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Was ist Google Analytics 360?

Analytics-Plattform, mit der Unternehmen jeder Größe das Nutzerverhalten nachverfolgen, Marketingeinblicke gewinnen und vieles mehr durchführen können.

Wer verwendet Google Analytics 360?

Cloudbasierte Analyseplattform, mit der Unternehmen jeder Größe das Verhalten der Nutzer*innen und die Interaktion der Kund*innen mit Websites und Anwendungen nachverfolgen, auf Marketingerkenntnisse zugreifen, diese austauschen können und vieles mehr.

Google Analytics 360 Software - 1
Google Analytics 360 Software - 2
Google Analytics 360 Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Google Analytics 360 das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Google Analytics 360

Google Analytics 360

4,7 (8 104)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
48
3
4,2 (8 104)
4,7 (8 104)
4,2 (8 104)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
$ 10,60
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
75
2
3,8 (140)
3,9 (140)
3,8 (140)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere großartige Alternativen zu Google Analytics 360

IBM Cognos Analytics
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
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Am besten bewertete Funktionen
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Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Daten-Import / -Export
Lead Benachrichtigungen
Chartbeat
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Dashboard
Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
Berichterstattung / Analyse
CRM Analytics
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Dashboard Software
KPI-Überwachung
Marketo Engage
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Email-Kampagnen-Management
Kampagnenplanung
Kissmetrics
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Identifizierung
Datenvisualisierung
Kohortenanalyse
Hotjar
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Risikokarten
Umfragenerstellung
Tableau
Am besten bewertete Funktionen
Datenanalyse-Werkzeuge
Datenintegration
Datenvisualisierung

Bewertungen über Google Analytics 360

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
73%
4
24%
3
3%
2
0%
1
0%
Amin
Amin
Digital Strategist
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Unspecified
Herkunft der Bewertung

Google Analytics User Review

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Kevin
Kevin
Finanzberater in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Gutes Tool!

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Wenn man sich einmal eingefunden hat, ist die Software wirklich sehr überschaubar und gibt genau die Informationen, die man für seinen Marketing benötigt.

Nachteile:

Kann am Anfang wirklich etwas schwierig in der Einrichtung sein. Muss man sich rein Fuchsen!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Zwar tolles Tool, aber nicht DSGVO kompatibel

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Es ist ein sehr benutzerfreundliches Tool, das ich zeitweise verwendet habe.

Nachteile:

Ich werde mit der Verwendung aufhören, weil es nicht DSGVO konform arbeitet. Was kommt, wissen wir nicht. Vielleicht Hotjar

Victoria
Recruiter in Österreich
Lebensmittelproduktion, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Kostenlose Testversion Bewertung

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Sehr anschauliche Ergebnisse Gutes Reportingtool

Nachteile:

Programm bereitet sehr viele Daten über den Nutzer auf und speichert es

Johannes
wissenschaftlicher Mitarbeiter in Deutschland
Hochschulbildung, 5 001–10 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Schöne Visualisierung, aber für Forschung weniger geeignet

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Daten können schön visualisiert und dargestellt werden.

Nachteile:

Für die Auswertung wissenschaftlicher Datensätze ist die Software nur mäßig geeignet.

Sabine
Leitung HR in Österreich
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Super Sache

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Sehr alltagstauglich, liefert wichtige Informationen.

Vorteile:

Die Hanhabung ist sehr intuitiv und man bekommt, was man benötigt.

Nachteile:

Manchmal etwas verwirrend bei der Analyse.

Robel
Robel
SEO Manager in Deutschland
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Für jeden Website-Betreiber unverzichtbar

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Unverzichtbare Einblicke in die Leistung der eigenen Website. Und das ganze völlig kostenlos!

Vorteile:

Am besten gefällt mir die Live-Funktion, mit der man in Echtzeit die Besucherströme auf der eigenen Website sehen kann. Unverzichtbar sind die Angaben zu den Key Performence Indikatoren (KPI).

Nachteile:

Leider werden schon lange keine Angaben zu den Keywords gemacht, über die Nutzer bei der Google Suche auf die Website gelangt sind. Das wäre für die Priorisierung der zu optimierenden Suchwörter sehr hilfreich.

Gregor
Editor in Deutschland
Medienproduktion, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Wohl der Standard bei Webanalytics, aber auch das beste Tool?

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Insgesamt schätze ich Google Analytics sehr, insbesondere (und immer mehr) aber auch die Search Console.

Vorteile:

Insgesamt ist Google Analytics wohl nicht ohne Grund so verbreitet: kostenfrei, schnell einsatzbereit und ein sehr mächtiges Tool.

Nachteile:

Aber leider auch sehr kompliziert, je nach Anforderung bietet es schlicht zu viel und ist für Nutzer, die selten damit arbeiten, sehr kompliziert. Hier sind manche Alternative, die weniger Tiefe bieten, oft passender.

Meikel
Grafikdesigner in Deutschland
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Für die Analyse ein wichtiges Tool

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Top Sofware für Webseiten Besitzer

Vorteile:

Die vielen Funktionen, die dieses Tool hat und man kann damit eine sehr gute Analyse erstellen.

Nachteile:

Es kompliziert bei der Durchführung, man muss sich schon damit beschäftigen.

Celine
Celine
E-commerce Manager in Frankreich
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Landwirtschaft, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best analytical software

4,0 vor 11 Monaten

Kommentare: With Google analytic 360, conversions are easy to set up and track.

Vorteile:

Google analytic is the best software for analyzing site traffic. It gives you access to your ideal target and all the information you need to know about it.

Nachteile:

The set-up time and the time it takes for the data to be ready for analysis are relatively long.

Natalie
Senior Marketing Manager in USA
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A thorough but overwhelming web analytics platform

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

What I like most is the breadth of available reports and dashboards. There are also endless opportunities to customize those reports.

Nachteile:

What I like most is also what I like least. Unless you really know what you're doing and have significant experience with GA, it's not user-friendly and is very hard for a marketing novice to get up and running.

Constantin
Manager in UK
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best in business

3,0 vor 5 Monaten

Kommentare: With Google Analytics 360 I can do a lot of things for my business. For example, I can check key metrics in built-in reports, I can monitor real-time data, I can compare data ranges and apply filters, save any reports to my dashboard so I can easily come back to them.

Vorteile:

I like that I never lose sight of my website and app performance.

Nachteile:

I don’t like that doesn’t exist an filter that have as a default 24 hours data.

James
Recruitment Consultant in UK
Personalbeschaffung & -besetzung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Google Analytics 360 is powerful tool to be reckoned in data analytics.

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: We have gotten the most beneficial experience from Google Analytics 360. It allows us to use powerful analytics functions to analyze our customers data making it easy to understand their needs and their interactions with our web data. Google Analytics 360 help us to gain deeper insights about our customers which guide us on how to improve our services to them.

Vorteile:

Google Analytics 360 analytics tools are very powerful and allow us to extract accurate insights that help us understand our customers. Its reporting tools allows us to visualize reports using easy to read and understand options like graphs. It offers high-end data security features that allows to work on our customers data securely. It makes use of advanced AI and automations that help us dig deep into our data when analyzing them.

Nachteile:

We have not yet experienced anything not likeable in Google Analytics 360. All its features are working extremely perfect.

Paul
Project Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

“Google Analytics 360: Advanced Insights for Enterprise Growth”

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: I really like this product. It is a powerful tool for enterprise-level analytics, offering advanced features.

Vorteile:

It offers many features such as increased data processing limits, custom funnels, advanced segmentation, and unsampled reports.

Nachteile:

The 360 is more expensive and more complex and it also lacks some features.

ROB
Operations Manager in USA
Restaurants, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Immediate impact from Dashboards

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: We continue to explore ways to use it and evolve our decision making and goals. This is truly remarkable in a business that tends to look at short range metrics and out put, we have had a whole new world opened up to us.

Vorteile:

Setting up the dashboards allowed us to experiment and learn what we needed to focus on. Once we built them and shared them with our team adoption was almost immediately. From the Lead in the kitchen to the lead on the front of the house floor everyone saw immediately what they needed to focus on. Fantastic!

Nachteile:

That waited so long to implement it. As a small business, any investment in tools like this is a burden but this one has paid for itself through data-driven insights and decision making.

Keith
Project Manager in USA
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great software for analyzing the market for your product

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: I have been able to analyze my products and how to find the market.

Vorteile:

The tool simplifies almost everything in its user-friendly dashboard. It is so easy to learn and use. The price is cost-effective compared to its ROI

Nachteile:

So far so good. No issues at all when using this software.

Gabbe
Server in Schweden
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easily the best Web Analytics and Tracking platform.

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: My overall experience with Google Analytics 360 was really good and easy to use.

Vorteile:

That is was really easy to use and The best Analytics platform without a doubt.

Nachteile:

That is was pretty poor customer support but it did a job.

David
CEO in USA
Pharmazeutika, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good analytics platform for cheap

3,0 vor 8 Monaten

Kommentare: My overall experience has been good and I’ll continue with them considering the value

Vorteile:

I like most that the pricing is good and amount of data available is huge

Nachteile:

What I like least is that some of the data isn’t valuable since it can’t be tracked by third party cookies

Regina
Manager in USA
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Understanding Your Target Audience with Google Analytics 360

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: I have enjoyed getting used to using it, enjoying the helpfulness of the insights it offers into my business and what I hope to achieve.

Vorteile:

I love being able to understand what my audience wants and needs from the content I'm putting out. It is helpful to know what is working and what isn't. Ie, if someone is clicking off content rather quickly, I can understand it isn't working.

Nachteile:

For me personally, it was a bit technical to understand and get going.

Adam
Founder in Spanien
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Decent data analysis and reporting solution.

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: Overall, I find the experience in general to be fluid once you understand the technical aspects of using it. It saves time that would have been spent in manual reporting. Also, it gives a birds-eye view of the marketing performance of the business.

Vorteile:

What I like about Google Analytics is the wide array of metrics used to track the performance of both Ad campaigns and SEO performance. Being able to more accurately follow customers' behavior permits better data-driven decision-making.

Nachteile:

I think at the start, it can be somewhat of a learning curve. It's not as simple or straightforward as some of the other software in the Google Business Suite. Maybe the user experience could be simplified a bit further. Their customer support is generally top-notch, but on certain occasions when they are short-staffed, the agents they put in contact with to solve the query were even less knowledgeable than me.

Akif
Digital Marketing Manager in Vereinigte Arabische Emirate
Gastgewerbe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

"Data Powerhouse: GA 360"

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Google Analytics 360 offers robust insights into website traffic, user behavior, and conversions, empowering data-driven decision-making.

Vorteile:

I liked Google Analytics 360's comprehensive data analysis capabilities, real-time insights, and robust reporting features for informed decision-making.

Nachteile:

The complexity of Google Analytics 360's interface and setup can be overwhelming for beginners, hindering efficient data analysis and interpretation.

Joao
Spinning Instructor in Portugal
Gesundheit, Wellness & Fitness, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Google Analytics 360 superpower in data analytics makes it a reliable source of truth.

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: We got our hands onto the most advanced customers data analytical tool that allows us to get very useful insights to help understand our customers needs and guide in taking actions to meet them. The experience with Google Analytics 360 has been so good and our customers understanding has really grown.

Vorteile:

Google Analytics 360 uses very smart AI analytical tools that help dig deep into our data to get precise insights from them. The reporting and visualization functions makes it easy for us to interpret our insights and make them reference points for making informed decisions. It integrates so seamlessly with our other products making it easy to collect and import customer data for analysis.

Nachteile:

No cons whatsoever, there could never be any issue with Google Analytics 360.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fundraising, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Google Analytics 360

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Overall I think this is a solid service, especially considering how easy it is to connect it to my WordPress website and Wufoo forms.

Vorteile:

Used by most 3rd party forms and services that connect to my websites. Also it's free and integrates well with Google Ads.

Nachteile:

Sometimes the reports aren't visually appealing to my customers.

Piotr
Digital Marketing Specialist in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 10 000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A powerful and complex tool to track website and apps performance

4,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Good experience overall, however, I spent a lot of time learning the tool and I'd say I'm pretty advanced. Some people might be overwhelmed by the number of options the tool offers and Google is not super helpful with the support.

Vorteile:

I like the range of metrics and dimensions that Google Analytics covers. It is easy to implement on the website, however, you need development resources to do it. However, it's probably the best tool you can get to track web and app performance.

Nachteile:

I'm not the biggest fan of the latest changes on the platform and how different is GA4 from UA. However, I appreciate that GA4 is more powerful than UA and also more accurate, so it's a change for good. However, the resources, courses and communication about changes could be better. Also, you can expect that the metrics are 100% accurate due to privacy restrictions.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Operating model measures

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Inventory control flow charting and queueing theory can be achieved at the target performance threshold for validation and number crunching when doing bill outs and exceptions reports

Vorteile:

Hiring managers use Google Analytics for talent retention, rewards and recognition ,nurture and enable culture in risk mitigation

Nachteile:

Text to speech pattern recognition,prediction model reliability on increasing datapoints

Ziva
Ziva
Sales Services Manager in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 1 001–5 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great tool that helps understand customer better.

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Our experience with Google Analytics 360 has been super great. It has been giving us access to all the insights we need to get to understand our customers which has allowed us to take actions to meet their expectations and to improve our sales.

Vorteile:

Google Analytics 360 easy to use interface gives us very simple experience when analyzing our customers data. It has super powerful analytical tools that helps us dig deep into our data to extract all userful insights about our customers. Provides very insightful and easy to read reports which gives us a transparent overview about all our customers behaviors.

Nachteile:

Google Analytics 360 offers us all we ever needed and nothing about it has been off the mark. There has been genuinely nothing not to like about it.