Limble CMMS

Wer verwendet Limble CMMS?

Fertigung, Einrichtungen, Ausrüstung, Gastgewerbe, Kleinunternehmen, Fuhrparks, Immobilien, Gebäude, Kirchen, gemeinnützige Organisationen, Schulen, Fitnessstudios und mehr.

Was ist Limble CMMS?

Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.

Limble CMMS – Details

LimbleCMMS

https://limblecmms.com

Gegründet 2015

Limble CMMS – Kostenübersicht

Limble CMMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Limble CMMS ist ab 35,00 $/Monat verfügbar.

Videos zu Limble CMMS
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Startpreis

35,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Limble CMMS Funktionen

  • Abschreibungsmanagement
  • Anlagenrechnung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Bestandsverfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Entsorgungswirtschaft
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management

Siehe die vollständige Anlagegüterverwaltungssystem Liste

  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Check-in/Check-out
  • Entsorgungswirtschaft
  • Reservierung-Management
  • Standortverfolgung

Siehe die vollständige Asset Tracking Software Liste

  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine

Siehe die vollständige Auftragsmanagement Software Liste

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsoptimierung
  • Bestückung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose

Siehe die vollständige Bestandsverwaltung Software Liste

  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Besuchermanagement
  • Für Schulen
  • Geräte-Management
  • Gewerbliche Immobilien
  • Inspektions-Management
  • Kreditplanung
  • Lieferanten-Management
  • Raumverwaltung
  • Störfallmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wohnimmobilien
  • Zimmer-Planung

Siehe die vollständige CAFM Software (Computer-Aided Facility Management) Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Inventarverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Schlüssel & Schloss-Management
  • Techniker-Management
  • Vorbeugende Wartung

Siehe die vollständige CMMS Software (Computerised Maintenance Management System) Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Energiemanagement
  • Facility-Management
  • Garantie-Management
  • Geräte-Management
  • IT-Asset-Management
  • Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Planung präventiver Wartung
  • Software-Lizenzmanagement
  • Verwaltung von Einzelteilen

Siehe die vollständige EAM Software Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Job-Management
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Equipment Maintenance Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandsverwaltung von Einzelteilen
  • Fahrzeuginformationen
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Kostennachverfolgung
  • Kraftstoff-Nachverfolgung
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Reifen-Management
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Fuhrparkwartung Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Gewerbliche Immobilien
  • Inspektions-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Techniker-Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Wohnimmobilien

Siehe die vollständige Gebäudeinstandhaltung Software Liste

  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Siehe die vollständige IT Asset Management Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Schlüssel & Schloss-Management
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vorbeugende Wartung

Siehe die vollständige Instandhaltungssoftware Liste

  • Artikelverwaltung
  • Barcode / RFID
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Check-in/Check-out
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Prognose
  • SKU-/UPC-Codes
  • Seriennummern-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Inventarisierungssoftware Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Benchmarking
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Historische Berichte
  • Kostennachverfolgung
  • Leistungskennzahlen
  • Qualitätskontrolle
  • Trend-Analysen
  • Ursachenanalyse
  • Verfolgung von Ausfallzeiten

Siehe die vollständige OEE Software (Overall Equipment Effectiveness) Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung) Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenliste
  • Einkauf
  • Erinnerungen
  • Inspektions-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zustandsüberwachung

Siehe die vollständige Wartungssoftware Liste

Limble CMMS Alternativen

Mehr Alternativen zu Limble CMMS

Limble CMMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 85 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,9/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
4,9/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Michael K.
Director of Software & Engineering
Lebensmittelproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.4.2019

"Just what we needed when we needed it"

Kommentare: One of our colleagues wrote in a meeting agenda: “I <3 Limble.” We've been very pleased with Limble. It's helping us organize our growing number of assets and increasingly complex maintenance needs. Much of our maintenance is concerned with specialized care of sensors to maintain accurate and reliable data. With Limble we were able to get on top of the scheduling and personnel complexity to reduce failures, act proactively rather than reactively, and relieve stress on our people.

Vorteile: We knew we needed something more capable than a calendar to help us manage our specialized maintenance needs. Of all the options we researched and trialed, Limble was just the right fit for us. The pricing and features aligned nearly perfectly for where we are today. In nearly every circumstance we've found a good way to accomplish what we need with Limble. While we are a small operation today we see Limble remaining as a viable option for us even as we grow.

Nachteile: The mobile app and web interface are lacking. The mobile app is mostly a wrapper around a mobile formatted website rather than a fully native and capable app. Meanwhile the web interface relies on periodic refreshes rather than instantaneous updates in response to data entry and UI interactions. That said, we prefer the functionality with a slightly wanting interface of Limble to other, slicker options that do not deliver on the core functionality. Limble has a few advanced features — including some still being built out — that are still a bit clunky and lack documentation. But, the support team is incredibly responsive and fills in those gaps.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.4.2019
Peretz L.
Facilities Manager
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.7.2020

"Limble Does It All Plus More, And It Costs Less Too"

Kommentare: Previously, we were using a combination of emails, pen, paper, google forms, and excel sheets to keep track of our maintenance tasks, their scheduling, repairs, PMs, etc. The migration process was super easy using the bulk import tool, and in a very short time, we had all our assets up, maintenance schedules and jobs up, inventory, and everything running smoothly. In day to day use, Limble hit all the spots that were important to us. Easy work order creation, a great manager's view to see what is going on, an awesome interface for working with our third party vendors, efficient inventory management. Most effectively, the PMs can be scheduled easily and basically, or you can dig down and schedule it on a granular level, maximizing your uptime between PMs, and still making sure that nothing slips by.

Vorteile: Was very easy to migrate over using their bulk import method, for both assets and jobs.
Great customer service, attentive team.
Straightforward configuration.
Straightforward pricing.
Thoughtfully designed with both the maintenance manager, technician, and requestor in mind.

Nachteile: The design could be a little more sleek.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.7.2020
Verifizierter Rezensent
Service Technician
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2018

"Slow and not so helpful."

Kommentare: My review should be taken with a grain of salt, because we’re not using this software for its exact intended purpose, but it’s just not very helpful.

Vorteile: We’re using it to track parts and service, and it does do that.

Nachteile: Service tickets created in Limble only have a due date. No scheduling can really be done, which should definitely be an option. The app is very frustrating, and makes looking up part numbers on the job such a chore that it seems like less work to memorize the part numbers...

Antwort des Softwareanbieters

von LimbleCMMS an 26.11.2018

Hi there! I am sorry to hear you have had a bad experience.

We just released an update to allow you to schedule a specific time of day. If you would like any help seeing how please just let us know.

Additionally looking up parts can be extremely easy with the automatic asset associations so you know exactly what asset uses what part.

Please feel free to give us a call or email at any time and we can help you as soon as possible!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2018
Newton K.
Flight Discovery Center Building & Operations Manager
Luft- & Raumfahrt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2020

"Best Bang for your Buck"

Kommentare: LimbleCMMS has been a fantastic all in one tool to keep track of work orders, man hours, and upcoming projects in our Operations Department. I would highly recommend this software to any small to mid-size business or organization.

Vorteile: The best part about LimbleCMMS is their support team. I know I can call them and have a timely response with a fix to a bug or help with a new feature. They are incredibly open to suggestions and are willing to implement needed features or explain how an already implemented feature can serve that purpose.

Nachteile: The mobile app can be difficult to use when starting out. I recommend the full version for the first few weeks of use especially when building assets.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.6.2020
Ryan C.
Maintenance Supervisor
Luft- & Raumfahrt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.10.2019

"Get rid of Excel and get LimbleCMMS"

Kommentare: Coming from an Excel based Maintenance program, Limble is a lifesaver. My past workflow consisted of an excel sheet with tons of macros and manual data input almost daily just to schedule PM's.
Work instructions were usually copies direct from manufactures documentation or passed along tribal knowledge.
Maintenance request were by whatever means were convenient. It wasn't uncommon to get a sticky note with a request.
Limble has allowed me to automatically schedule tasks, create interactive work instructions, and provide a simple work request portal accessible from anywhere. All in one package. Scheduling PM's is nearly automatic now. Time interval based tasks just show up after the time has elapsed. The API can work both ways, updating hour counters automatically and pushing tasks to an ERP for scheduling.

Vorteile: The biggest selling point of this software was that I could start using it right away. At best, other services would offer pretty limited "sandbox" to demonstrate the functionality. Limble provided a fully functional trial that allowed me to see how it would work in my environment almost immediately. Simple to setup and get going . Not overwhelming for new users, nor is it aggravatingly limited for expert users. Customer support is excellent. They take the time to understand concerns and provide a human response. No copy-pasted answers that are only slightly relevant or don't answer your question at all. Requested features usually get added quickly. Reports and Custom dashboards to realize MTTF and MTTR data, identify trends and areas of improvement, track inventory and expenses, etc...

Nachteile: No major cons. When I identify the occasional issue it is usually resolved within 24 hours.
No onsite hosted install option could be a con for some.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.10.2019