Wer verwendet todo.vu?

todo.vu ist ideal für Freiberufler, Berater und Teams jeder Größe.

Was ist todo.vu?

todo.vu ist eine Produktivitäts-Suite, die eine einzigartige Mischung aus CRM, Aufgabenmanagement, Zeiterfassung und Abrechnung Funktionalität liefert. todo.vu ist ideal für Freiberufler, Berater und Teams jeder Größe, die danach streben, eine verbesserte Effizienz, Qualität und Transparenz zu erreichen. todo.vu ist absolut kostenlos für Freiberufler und alle Preispläne werden ab einer Anzahl von 11 Usern gedeckelt. Das heißt, du bezahlst für 11 und bekommst einen uneingeschränkten Zugang.

todo.vu – Details

Kitovu

https://todo.vu

Gegründet 2014

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Dokumentation
Videos zu todo.vu
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

todo.vu – Preisübersicht

Preisinformationen

todo.vu bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von todo.vu ist ab 9,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

9,00 $/Monat. Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

todo.vu Funktionen

  • Anfragenmanagement
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Kanban-Tafel
  • Negatives Feedback Management
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Retrospektiven-Management
  • Rückstand-Management
  • Statusverfolgung
  • Team-Management
  • Unterstützt Scrum
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Agile Projektmanagement Tools Liste

  • Aufgabentafel
  • Berichterstattung / Analyse
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Gamification
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Management wiederkehrender Aufgaben
  • Mobiler Zugriff
  • Tabellenansicht
  • To-Do-Listenansicht
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Aufgabenmanagement Tools Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Fehlerverfolgung
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Produkt-Roadmaps
  • Prüfung / Qualitätssicherung
  • Ressourcenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Unterstützt Scrum
  • Unterstützt agile Softwareentwicklung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige IT-Projektmanagement Software Liste

  • E-Mail Marketing
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Leadmanagement
  • Mehrere Kampagnen

Siehe die vollständige Kampagnenmanagement Software Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung
  • Dashboard
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Projektplanung
  • Ressourcenmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige PPM-Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Datenbank-Integration
  • Dokumenterstellung
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Notizen verwalten
  • Office Suite
  • Projektmanagement
  • Präsentations-Tools
  • Team-Chat

Siehe die vollständige Produktivitätssoftware Liste

  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projektmanagement Software Liste

  • Agile Methodiken
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Projektplanungssoftware Liste

  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Statusverfolgung
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projekttracking Software Liste

  • Arbeitsplatz-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Biometrische Erkennung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Stechkarte
  • Stechkarte
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung

Siehe die vollständige Stempeluhr Software Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Diskussions-Threads
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Integration von Dritten
  • Mobiler Zugriff
  • Sprachanrufe
  • Suche
  • Umfragen & Feedback
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Team-Kommunikation Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • CRM
  • Einkauf
  • Finanzmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Management
  • Mitarbeitermanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Unternehmensführung Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Kampagnenmanagement
  • Kollaboration
  • Projektmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Werbeagentur Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
  • Automatische Zeiterfassung
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile Zeiterfassung
  • Offline-Zeiterfassung
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverwaltung
  • Überstunden-Berechnung

Siehe die vollständige Zeiterfassungssoftware Liste

todo.vu Alternativen

Mehr Alternativen zu todo.vu

todo.vu – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 36 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Selwyn F.
Director and Financial Advisor
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 24.8.2017

"A daily project management and todo list program used for my business and private life"

Vorteile: After trying so many, this one allows different workspaces i.e. business, pleasure, projects etc
colour coded labels for urgency and importance and simple additional comments added to the same task or project along with a time clock for the work completed.
Can share comments with clients and teams working on the same project.
Each client is listed and additional tasks, comments and narrative histories are kept saved and backed up by Kitovu
Best of all is that emails can be forwarded from clients or myself to Kitovu to create tasks. Developers provide extremely fast support and service like no other organisation and so are extremely keen to resolve questions and get genuine feedback.
Great value and I highly recommend it for business and private life.

Nachteile: None so far, all of my questions have been answered by the developer and the product is always being improved. Help is near when using Kitovu

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 24.8.2017
Eseosa I.
Digital Marketing Executive
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.7.2019

"It gets the Job done!"

Kommentare: Overall, I'll say it gets the job done and the interface is fantastic as well so little to no learning curve in adopting it.

Vorteile: - Ease of use if the first thing that stood out to be with this product. Super intuitive and visually pleasing interface. - I think it would be great for entrepreneurs and small business owners looking to organise activities and tasks - Some of my favourite product features are the colour-coded importance markers and the time tab showing time spent on each task.

Nachteile: - The tool experiences some down-time every now and then, not sure if it's from my weak connection or from their servers perhaps - Exporting saved contacts was a bit of a task to figure out .Besides those, great product overall

Antwort des Softwareanbieters

von Kitovu an 1.8.2019

Thanks, Eseosa for the great feedback.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.7.2019
Diogo C.
Environmental consultant
Umweltdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2020

"Program for managing my daily tasks"

Kommentare: With this toolkit I can stay focused, meet deadlines, create alerts for activities to be performed. This allowed me to gain productivity and miss deadlines, all simply and practically.

Vorteile: This productivity package allows different workspaces, such as alerting to duties, projects, etc. color-coded labels differentiated by color, urgency, and importance, simple additional comments, work completion timer. As well as being able to share comments with clients and teams that are part of a project. Client listing and additional tasks, comments, and history. One cool thing is that emails can be sent by customers or me to todo.vu to create tasks. The developers offer support and services that are quick and interested in solving problems and getting honest opinions. I highly recommend the productivity package for both business and private life.

Nachteile: I noticed that this productivity package at some point remained occasionally stopped, which may have been caused by the low internet connection spikes, another problem that I cannot identify. Exporting saved contacts should be an easy and more intuitive task.

Antwort des Softwareanbieters

von Kitovu an 25.8.2020

Diogo, Thanks for your great feedback. I appreciate you making the effort. Do let us know if you need any further assistance.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.8.2020
Rudy M.
Owner
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020

"Free Trial not enough to evaluate - might as well be scrapped"

Kommentare: Frustrating

Vorteile: The look and feel, and the ease to create tasks, users and clients.

Nachteile: Installed desktop and IoS versions.
Mobile app hangs when trying to change workspace.
Mobile user cannot sign into same workspace, making the whole thing useless.
The lack of integrations.

Antwort des Softwareanbieters

von Kitovu an 10.5.2020

Rudy, thanks for your feedback.

We frequently extend the free trial for anybody who asks, so had you contacted us we would have gladly provided more time. I noticed that you've only had the trial for just 1 day - the free trial provides all premium functionality so I would really appreciate knowing what more you would find useful.

Checking your account I can see that you only have 1 workspace so there would be no need to change workspaces in such a situation.

We are unaware of any issues with the mobile app, but certainly, if you were to provide some info on what you experienced, we would investigate immediately.

If you've any interest, I'd be more than happy to talk to you more about how todo.vu works via email or a phone call.

Either way, I wish you all the best.

Regards
Tom

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.5.2020
Didier B.
Owner
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2018

"Best overall planning/time tracking tool with billing feature I have tried."

Kommentare: Worry-free time tracking and billing reports

Vorteile: One big competitive advantage of Todo.vu for me is the Time tab where I can visually file time spent on a project. It is intuitive and very well thought out. No other tool matches that ease-of-use and visual representation. I use the tool for a sole proprietorship business, and it can definitely do so much more, should I grow a team or have subcontractors, which was also important to me. Initially, I had tried several tools in parallel, entering the same data in each tool for a week or so in order to make a decision about which tool to move forward with. While the initial ramp-up was a little more complex with Todo.vu, I also understood that there was more under the hood than the competitors I tried. They have various points of entry to do the same tasks, depending on your cognitive style, and once things are set to go with clients, billing rates, tasks, and projects, the daily activities are much easier with this tool than the others I have tried. The billing section is another favorite of mine. It nicely displays the work, distributed across our projects. And it is so easy to create a billing report with given work, and get a link that you client can use to see the details of your work. Last but not least, the support from the founder himself is truly outstanding! I
had encountered some minor issues as I use the tool very frequently over different timezones, and His responsiveness and time to resolution was world class.
Todo.vu is part of my daily work life!

Nachteile: For my initial setup, I was a little confused by the fact that the projects I entered took a little while to show up in the tool. I kept entering them, only to find a few minutes later that I had a bunch of duplicates. But that lag was a one time experience. Navigating the concepts as a first time user was overall a little more complex than other tools. Hence the 4-Star for ease-of-use. They have a 5-star ease-of-use for the daily activities once everything is set up. Also, just very occasionally, their server can be down for (I guess) some maintenance. It would be great to receive a mail notice when this is about to happen. I has come as a surprise 2 or 3 times when I really needed to use the tool a that particular time. Because it is mainly a browser-based tool, there is no other mode of input for me. They do not have an iOS mobile offering that could accept entries locally and push to the cloud when servers become available.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.3.2018