Wer verwendet WorkforceNow?

ADP Workforce Now bedient Kund*innen aus fast allen Branchen, die ihre Anforderungen an das Human-Capital-Management in den Bereichen Personalwesen, Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Talente, Zeit und Arbeit, Analyse und mehr erfüllen möchten.

Was ist WorkforceNow?

Spare Zeit und Geld und gewinne Sicherheit mit ADP Workforce Now, der einfach zu bedienenden und vollständigen Human-Capital-Management-Lösung für Unternehmen mit mehr als 50 Mitarbeiter*innen. Die vollständig integrierte Suite von ADP Workforce Now ist aus einer einzigen Datenbank aufgebaut und bietet Funktionen für das Personalwesen, die Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Talentmanagement, Zeit- und Arbeitsmanagement sowie HR-Analyse. Workforce Now lässt sich auch einfach und sicher in andere Personal- und Geschäftsanwendungen integrieren.

WorkforceNow – Details

ADP

https://www.adp.com

Gegründet 1949

WorkforceNow – Kostenübersicht

WorkforceNow bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

WorkforceNow Funktionen

Bewerbermanagement Software
Beurteilungen
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Hintergrund-Screening
Kandidatenverfolgung
Lebenslauf-Analyse
Lebenslauf-Suche
Personalbeschaffungs-Agenturen
Self-Service Portal
Stellenanzeige veröffentlichen
Vorstellungsgespräche planen
Workflow-Management
internes Personalwesen
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
Auftragnehmer-Management
Bedarfsplanung
Budgetierung/Prognosen
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungskennzahlen
Mitarbeitereinsatzplanung
Personalbeschaffungs-Management
Variable Mitarbeiter
Zeit- und Anwesenheitsmanagement

WorkforceNow – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 4.355 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Shilleah S.
Sales and Marketing Manager
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2019

"Love this for our company payroll!"

Kommentare: Quick and efficient now that all of our employees information is imported over. Great feedback from our employees with the online login and viewing of past checks, paid time off, etc.

Vorteile: It is easy to access, and store/add data from week to week. It is implemented well for our technicians and sales agents to log in online and view all their payroll information.

Nachteile: There was a bit of a learning curve at first, and did take some time to learn and import all our previous payroll information.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2019
Sherri A.
Senior HR Business Partner
Bankwesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020

"It's come a long way"

Kommentare: We enjoy having the functionality and time savings it brings to our organization. I look forward to future upgrades to the reporting and performance review features.

Vorteile: We have used ADP for over 10 years. It has come a long way in the functionality. They have a good system for open enrollment, policy acknowledgements, W4 reporting, benefit tracking. I like the historical information. We recently added Doc Cloud and have enjoyed having all the documents in one place.

Nachteile: The reporting feature needs some work. They information is in the system, but the reports to pull the information aren't very user friendly. For example, their gross pay report is wonderful, but there isn't a report to pull that breaks down what categories the information came from. The performance review feature doesn't allow for customization to add forms. Also, when they make upgrades, they don't recognize the affect it will have on other parts of the software.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2020
Linda W.
Transaction Specialist Management
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2020

"Best Way to keep Time"

Kommentare: We use this to keep track of our shift and PTO. I really enjoyed the PTO system, made it so convenient to plan vacations with the calendar PTO estimator.

Vorteile: ADP responded quickly and updated the information just as quickly. Very user friendly, plus clear instruction on how to perform task.

Nachteile: I can't think of anything I disliked about ADP. It was always working and fast to update. Easy to use without any training.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.5.2020
Victoria N.
HR Generalist
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.1.2020

"Has Potential to be Great, Makes Life Easier"

Kommentare: Overall, like I said originally, this system does make life easier despite my many gripes. The user experience needs to be improved, and broken features should have a higher urgency to be fixed. I would recommend the product from a cost perspective if you are in the market for a PEO, but be patient. We considered Ultimate Software but the price was daunting. You get what you pay for.

Vorteile: Despite my less than stellar rating, this software does make life easier. I can't speak for the submitting of payroll aspect of the site (HR Professional myself), but I know that looking up payroll information, and having it available right away, is extremely helpful and organized. Your reps will alert you of any passed legislation that requires your business to take action. The learning platform allows employees in certain states to take classes when required (i.e. prevention of sexual harassment courses that are now required). You can report on essentially anything; there are pre-loaded reports in the system and you have the ability to create any number of custom reports. Making employee information updates , employment related and personal, is relatively easy and painless. Adding a new employee is a breeze, as is processing a termination. With this partnership, handbook builder is free and ordering the 5 in 1 posters is free for federal and all states. We do not use the system for PTO or document management so I cannot speak to that.

Nachteile: The ADP WFN site is getting better. The My Learning platform is terrible, I should note there have been improvements, but overall this site has a terrible user experience. We've had too many issues to count with employees finishing courses only for progress to be deleted. When writing the support team, sometimes it takes a full month to get resolution. The rehiring process has changed and now, in my opinion, it doesn't make much sense and they don't make it easy. Our business partners/reps are very personable, but requests require multiple follow ups before any resolution is found. There has been a lot of turnaround as well. In one year, we've received 4-5 different reps. The custom report builder is terrible, not user friendly. As a company, we have had many issues that effect our employees (W2 issues, benefits issues) and that does not sit well with anyone. Employees are constantly complaining that the system is terrible. Take that with a grain of salt, we know some people generally like to complain and can never be fully happy, HOWEVER, some claims are definitely founded. If I had to pick my ultimate least favorite thing about the system itself it would be the Compass/Task Manager on the home screen. Our rep has openly admitted that this feature does not work (no ETA on resolution from the IT team there) and we constantly have multiple urgent requests open from i9 required to be filled out to terms with missing documentation, all not true.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.1.2020
Calvina H.
Accounting
Gesundheit, Wellness & Fitness, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 20.3.2020

"Great software for Payroll and HR"

Kommentare: My overall experience so far has been great. No big complaint

Vorteile: Its easy to work around and understand each feature. The reporting is a great tool and the customer service support we get from ADP is great.

Nachteile: I wish they can make it to where we as the Administrator can login as an employees and see what they see when they call to ask a questions.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 20.3.2020