Wer verwendet Zenefits?

Zenefits bedient KMUs aller Größen; von einem/r bis fünf Mitarbeiter*in/nen bis zu Unternehmen mit mehr als 1.000 Mitarbeiter*innen.

Was ist Zenefits?

Zenefits ist eine cloudbasierte SaaS-HR-Plattform, mit der kleine und mittelständische Unternehmen ihre Belegschaft stärken, Veränderungen verwalten und die Richtlinien einhalten können. Die People Platform von Zenefits bietet die umfassendste, intuitivste HR-Erfahrung auf dem Markt. Die Personalwesen-, Sozialleistungs-, Gehaltsabrechnungs- und Performance-Apps vereinen sich mit Beratungsdiensten und integrierten Partner-Apps, um die Personaladministration radikal zu vereinfachen und Papierkram und Komplexität zu reduzieren, sodass sich Unternehmen darauf konzentrieren können, ihre Unternehmen zu gründen, zu führen und auszubauen.

Zenefits – Details

Zenefits

http://www.zenefits.com/

Gegründet 2012

Zenefits – Kostenübersicht

Zenefits bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Zenefits Funktionen

Anwesenheit Software
Berichterstattung / Analyse
FMLA Nachverfolgung
Kalenderverwaltung
Mitarbeitereinsatzplanung
Self-Service Portal
Zeitverfolgung
Überstunden-Berechnung
Archivierung & Aufbewahrung
Compliance-Verfolgung
Einhaltung von Umweltvorschriften
FDA-Compliance
HIPAA konform
ISO-Compliance
OSHA-Compliance
Prozess-/Workflow-Automatisierung
Risikomanagement
Sardanes-Oxley-Compliance
Störfallmanagement
Testen von Steuerelementen
Umfragen & Feedback
Versionskontrolle
Wirtschaftsprüfung-Management

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
401(k) Tracking
Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
Lohnpfändung
Mehrere Länder
Mehrere Staaten (USA)
Outsourcing der Lohnabrechnung
Scheck Druck
Self-Service Portal
Steuerkonformität
Urlaubsverwaltung
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
W-2-/1099-Vorbereitung
Überweisung
ACA-Berichterstattung
Abzug/Nachlass-Management
Anbieter-Management
COBRA Verwaltung
FMLA Verwaltung
HIPAA konform
HSA-/FSA-Verwaltung (nur USA)
Invalidenversicherungs-Management
Krankenversicherung-Management
Lebensversicherung-Verwaltung
Online-Anmeldung für Zusatzleistungen
Outsourcing der Verwaltung von Zusatzleistungen
Rentenplan-Management
Verwaltung von Zusatzleistungen für Angestellte
Zusatzleistungs-Dashboard
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
Angestelltenhandbuch
Aufgabenmanagement
Dokumentenmanagement
Elektronische Formulare
Elektronische Unterschrift
Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
Erstellung von Einarbeitungsplänen
Self-Service Portal
Trainingsmanagement
Verwalten von Job-Beschreibungen
Arbeitsplatz-Nachverfolgung
Berichterstattung / Analyse
Biometrische Erkennung
Krankheitsausfall-Nachverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Standortverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Stechkarte
Stechkarte
Textnachrichtenversand
Timesheet Management
Urlaubsverwaltung

Zenefits – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 665 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
3,8/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Shae J.
Human Resources Director
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2019

"Seamless low-cost solution for small to mid-sized companies that kills busy work"

Kommentare: -Paperless onboarding/offboarding to support a remote workforce -Integrations with existing ATS, removing the needs for duplicate data entry -Digital document storage, allowing us to digitize all employee files. No more paper! -Time off tracking: Automatic rating to managers for review and approval of all time off requests while keeping the HR team aware of team schedules. Transparent reporting to have conversations with employees regarding the time off trends (% of unplanned versus planned time off). Time off solution also supports Prop 206 mandated sick leave. -Health insurance platform that allows for the execution of open enrollment, qualifying life events and new hire enrollments for all lines of coverage (med, dent, vision, life and disability). HSA app built in to allow employees to review available balances and submit out of pocket expenses. -ACA compliance: Built into existing subscription model that allows for ACA reporting, submission to IRS and 1094/1095 creation without the need for an accountant or an expensive solution. -Business intelligence: Real-time standard and customized reporting. I use this solution heavily as a federal contractor to execute our annual affirmative action reporting.

Vorteile: With a solution like Zenefits, I have managed to reduce the HR budget year-over-year while going 100% paperless. The integration with our applicant tracking system allows me to push data seamlessly from my mobile device directly to Zenefits to extend an offer, wherever, whenever. I am no longer chained to the constraints of my desk, which is critical for an HR team of one. Easily the most comprehensive solution in the market (at this price point) that addresses onboarding/offboarding, automated and customized email triggers to employees, time and attendance, insurance, aca compliance, reporting (standard and custom) and a multitude of integrations. Since becoming a client over 2 years ago, I have gone to market year-over-year, and haven't found a solution that is comparable. Zenefits kills the busy work and allows me to dedicate time to our employees and driving meaningful initiatives, restructuring the experience with HR to being a partnership versus an administrative burden.

Nachteile: I would love it if the custom email triggers were built out with greater functionality. Right now I highly utilize this tool but I see the opportunity for additional growth. The site should have a support number listed in the event of an outage. Right now you can only access support if you are logged into the dashboard.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.8.2019
Bz P.
Director of HR
Bibliotheken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2020

"Zenefits - Easy Peasy"

Kommentare: This is a great software for a distributed workforce. We have employees in different 20 states and 40 different locations. Zenefits makes it easy for us.

Vorteile: This software is so easy to use for both the employees and the HR team. Everything is simple and straightforward, no convoluted quirky tricks needed to enter information. Hiring and onboarding is super easy. Open enrollment is super easy. Payroll is super easy. PTO management is super easy.

Nachteile: There are some tie in products that still need some work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2020
Laura B.
Owner
Musik, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.2.2020

"Not for Small Businesses"

Kommentare: Terrible.

Vorteile: That it helps manage HR stuff - but there are others out there that actually may have a Customer Service Department.

Nachteile: Zenefits has a slick sales process, however, once you sign, you are on your own. The set up process was a nightmare for us and took almost 4 months before we could run our first payroll. Four months. Once we ran that payroll, we have literally been on our own. There is ZERO customer service in this company. If you have a payroll question, forget it. Recently we were assigned a Customer Success Manager who literally takes 2 weeks to respond to an email and then tells us we need to email Customer Service. It unreal to be paying this expensive service and not be able to get support when running a payroll or needing something related to taxes. Stay away. I can only assume they are more interested in larger companies. The platform is pretty basic and does not have the flexibility to truly work for any kind of company that has both FT exempt staff and PT non-exempt. I feel like everything I asked about I was told would work and then I found out after signing that, well, no it really does accommodate what we need. Very disappointed with this company and regret doing business with them.

Antwort des Softwareanbieters

von Zenefits an 26.2.2020

Hi Laura,
We are sorry to hear that you are less than satisfied with your experience. As a current customer, you do have options. Have you spoken with your CM/CE? They are able to assist with finding answers. We also offer clients the opportunity to join our online community. There you have direct access to SME's like our product team as well as your Zenefits peers (who can help with navigating the platform).
Please let me know if I can connect you with someone.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.2.2020
Sean H.
Controller
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.5.2020

"Easy and Convenient"

Kommentare: Very positive. I have never used an outside service for basic HR functions before, but was pleasantly surprised at how much work Zenefits saves me by letting employees enter their own info.

Vorteile: Easy to use - Managers can access/input/share the info they need, employees can fill out their own info which saves HR a lot of work. Customer Service can be contacted easily. Reports/Info can be accessed easily. Reminders are emailed to you if any necessary information is missing.

Nachteile: I believe Zenefits does not have the ability to pay third party garnishments directly.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.5.2020
Sandy H.
HR Generalist
Finanzdienstleistungen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.11.2019

"User Friendly and Intuitive "

Kommentare: The efficiency of Zenefits when it comes to onboarding is a huge timesaver. We're able to send employees key information they need before and after they start working with us with no manual work. I cut down on a few hours of work per week with this feature!

Vorteile: Zenefits is super simple to learn how to use, both for Admins and for Employees. My employees love being able to use the software for benefits enrollment, time off, and other requests. It's easy to teach someone how to use it because honestly, I don't really have to--the interface is really simple and easy to understand. Saves me a ton of time as an HR professional!

Nachteile: The Time Off reporting could be more robust, but this will come with time. As our company grows we're looking to pull more quick reports on PTO accrual and other balances, and some of the values we're looking for aren't readily available. There have been some changes in this area though, so the developers recognize how the system should be improved.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.11.2019