Wer verwendet Klaviyo?

Klaviyo ist hauptsächlich für E-Commerce-Shops konzipiert, da sich das Tool nahtlos in Plattformen wie Magento, Shopify und WooCommerce integrieren lässt. Klaviyo lässt sich auch über nutzer*innendefinierte Websites in B2C- und B2B-Unternehmen integrieren.

Was ist Klaviyo?

Modernes E-Mail-Marketing muss nicht kompliziert sein. Über 15.000 Marken wie Brooklinen, Bonobos und Chubbies steigern ihren Umsatz und bieten mit Klaviyo erstaunliche Kund*innenerlebnisse. Du kannst ganz einfach Daten von deiner E-Commerce-Plattform, POS-Software und anderen Marketingtools abrufen und hast so endlose Segmentierungsmöglichkeiten. Und im Gegensatz zu anderen Plattformen zeigt dir Klaviyo, wie viel Umsatz du mit jeder E-Mail-Kampagne oder -Automatisierung erzielen kannst. Beobachte deinen Umsatzanstieg mit Klaviyo.

Klaviyo – Details

Klaviyo

https://www.klaviyo.com/

Gegründet 2012

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Webinare
  • Dokumentation
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Klaviyo – Preisübersicht

Klaviyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Klaviyo ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

20,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Klaviyo Funktionen

  • A/B-Tests
  • Abonnenten-Management
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Ereignisgesteuerte E-Mail
  • Kundenbefragungen
  • Listen-Management
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Email-Editor
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige E-Mail Marketing Software Liste

  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Lead Scoring
  • Sales Intelligence
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige Marketing Automation Software Liste

  • Berichterstattung / Analyse
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • Kontaktmanagement
  • Kurzwahlnummern
  • MMS
  • Massen-SMS
  • Mobile Coupons
  • Mobile Keywords
  • Nachrichten-Personalisierung
  • Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Zwei-Wege-Messaging

Siehe die vollständige SMS Marketing Software Liste

Klaviyo Alternativen

Mehr Alternativen zu Klaviyo

Klaviyo – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 182 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Craige hardel -.
Owner
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019

"Best ecommerce autoresponder out there"

Kommentare: My go to solution for ecommerce clients. It has automation ,good templates and everything else

Vorteile: Robust features that just work. It's a bit getting used to but you can do most of what you want with them Really good templates for those starting out and experienced as well

Nachteile: Their onboarding process could be easier They have tutorials but they're fuzzy and should be made available with webinars being an option.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.8.2019
Arthur S.
CEO
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020

"Best CRM for ecommerce, Worst for Customer Support"

Kommentare: With no phone support and 30 - 40 minute wait times for chat support and 24 hour response times for email support and no support on weekends, this makes Klaviyo's customer support the absolute worst I have ever seen. Maybe it's due to their growing pains. Their support staff are a mixed bag in terms of knowledge and being helpful and while that's not the norm for most SASS companies, I think that's pretty common across most CRM companies.

Vorteile: Fairly easy to learn for such powerful software
Integration with Facebook
Their native integrations and Not having to use Zapier for a lot of my integrations.

Nachteile: There is almost nothing to not like about this software but to learn it, you need to learn Klaviyo speak.
If I had to pick one thing it would be some of the finicky ways in which the email builder acts when dragging in a new widget or row and trying to position it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020
Megan J.
Marketing Automation Manager
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2020

"Klaviyo is Awesome!"

Kommentare: My overall experience with Klaviyo has been great! I would definitely recommend

Vorteile: Klaviyo is a great software. From automation to segmentation, reporting to analytics. This software has really taken eCommerce email marketing and automation to the next level!

Nachteile: What I like least about Klaviyo is probably the lack of flow functionality. It's great for the basics and must-haves for automation, but it's not as robust as I thought it would be.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2020
Jeremy R.
CTO
Kosmetik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.12.2016

"Marketing Automation with support and deliverability concerns"

Kommentare: In August 2015... I was convinced I needed a better email marketing solution with automation. Klaviyo is/was much more expensive than other basic email services (MailChimp, getResponse, AWeber) but the marketing automation was arguably a great investment with good ROI. I integrated K with my site (Americommerce) and discovered that the only way to make K to work was via middleware, "CartSync" which cost about $100/month. It was imperfect. Bare minimum metrics. Marginally useful. I accepted the limitations and launched. Klaviyo support manager's exact words to me were, "Why don't you move to Shopify?" Those words resonated... 10 weeks later when I decided to actually replatform to Shopify, getting Klaviyo support to answer a basic question was a frustrating experience. K support earned a reputation as only slightly better than useless. Then there was the "integration disconnect" bug -- the connector to my Shopify store was shut off by Klaviyo, without notification -- ah, but there was an email -- sent by a spammy server (non-transactional) that never saw the light of day. We learned that K was sending TRANSACTIONAL EMAILS from a marketing server. And this email was getting flagged as spam by many mail servers. In the mean time, I was a presenter at am ecommerce conference and when I asked who used Klaviyo, many raised their hand... then I asked, "is anyone satisfied with Klaviyo support?" -- the room's reaction caused the Klaviyo rep in the room to text his management team - and before the end of the session we were told K was hiring 4 new support reps. SO the consensus was:
Klaviyo usually works great
Klaviyo has lousy support
Klaviyo is relatively expensive as your customer list grows
Klaviyo is very powerful.
But Klaviyo *had* an issue with their email hitting a spam RBL... When I went to send a preview email for a campaign, it was flagged as spam. When I tried sending Klaviyo subscribe emails from 10 different stores that I knew to use Klaviyo, they all went to SPAM. I was able to get Klaviyo removed from the offending RBL - but until a call from Klaviyo's director of product at T+30 hours, the silence from Klaviyo was deafening. Then Cyber Monday's failure... I'm still a K customer for today, but I will probably not be a customer in 60 days. I still think the product is amazing, but no-confidence in deliverability and the history of limited support forced me to seek an alternative.

Vorteile: Incredibly powerful rules and automation flows. SUPER TIGHT integration with Shopify.

Nachteile: Deliverability is a concern. Support is slow to respond.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.12.2016
Chris P.
eCommerce Sales Manager
Essen & Trinken, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.6.2020

"Never going back to anything else but Klaviyo"

Vorteile: The integration with Shopify Stores and the ease of building flows makes this a game changer. Additionally the bulk discount code builder gives Shopify functionality outside of Shopify that makes "one less app" for my store. Finally the native Form Builder in Klaviyo is very easy to use.

Nachteile: I wish one Klaviyo Account could connect to multiple Shopify Stores, this causes some problems for our operations. Additionally I wish building segments was faster, some advanced segments take very long to build.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.6.2020