Wir helfen Unternehmen in Österreich
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Freshservice?

Pflege das Inventar deiner Unternehmens-IT und Nicht-IT-Assets wie Verträge, Hardware, Software und verfolge Asset Details während ihrer gesamten Lebensdauer mit Freshservices Asset-Management. Das Tool stellt ein erfrischendes Benutzererlebnis dar, und bietet außerdem leistungsfähige Ticketing- und Asset-Management-Funktionen, wie automatische Entdeckung neuer Ressourcen, leistungsstarkes Konfigurationsmanagement und verbesserte Wirkungsanalyse.

Wer verwendet Freshservice?

Freshservices Kunden umfassen KMUs, Finanzorganisationen, Bildungseinrichtungen und mehrere Regierungsorganisationen.

Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Freshservice das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Freshservice

Freshservice

4,5 (562)
€ 15,00
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
137
28
4,5 (562)
4,4 (562)
4,6 (562)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
67
Keine Integrationen gefunden
4,1 (204)
4,2 (204)
4,3 (204)

Weitere großartige Alternativen zu Freshservice

ServiceNow
Am besten bewertete Funktionen
Service Level Agreement (SLA) Management
Störfallmanagement
Ticket-Management
Kaseya VSA
Am besten bewertete Funktionen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
Störfallmanagement
Jira
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Problemmanagement
Ticket-Management
Spiceworks
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Ticket-Management
Warnungen/Eskalation
ServiceNow Customer Service Management
Am besten bewertete Funktionen
Supportticket-Management
Ticket-Management
Warnungen/Eskalation
Autotask PSA
Am besten bewertete Funktionen
Supportticket-Management
Ticket-Management
Zeit & Kosten Verfolgung
osTicket
Am besten bewertete Funktionen
Self-Service Portal
Service Level Agreement (SLA) Management
Ticket-Management
Track-It!
Am besten bewertete Funktionen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Störfallmanagement
Ticket-Management
SolarWinds Service Desk
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Ticket-Management
Warnungen/Eskalation

Bewertungen über Freshservice

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
58%
4
35%
3
5%
2
1%
1
0%
Brad
Brad
Application Support Manager
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 501–1 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Overall SASS for IT

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Erick
Erick
Client Technologies Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Software für die Automobilindustrie, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Vorteile:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Nachteile:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10 000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Vorteile:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Nachteile:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10 000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Freshservice is a top-notch help desk solution

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: I use Freshservice to stay on top of my workload and respond quickly to any incidents that arise, most of which are related to technology at the company where I work.

Vorteile:

The best thing about Freshservice is how simple and straightforward it is to use, both for end users and for the system administrator. Even first-time users will have no trouble grasping and implementing workflows because to the intuitive nature of the UI.

Nachteile:

Since I use Freshservice on a daily basis for both my job and my company, and since it is so intuitive and simple to operate, I really can't think of anything bad to say about it.

Mei Leng
Business Analyst in Singapur
Logistik & Lieferkette, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The workflow very rigid

1,0 letzten Monat Neu

Vorteile:

The integration too rigid and unfriendly do not have confident to perform the integration

Nachteile:

The workflow very rigid do not robust enough for customer to configure to handle customize organization workflow do not have proper implementation notification to customer. Only take action when error report by customer

Phillip
ICT Support Officer in Australien
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great standard feature Set on the whole, but new features seem to lag behind their FreskDesk system

5,0 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

The ticketing system is really easy to use, with lots of options for workflow automations and ticket management. The app marketplace is great for extending the functionality.

Nachteile:

FreshService seems more like a new branching out for the company, with a complete set of tools, but lacking refinement in a lot of places. There are also odd quirks like Discuss feature button being available, even though the Discuss feature doesn't work on FreshService yet.The mobile app is a bit of a let down, as it doesn't have a dashboard like the main site which makes it much more tedious to lookup ticket queues.The Notification spam through the app is terrible, pinging each notification one at a time to the phone, which is especially annoying when it sends over 30 notifications and doesn't group them.The system has some other weird quirks, like sorting a list can only be saved when you also make a change to the filter for the list. Another issue is that there is a blur effect on the title text that doesn't always go away when scrolling back to the top of the page, resulting in some text looking very soft and fuzzy