Wer verwendet Moz Pro?

SEO-fokussierte Agenturen und interne Marketingteams.

Was ist Moz Pro?

Ein Moz Pro-Abonnement umfasst: Zugriff auf Website-Tracking mit Kampagnen, in deren Rahmen du erfährst, wie der Zustand deiner Website, der Linkaufbau und die Keyword-Leistung sich auf deinen SEO-Erfolg auswirken. Research-Tools, die die Bemühungen deiner Mitbewerber*innen analysieren, deinen Keyword-Forschungsprozess unterstützen und dir neue Möglichkeiten für den Linkaufbau und eine Fülle von Ressourcen zur Lernerfahrung und Inbound-Marketing zeigen. Moz Pro beginnt bei 99 $/Monat mit einer kostenlosen 30-Tage-Testversion.

Moz Pro – Details

Moz

https://moz.com

Gegründet 2004

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Moz Pro – Preisübersicht

Moz Pro bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Moz Pro ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

99,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Moz Pro – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Moz Pro Funktionen

  • Distribution von Vollziehungen
  • Kampagnenmanagement
  • Kunstwerk-Management
  • Projektmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Brand Management Software Liste

  • A/B-Tests
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Kampagnen-Tracking
  • Kanalzuordnung
  • Leistungskennzahlen
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Social Media-Kennzahlen
  • Website-Analytik

Siehe die vollständige Marketing Analysesoftware Liste

  • Content-Management
  • Keyword-Recherche Tools
  • Leistungskennzahlen
  • Link-Management
  • Warnungen zu Problembereichen
  • Wettbewerbsanalyse

Siehe die vollständige Software zur Webseitenoptimierung Liste

  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Empfehlungsquelle nachverfolgen
  • Kampagnenmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Seitensuche-Nachverfolgung
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Verwaltung mehrerer Websites
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Ziel-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Webanalyse-Tools Liste

Moz Pro Alternativen

Mehr Alternativen zu Moz Pro

Moz Pro – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,4/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,3
Kundenservice 4,5
Funktionen 4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,1

Software bewerten

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Joshua T.
Digital Marketing Specialist
Internet, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.5.2019

"Moz Local is a MUST for any small business owner"

Kommentare: I've had a great experience with Moz Local over the past 4 years. Nothing negative to say, their syndication and reporting and noting of duplicates is great and a must have for any small business owner.

Vorteile: This is insanely easy to setup and use and the reporting and information it provides a small business owner is great. I work with clients that range from 200+ locations down to 1 location and this software is perfect for small business owners. The reporting is quick and easy and clients love being able to login and see most everything in 2-3 clicks.

Nachteile: I wish they could automate some of their process for bigger clients, but the reason they are so cost friendly is because you have to do "some" manual work to clean up duplicates.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 4.5.2019
Amy S.
Marketing Consultant
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.7.2019

"A great high-level SEO platform for Marketing Executives"

Kommentare: For over a year I have run side-by-side comparisons of both SEM and Moz. I have run reports on my clients' websites, used the platform for new-business purposes, and have used Moz extensively for keyword research. On all these fronts Moz excelled. I would happily recommend it to any CMO/Marketing Director-level person who's trying to build a strategy. But if you're a small agency trying to figure out which subscription to keep, it might be SEM Rush only for the ability to drill down deeper. I personally didn't enjoy using SEM Rush compared to Moz. Moz gave me information with a minimal of annoyance. Moz is built for the big picture. Between SEM Rush and Moz? Moz will make you feel like a genious.

Vorteile: Moz has a really lovely and user-friendly interface that makes it easy for me to pull great-looking reports for clients and for myself. Moz natively generates just the right amount of detail -- not too much or too little -- to make it a great selling tool for Account Directors or in-house Marketing Directors. And it's intuitive enough that you can step away from it for a month or two and go back in and find everything you need in just a few minutes. That said, this platform also offers up lots of detail. I've definitely done some deep-dive keyword research using Moz alongside SEM Rush and been very pleased with what Mox came back with.

Nachteile: The complaint I would make against Moz is the same one I would make against SEM Rush: These are tools that seem to be made for IT/web developers more than marketing directors. It's hard to get a CMO-level report out of either of them. That said, I would definitely say Moz is more "client-friendly." Honestly, SEM Rush and Moz excel at different things, and they're both expensive. If push comes to shove, you may choose SEM Rush for its breadth of data, but then berate yourself for losing the user-friendliness of Moz.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.7.2019
Katlego T.
Marketing Executive
Buchhaltung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 21.10.2020

"Moz Pro"

Kommentare: It's not a bad solution at all. I tried it because of its popularity and I went back to the usual solution I use. Perhaps had I given it more time I would have found more value.

Vorteile: I was using SEMRush and Moz Pro simultaneously and I believe the user dashboard is a little intimidating but overall it is a great product.

Nachteile: The dashboard can be a bit complex for a first time user. It's not as intuitive as other competing solutions.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 21.10.2020
David h. D.
North America Content Lead
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.5.2018

"Search Engine Optimization (SEO) tool with basic features"

Vorteile: I've tried various SEO-related tools, as part of my work as a content marketing practitioner. Moz can be integrated into the browser as an extension, which makes it easy to use on-demand. I particularly use it to expose 'no-follow' links on Web pages. This is very helpful when considering the application of backlinks via publishing on sites that enable content syndication. The 'free' MozBar will meet the basic needs of most novice or experienced digital marketers, but the 'paid' version offers many more features.

Nachteile: The tool sometime needs to use browser features that may be turned-off by default - such as 3rd party cookies in the Chrome browser. The user interface is okay for many users, but will require some investment in time.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.5.2018
Amy M.
VP Sales & Marketing
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 12.8.2020

"Useful for Tracking Keyword Progression over Time"

Kommentare: I can say it has definitely given me some real data points and structure to monitor keyword improvements on our website. Takes a lot of the guesswork out of SEO, or at least lets you see the results of your guesswork.

Vorteile: The keyword position monitoring feature is what I like most about Moz. You can select different keywords and then see how they change over time, and how changes you make to your site affect your keyword position. They keyword explorer tool is also good for makes sure you don't get stuck focusing on the same old keywords and neglecting new/different/shifting terms & terminology.

Nachteile: If you aren't a fully time professional SEO expert, Moz might be a big too much at first. It was a bit daunting and time consuming to get setup, but I think it also depends on how complex your website is and how diverse your product offerings are. I would say that it took me a good 2 or even 3 months to feel totally comfortable using Moz - but I did start getting value on a high level within the first week.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 12.8.2020