SapphireIMS

von Tecknodreams Software Consulting

Wer verwendet SapphireIMS?

Kleine, mittlere und große Unternehmen, die umfassende ITAM-Lösungen benötigen, mit Fokus auf dynamischem Inventar (Nachverfolgung von Basisveränderungen), Software-Asset-Management, Richtlinienkonformität und Lebenszyklusoperationen.

Was ist SapphireIMS?

SapphireIMS macht deine Geschäftsfunktionen und Prozesse agil, über die Suite an ITIL Service Desk, Enterprise Service Management, Enterprise Asset Management, Service Lifecycle Management und Business-Service-Monitoring-Lösungen. Die professionellen Dienstleistungen, Managed Services und Schulungs- und Zertifizierungsdienste stellen eine reibungslose Implementierung sicher.

Mehrwert
68 % Reduzierung manueller Prozesse
35 % Verbesserung der Personalproduktivität
Verbesserung der Servicebereitstellung um 35 %

SapphireIMS – Details

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Gegründet 2002

SapphireIMS – Kostenübersicht

SapphireIMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SapphireIMS Funktionen

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Energiemanagement
  • Facility-Management
  • Garantie-Management
  • Geräte-Management
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Planung präventiver Wartung
  • Software-Lizenzmanagement
  • Verwaltung von Einzelteilen

Siehe die vollständige EAM Software Liste

  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Siehe die vollständige IT Asset Management Software Liste

  • Konfigurationsmanagement
  • Problem-Management
  • Projektmanagement
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versions- und Bereitstellungsmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige ITSM Software (IT-Service-Management) Liste

  • Beschaffungsmanagement
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Fernbedienung
  • IT-Asset-Management
  • Mobiler Zugriff
  • SLA-Management
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Wissensdatenbank

Siehe die vollständige Service Desk Software Liste

SapphireIMS Alternativen

Mehr Alternativen zu SapphireIMS

SapphireIMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 43 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.9.2017

"This software has all the required features."

Kommentare: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Vorteile: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Nachteile: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.9.2017
Pramod V.
Tools Consultant
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.9.2017

"A complete IT management product !"

Vorteile: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Nachteile: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.9.2017
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Metallabbau, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020

"Support & Services"

Kommentare: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Vorteile: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Nachteile: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020
Jinesh T.
Project Manager
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.1.2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Kommentare: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Vorteile: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Nachteile: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Antwort des Softwareanbieters

von Tecknodreams Software Consulting an 16.1.2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.1.2020
Aasif K.
Senior Manager - Services
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2017

"Using this product since last 5 Years. Fantastic IMS Tool which can be customized as per requirement"

Vorteile: Customization as per the need has been the most significant and substantial feature. ITAM feature has made tracking of the assets easy and manageable with complete capturing of Asset Life Cycle. I have tested almost all the features by configuring it and using it efficiently. The Infrastructure Change Management Process that was customized as per the requirement with RCA Form built inside the tool was amazing.

Nachteile: The Support needs improvement. Not everything can be done remotely. The patch management feature eats too much of bandwidth which needs improvement.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.11.2017