QuickBooks Enterprise

QuickBooks Enterprise

von Intuit

Wer verwendet QuickBooks Enterprise?

Versionen für Auftragnehmer*innen, Hersteller*innen und Großhändler*innen, gemeinnützige Organisationen, Einzelhändler*innen und mehr.

Was ist QuickBooks Enterprise?

QuickBooks Enterprise ist ein End-to-End-Rechnungsprogramm für Handwerker und Bau, das mit deinem Unternehmen mitwachsen kann. Die Software bietet alle Tools, die dein Unternehmen benötigt, und ist dennoch einfach zu bedienen. Du kannst deine Geschäftsbücher organisieren, dein Inventar verwalten, Verkäufe verfolgen und sogar die Gehaltsabrechnung durchführen, jedoch zu einem Bruchteil der Kosten. Mit QuickBooks Enterprise sparst du Tausende von Dollar pro Jahr gegenüber vergleichbaren Lösungen. Die Anwendung ist leistungsstark und flexibel und wird auch in Versionen geliefert, die auf deine speziellen Bedürfnisse zugeschnitten sind. Probiere es noch heute kostenlos aus.

QuickBooks Enterprise – Details

Intuit

https://enterprisesuite.intuit.com/

QuickBooks Enterprise – Kostenübersicht

QuickBooks Enterprise bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

QuickBooks Enterprise Funktionen

Auftragserfassung Software
Auftragsabwicklung
Auftragsmanagement
Echtzeit-Auftragseintrag
Entfernte Auftragserfassung
Inventarverwaltung
Kundendatenbank
Lagerhaus-Management
Management von Lieferrückständen
Versand-Management
Auftragsabwicklung
Auftragserfassung
Auftragsverfolgung
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Retourenmanagement
Rückstandsverwaltung
Spezielles Auftragsmanagement
Versand-Management
Wiederkehrende Bestellungen
Barcode / RFID
Barcode-Generierung
Barcode-Scanning
Benutzerdefinierte Etiketten
Erhalten von Etiketten
Etikettenvorlagen
Inventarverwaltung
Seriennummern-Nachverfolgung
Versandetiketten
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Bestellungen
CPA-Firmen
Fondsrechnung
Forderungen
Gemeinnützige Organisationen
Kontenabgleich
Kostenverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Regierung
Steuermanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Anwesenheitsmanagement
Einkauf
Fondsrechnung
Für Privatschulen
Hauptbuch
Klasse hochladen
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Software für Schulen
Verbindlichkeiten
ACH Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Debitorenbuch
Inkasso-Management
Kundenaussagen
Online-Zahlungsabwicklung
Teilzahlungen
Tracking offener Rechnungen
Verarbeitung überprüfen
Wiederkehrende Abrechnung
Überzahlung-Verarbeitung
Aktivitäts-Verfolgung
Compliance Management
Einkauf & Empfang
Forderungen
Hauptbuch
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Partnerschaft-Buchhaltung
Spender-Management
Verbindlichkeiten
Vermögensverwaltung
Artikelverwaltung
Barcode / RFID
Bestandsoptimierung
Bestandsverfolgung
Check-in/Check-out
Kostennachverfolgung
Lieferanten-Management
Nachbestellungen verwalten
Prognose
SKU-/UPC-Codes
Seriennummern-Nachverfolgung
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Echtzeit-Synchronisierung
Einkauf
Inventarverwaltung
Mehrere Standorte
Prognose
Qualitätsmanagement
Retourenmanagement
Versand-Management
Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
1099-Vorbereitung
Betrugserkennung
Cash Management
Datenextraktion
Duplizierte Zahlungswarnung
Elektronischer Zahlungsverkehr
Kontenabgleich
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Lieferanten-Management
Rechnungsverarbeitung
Scheckausstellung
Tracking offener Rechnungen
Wiederkehrende Zahlungen
Abgrenzungskonto-Führung
Aktivitäts-Verfolgung
Belegmanagement
Buchungsübergreifende Buchung
Compliance Management
Gebührenermittlung & Buchung
Kundenaussagen
Scheckausstellung
Steuermanagement
Vermögensanlagen-Gewinn & Verlust-Berichterstattung

QuickBooks Enterprise – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 718 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
3,6/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Elibe S.
Senior Accountant
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.10.2018

"Perfect Accounting software for firms"

Kommentare: It feel so great and good to have a product that help you achieve 90% of your goal,it is a perfect accounting software to achieve your accounting task, it has significantly enhance my work and the work in my company.

Vorteile: The great thing QuickBooks is that it is very easy to use software, with a basic accounting and computer skill, you can comfortably use it. Another great quality is that it link banks transaction with prepared invoices there by making accounting work easy. Its numerous features makes accounting work very easy.

Nachteile: One set back about this software is that sometimes its slow to respond when functioning, but with the updates, I have seen great improvement. Also it is expensive but the value it add, makes ones to forget it.

Antwort des Softwareanbieters

von QuickBooks France an 17.10.2018

Thanks for reviewing, Elibe. Please know we've crafted a ton of tools to ensure our software is always functioning as optimally as designed. When it comes to slow response times, the info in this Community hosted article provides excellent troubleshooting steps (https://community.intuit.com/articles/1502333).

I'm thrilled to read we're doing our part to help you meet your goals, by the way. Comments like yours are a pleasure to come by, and we're proud to be backing BNL Group. Please know if you have any questions about cost-efficient options that my inbox is open ([email protected]). Reach out anytime, and take care!

Jess, The QuickBooks Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.10.2018
Verifizierter Rezensent
Controller
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.10.2019

"More than enough for our small company"

Kommentare: We had to upgrade from QB Online because we use it for escrow accounts, and QB isn't designed for that. As a workaround, we created a new cash sub-account and payable sub-account for each escrow transaction. Pretty soon, we had thousands of sub-accounts, which really put a strain on it and made it run slowly. We transferred all of our data to QB Enterprise, which is handling that with ease and providing many more features. Overall, I enjoy using it. It's simple for employees to use, and it does more than enough for us.

Vorteile: QB Enterprise is more than we need for the small company. It's fast and efficient. It's straightforward in how things work, so training isn't intensive for new users. It's easy to upgrade from another version of QB and transfer all the company data into it.

Nachteile: It's limited in what can be displayed or used to sort in many of the windows. For example, the vendor screen displays all the invoices and payments, but doesn't display a running balance column. It's difficult to expand columns to display all of the data in a column. It doesn't remember column widths, so I'm continuously having to adjust the column width every time I open a window with data. Data in some windows can't be exported to Excel. For example, I like to export the bank statement reconciliation screen to a spreadsheet with my bank data download where I can sort and subtract to find a discrepancy between two columns instantly. But, there isn't a way to get the data in that window to export or copy. The reconciliation screen also doesn't allow for display of the cash sub-account or the offset account. So, I'm continuously having to open individual transactions to see which is which if they are similar.

Antwort des Softwareanbieters

von Intuit an 4.10.2019

Providing the tools you need to get the job done quickly and easily is our number one goal. It's great to hear you found the best version of QuickBooks to suit your business needs! Many of our software updates come from great customer suggestions like yours. You can find out more about ways we're working to improve by viewing our Blog: https://intuit.me/2L2zqTv

Thanks for a great review!
Morgan, The QuickBooks Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.10.2019
Kevin H.
HR
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.5.2018

"I'm focusing on CONSTRUCTION PAYROLL here, not A/P, A/R, G/L"

Kommentare: It was a real learning curve for me. Honestly, for years I would have given QB very high remarks, but that was BEFORE I had to start using the PAYROLL module to do heavy duty use, construction Job Costing and such. I'm now in discussion with the company Controller about going to different software. I'm a nice guy, but I've come to loath the problems and trying to get any help from QB, i.e., called Assisted Payroll, "I have this problem you can see on the screen." "Oh, that's not an Assisted Payroll problem, I'll get you over to Tech Support..." First thing Tech Support guy says, "Oh, that's an Assisted Payroll problem. I'll transfer you over to them." OK, and on it goes. We purchased a 30-user Enterprise 2018 for a reason. We have many users, accounting, owners, construction managers, those using Remote Desktop into the Server, etc. Last support (yesterday) said I need to be logged in as Admin (excuse me, but that is the Controller, who uses QB every day & is way above my pay grade), and in Single User mode. Are you kidding me? "Oh, you want to be able to put this car in reverse? Only when you are facing North and only on the second Tuesday of the week." Am I sounding a bit ridiculous? Well, that's about what support is now sounding like to me.

Vorteile: I gave highest (4-stars) in ease of use.

Nachteile: The P/R module has been like the ugly, red-headed step child of QB. For YEARS, I used the help/feedback. Never so much as heard that anything was received. No changes have been made, lots of errors/bugs, VERY poor job costing ability, I'm now told you must be Admin & logged in as single user. My list of problems & suggestions is LONG, but none of their resources (time, money for development) have been put into fixing/upgrading this very old module. It's OK if you have a couple of office staff and do payroll for them, but if you are larger and really need to do Job Costing? Forget it. Staff WANTS to be helpful, but 1) they can't change what the program is sorely lacking; and 2) very often I've gotten "newbie" support personnel that hardly have a clue themselves as to what the program can/can't do or don't understand simple constraints in business. Yes, I can give MANY very specific examples, but no one that matters (has the authority/ability to make any changes) cares. Apparently we who push/need the payroll to do construction/job costing are just too few to warrant attention. I've been using QB since the day it came out. I know, that really dates me, but my point is that I am certainly no newcomer to QB. The next category only went "2+ years". Not nearly long enough.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.5.2018
Vladimir S.
CEO
Telekommunikation, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.3.2020

"Excellent Enterprise Accounting Software"

Kommentare: QickBooks Enterprise has solved the big problem of service cataloguing, invoicing, billing, tracking expenses, etc. It easily manages all elements of my daily business operations, taking any guesswork out of the equation.

Vorteile: QuickBooks Enterprise offers impressive features making it super easy to run all aspects of my small-business. A plethora of available options and details in the software, makes it a breeze for daily usage and help me run the tasks of my company.

Nachteile: Realistically, the only CON is the fact that the desktop version is not compatible with MacOS which many people use, nowadays. So the user will either have to purchase a Windows OS based PC, or subscribe to a cloud based thin-client service that runs Micorsoft OS.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.3.2020
Chris H.
Operations Specialist
Marketing & Werbung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.1.2020

"Great Product for the Average Business "

Vorteile: What I like most about Quickbooks Enterprise (QBE) is the ease of use and straightforward design. I also like the amount of customization you can do in terms of forms and payment reminders.

Nachteile: The aspect of QBE I like the least would have to be their communication on when updates are happening. There have been multiple occasions when all of a sudden the entire company cannot access QBE and it has put much of our business to a standstill at times.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.1.2020