Wer verwendet Zenefits?

Zenefits bedient KMUs aller Größen; von einem/r bis fünf Mitarbeiter*in/nen bis zu Unternehmen mit mehr als 1.000 Mitarbeiter*innen.

Was ist Zenefits?

Zenefits ist eine cloudbasierte SaaS-HR-Plattform, mit der kleine und mittelständische Unternehmen ihre Belegschaft stärken, Veränderungen verwalten und die Richtlinien einhalten können. Die People Platform von Zenefits bietet die umfassendste, intuitivste HR-Erfahrung auf dem Markt. Die Personalwesen-, Sozialleistungs-, Gehaltsabrechnungs- und Performance-Apps vereinen sich mit Beratungsdiensten und integrierten Partner-Apps, um die Personaladministration radikal zu vereinfachen und Papierkram und Komplexität zu reduzieren, sodass sich Unternehmen darauf konzentrieren können, ihre Unternehmen zu gründen, zu führen und auszubauen.

Zenefits – Details

Zenefits

http://www.zenefits.com/

Gegründet 2012

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Webinare
  • Dokumentation
Videos zu Zenefits
Play
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Zenefits – Preisübersicht

Zenefits bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Zenefits Funktionen

  • Berichterstattung / Analyse
  • FMLA Nachverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Self-Service Portal
  • Zeitverfolgung
  • Überstunden-Berechnung

Siehe die vollständige Anwesenheit Software Liste

  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Compliance-Verfolgung
  • Einhaltung von Umweltvorschriften
  • FDA-Compliance
  • HIPAA konform
  • ISO-Compliance
  • OSHA-Compliance
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Risikomanagement
  • Sardanes-Oxley-Compliance
  • Störfallmanagement
  • Testen von Steuerelementen
  • Umfragen & Feedback
  • Versionskontrolle
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Siehe die vollständige Compliance-Software Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige HIPAA-Compliance Software Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Siehe die vollständige HR Software Liste

  • 401(k) Tracking
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
  • Lohnpfändung
  • Mehrere Länder
  • Mehrere Staaten (USA)
  • Outsourcing der Lohnabrechnung
  • Scheck Druck
  • Self-Service Portal
  • Steuerkonformität
  • Urlaubsverwaltung
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • W-2-/1099-Vorbereitung
  • Überweisung

Siehe die vollständige Lohnprogramme Liste

  • ACA-Berichterstattung
  • Abzug/Nachlass-Management
  • Anbieter-Management
  • COBRA Verwaltung
  • FMLA Verwaltung
  • HIPAA konform
  • HSA-/FSA-Verwaltung (nur USA)
  • Invalidenversicherungs-Management
  • Krankenversicherung-Management
  • Lebensversicherung-Verwaltung
  • Online-Anmeldung für Zusatzleistungen
  • Outsourcing der Verwaltung von Zusatzleistungen
  • Rentenplan-Management
  • Verwaltung von Zusatzleistungen für Angestellte
  • Zusatzleistungs-Dashboard

Siehe die vollständige Mitarbeiter Benefits Software Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • Anpassbare Vorlagen
  • Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
  • Beurteilungen der Kompetenzen
  • Bewertungszyklen tracken
  • Entschädigungsmanagement
  • Gewichtete Leistungskennzahlen
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Kollegen-Bewertungen
  • Laufende Leistungsverfolgung
  • Selbsteinschätzungen
  • Self-Service Portal

Siehe die vollständige Mitarbeiterbeurteilung Software Liste

  • Angestelltenhandbuch
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • Self-Service Portal
  • Trainingsmanagement
  • Verwalten von Job-Beschreibungen

Siehe die vollständige Onboarding Software Liste

  • Arbeitsplatz-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Biometrische Erkennung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Stechkarte
  • Stechkarte
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung

Siehe die vollständige Stempeluhr Software Liste

Zenefits Alternativen

Mehr Alternativen zu Zenefits

Zenefits – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 678 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
3,8/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Shae J.
Human Resources Director
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2019

"Seamless low-cost solution for small to mid-sized companies that kills busy work"

Kommentare: -Paperless onboarding/offboarding to support a remote workforce -Integrations with existing ATS, removing the needs for duplicate data entry -Digital document storage, allowing us to digitize all employee files. No more paper! -Time off tracking: Automatic rating to managers for review and approval of all time off requests while keeping the HR team aware of team schedules. Transparent reporting to have conversations with employees regarding the time off trends (% of unplanned versus planned time off). Time off solution also supports Prop 206 mandated sick leave. -Health insurance platform that allows for the execution of open enrollment, qualifying life events and new hire enrollments for all lines of coverage (med, dent, vision, life and disability). HSA app built in to allow employees to review available balances and submit out of pocket expenses. -ACA compliance: Built into existing subscription model that allows for ACA reporting, submission to IRS and 1094/1095 creation without the need for an accountant or an expensive solution. -Business intelligence: Real-time standard and customized reporting. I use this solution heavily as a federal contractor to execute our annual affirmative action reporting.

Vorteile: With a solution like Zenefits, I have managed to reduce the HR budget year-over-year while going 100% paperless. The integration with our applicant tracking system allows me to push data seamlessly from my mobile device directly to Zenefits to extend an offer, wherever, whenever. I am no longer chained to the constraints of my desk, which is critical for an HR team of one. Easily the most comprehensive solution in the market (at this price point) that addresses onboarding/offboarding, automated and customized email triggers to employees, time and attendance, insurance, aca compliance, reporting (standard and custom) and a multitude of integrations. Since becoming a client over 2 years ago, I have gone to market year-over-year, and haven't found a solution that is comparable. Zenefits kills the busy work and allows me to dedicate time to our employees and driving meaningful initiatives, restructuring the experience with HR to being a partnership versus an administrative burden.

Nachteile: I would love it if the custom email triggers were built out with greater functionality. Right now I highly utilize this tool but I see the opportunity for additional growth. The site should have a support number listed in the event of an outage. Right now you can only access support if you are logged into the dashboard.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2019
Sandy H.
HR Generalist
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.11.2019

"User Friendly and Intuitive"

Kommentare: The efficiency of Zenefits when it comes to onboarding is a huge timesaver. We're able to send employees key information they need before and after they start working with us with no manual work. I cut down on a few hours of work per week with this feature!

Vorteile: Zenefits is super simple to learn how to use, both for Admins and for Employees. My employees love being able to use the software for benefits enrollment, time off, and other requests. It's easy to teach someone how to use it because honestly, I don't really have to--the interface is really simple and easy to understand. Saves me a ton of time as an HR professional!

Nachteile: The Time Off reporting could be more robust, but this will come with time. As our company grows we're looking to pull more quick reports on PTO accrual and other balances, and some of the values we're looking for aren't readily available. There have been some changes in this area though, so the developers recognize how the system should be improved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.11.2019
Brooks B.
CEO
Immobilien, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.8.2020

"Incredibly happy users"

Kommentare: Overall experience with Zenefits has been very good and we would highly recommend.

Vorteile: Zenefits is very to use and the onboarding process is a breeze.

Nachteile: Zenefits reporting has gotten better, but still has some room for improvement. Additionally, they could do a better job with year-end comp process/reporting.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.8.2020
Tiersa J.
Operatons
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2020

"Stay Away - save yourself the headache, it's not worth the hype."

Kommentare: I regret doing business with them. Even though I knew I was signing a year contract, and after many attempts at getting our taxes properly filed I felt I had enough valid issues and things we had been promised that they did not follow through on but they refused to let us out of our contract. We ended up switching mid year [which is not ideal] to another vendor and we had to pay the remainder of our contract to Zenefits even though we didn't use them for the last 8 months. Even the tax issues that we were still dealing with months later it was really difficult to find an email address to send to support to get our tax issue fixed - once you tell them you don't want to process your payroll through them they cut you off and you can't call the fake number either. It's been horrible and I am OVERJOYED THAT WE NO LONGER HAVE TO DO BUSINESS WITH THEM. The only reason I left the vendor BEFORE them was because we had outgrown them, we needed more features and functionality than they could provide. We have since moved on to better.

Vorteile: Very little. We signed a year contract, and switched after 4 months because we had so many legal and tax issues that they caused.

Nachteile: 1. The set up process was a nightmare - it took weeks because the system kept saying a certain part was done and a week later I would get an URGENT email that that part still had to be completed.
2. Several items I was guaranteed at sign up - and I have in writing - for pricing and functionality, were later denied to us. Providing proof of what we were told provided no further help.
3. There is no "real" phone number. You can call tech support, but all they will say is they will have "that department email you within XX number of hours" Many times it was up to a week, and often the issue was not resolved because no matter how we explained it they didn't understand the issue. And all support is handled through email no matter what, even if a phone call would SAVE HOURS OF TIME!
4. The pre- and post-tax items were entered into the system, come to find out they didn't classify them properly so the taxes were not calculated correctly.
5. The FEDERAL and STATE TAXES were filed incorrectly and we had tax notices from both that we owed money past due, then we ended up getting a small refund because one was paid twice. The state taxes for the first quarter of the year were NOT FILED AT ALL, even though they told me they had done so.
6. The tax reports are NOT AVAILABLE in your portal, you have to specifically request them - this to me makes no sense.
7. There is more but this will do for now.

Antwort des Softwareanbieters

von Zenefits an 4.3.2020

Sad to hear your experience was less than ideal Tiersa. We will use your feedback to improve training and the user experience.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2020
Bz P.
Director of HR
Bibliotheken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2020

"Zenefits - Easy Peasy"

Kommentare: This is a great software for a distributed workforce. We have employees in different 20 states and 40 different locations. Zenefits makes it easy for us.

Vorteile: This software is so easy to use for both the employees and the HR team. Everything is simple and straightforward, no convoluted quirky tricks needed to enter information. Hiring and onboarding is super easy. Open enrollment is super easy. Payroll is super easy. PTO management is super easy.

Nachteile: There are some tie in products that still need some work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2020