doing just what I need to do in minimal time is it's major selling point for my practice.

Vorteile: The EHR is simple, uncomplicated, and lets me get my work documented without fuss or having to click through various pages to record progress notes. Also, the names in the calendar appear as first, and last, as opposed to some gibberish assigned to each patient that I am forced to remember as my former EHR software required.

Nachteile: The setting of the appointment time I find to be clunky. It defaults to the current time, which means I have to scroll to the correct time when I make an appointment for the patient. Yes, a minor issue but I wish there was some other way to ascribe an appointment time. I frequently return appointment requests in the evening. having the calendar time default to a PM time is a minor issue but I'm not fond of it. A minor quibble, but I need to be careful or I schedule someone for 8:00 PM when it should have been a morning appointment. I'll get used to it I am sure.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019
Robin F.
LCMHCS
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.6.2020

"Simple practice honest review "

Kommentare: Overall my experience with SimplePractice has been positive and I would recommend it over other electronic health records. In doing my research and talking with others, simple practice stood out as the most user-friendly and clinically professional platform.

Vorteile: As a former pen and paper therapist, getting started with SimplePractice was a bit tedious, But that would have been the case with any electronic record. Once that process was complete using it daily with current and new clients has helped me run a more professional and organized practice. It is easy to use and has a lot of helpful features like forms, templates and assessments.

Nachteile: There may be a way to do group sessions when you upgrade to the platform for Telehealth but I have not figured this out yet. I would like to be able to do a group meeting with multiple colleagues or supervisees.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.6.2020
Charna C.
Therapist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.7.2016

"Buggy system"

Kommentare: I am a brand new user and apparently made the mistake of trying to set things up over a holiday weekend when SP team is away. That's not their fault. Since I haven't been using it for long I can't comment on all the features, but i will say I'm considering asking for my money back after spending two days adding my client info and getting repeatedly frustrated.
I pretty much just wanted software that would organize my clients info ( dx codes, different fees) so making receipts would be easier. And I was considering online scheduling. I'm not sure this is the best solution. I've been in practice for 14 years and this is my first attempt at using software for note taking. I should also say my growing edge is being patient with technology. I wish i'd just paid someone to set it up for me because I don't find it fun to figure it out.
Once it's all set up maybe I'll love it, but the problem is they sent me this option to review two days after I started data entry.
I'll get more specific in the pro and con section.

Vorteile: Adding clients in calendar seems relatively easy. Since i have sliding scale i like that i can personalize the amount they pay and keep it clear and organized.
Don't know how it will work, but I am excited to be able to have a credit card payment linked so I don't have to ask clients for their card each time.

Nachteile: There are a lot of buggy things where you have to add what the system wants vs being able to customize info.
While Adding new clients the option to add an email or address didn't automatically show up, and since I wanted to have all that info for receipts I tried to figure out how to do this. Under editting client info each time I tried to add their email and home address when I pressed save it would automatically change the name and phone number to my name and number. No idea why this would happen? Perhaps a special bonus mindfulness test? This process took twice as long because of this. Eventuslly i figured out if I just added an email and pressed save , then added address and saved again it seemed to be ok. Also cutting and pasting info didn't work. I kept being told it was an invalid email. It doesn't like if there are any extra spaces.
Then adding cpt... I have questions, since I charge more how if will all come together on the invoices/receipts.
I just wanted to upload my forms I created and I did not find this easy. Have yet to figure it out.
Unnerved to even touch the billing / invoicing but that's why i bought the software so I'm waiting to get SP support since my friend who uses it said he's inexperienced with this feature.
Even submitting this review it insisted on me adding an organizational name. What if their isn't one?

Antwort des Softwareanbieters

von SimplePractice an 15.7.2016

Charna, I'm so sorry you had this experience with us right off the bat. We're here to make things simple, not complicated. I checked in our our email conversations with you and it looks like we've worked on getting things working for you together! If you're still having any trouble, let us know by filling out a request: https://support.simplepractice.com/hc/en-us/requests/new We're here to help!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.7.2016
Drew A.
Licensed Psychologist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020

"Best system out there"

Kommentare: I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!

Vorteile: There are many features that feel intuitive and allow you to nimbly move through the system handling different aspects of a client file. I also like how the system looks and that I can access it through the phone app. Also, it is a great value, especially when compared to other systems. Trust me, I tested them all out.

Nachteile: There are some pieces that feel clunky. For instance transitioning between the client side and the clinician side sometimes confuses me. Also, while the forms are customizable there have been some aspects I couldn't change. I also wish that you could use your own Stripe account with the system instead of needing to create a new one. It makes it difficult to track where my funds are at any given moment. Finally, when you open a note but abandon it, it leaves your task list. That can make it hard to track what notes need to be completed or remain unlocked.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020