Speakap

Speakap

von Speakap

Wer nutzt diese Software?

Sie bedient Organisationen aller Größen, die Angestellte beschäftigen, die nicht vom Schreibtisch aus arbeiten. Dazu gehören Einzelhandels-, Gastronomie-, Lebensmittel-, Gastgewerbe-, Reise-, Logistik-, Versicherungs- und Franchise-Industrien.

Durchschnittliche Bewertung

43 Bewertungen
  • Gesamt 4.4/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5/5
  • Kundenservice 4.5/5
  • Funktionen 4.1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Speakap
  • https://www.speakap.com
  • Gegründet 2011

Über Speakap

Speakap ist eine preisgekrönte sichere und private Plattform, die es dir ermöglicht, dich mit deinen Mitarbeitern, die nicht am Schreibtisch arbeiten, auszutauschen. Kunden teilen Kampagnen, Best Practices und Ergebnisse über Standorte hinweg und sehen seit der Einführung von Speakap einen Anstieg des durchschnittlichen Umsatzes um 10 %.

Es wird von mehr als 350 Kunden in 27 Ländern verwendet, darunter Marriott, Suitsupply, Hudson’s Bay und Kimpton Hotels. Mit nutzerdefinierten Integrationen stärkst du deine Marke mit deiner eigenen App. Mit einer Implementierungserfolgsrate von 100 % kannst du mit Speakap besser arbeiten.

Speakap Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung / Crowdsourcing
  • Inhalt-Moderation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Social-Media-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management
  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement
  • Blogs
  • Chat/Messaging
  • E-Mail-Management
  • Fotogalerie
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Newsletter-Management
  • Teilen in sozialen Medien
  • Telefonie
  • Umfrage-Management
  • Veranstaltungskalender
  • Aktivitäten/News Feed
  • Blogs
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Kalenderverwaltung
  • Richtlinien Managemen-
  • Suche
  • Wiki
  • Wissensbasis-Management
  • Benchmarking
  • Feedback-Management
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiteranerkennung
  • Pulsbefragungen
  • Zielmanagement
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Aktivitäten/News Feed
  • Audio / Video-Konferenzen
  • Blogs
  • Chat / Messaging
  • Filesharing
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Newsletter-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Wissensmanagement
  • Arbeitsprognosen
  • Auftragnehmer-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungskennzahlen
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Variable Mitarbeiter
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Aktivitäten/News Feed
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Audioanrufe
  • Aufgabenmanagement
  • Diskussions-Threads
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Integration von Dritten
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Umfragen & Feedback
  • Videokonferenzen
  • Anrufaufzeichnung
  • Audio / Video-Konferenzen
  • Chat / Messaging
  • Fax-Management
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration mehrerer Nutzer
  • Mobiler Zugriff
  • Voice-Mail
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Die hilfreichsten Reviews für Speakap

The best alternative for complex and expensive communication platforms

Bewertet am 20.11.2018
Martijn L.
Manager ICT
Einzelhandel, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The implementation is the key to success. There are alternatives, but as far as I know is Speakap is the only one who really understand the importance of a smooth implementation and onboarding. Therefor employees of Speakap are helping with the actual onboarding, the customizing of the app and helping with a strategy for content. Speakap is easy to use and the service is excellent. Not an anonymous software product but a partner who really knows their customers.

Nachteile: There are just a few reporting options, it would be nice to have more insights. Furthermore, the synchronisation between our Active Directory and Speakap is not fully automated. We started wit CSV exchange, the API possibilities are not fully developed.

Jetsream

Bewertet am 3.7.2019
Verifizierter Rezensent
Pilot
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall the application is doing well. Gets the job done well. Allows the company to be in direct contact with everyone and I think that is a great tool. I was impressed to see how many people have started to use the application already, I figured it would have taken a little bit of time for people to start using it. I hope that we start to see more and more people post things. This is a great tool for questions about literally anything pertaining to Flexjet. I am glad that we got this tool for our company.

Vorteile: Great way to get all employees to connect and ask questions. It is nice that management can respond directly to the employees if they have questions. It is also fun to see everyones experience on the road. I also like that the weekly message and other "call" like updates are written out so that people can read them without having to call. Seems that the message may reach more people that way.

Nachteile: As with any personalized software, there're are going to be growing pains. Some of the features on the mobile app take a little bit of getting used to. Such as trying to like a post, half the time it asks you if you want to report the post instead of actually liking the post. This is due to the sensitivity of the heart icon. There were growing pains in the beginning with posting videos, however this got resolved quickly. It takes a little bit of time to figure out where all the groups are. Experience from helping people on the road that are un familiar with social media platforms, explaining where the groups are and how to use them and how they correlate to the timeline has made some of them confused. However I think that in the long run they seem to understand it. I did find it difficult to find the specific fleet that is assigned to each pilot within Jetstream. After a little help from above we found it. It takes a bit of searching to find it.

Great so far...

Bewertet am 12.12.2019
Brandon R.
COO
Non-Profit-Organisation Management, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: All typical intranet functions (centralized resources, documents, etc), plus communication, info sharing, and collaboration.

Vorteile: We are new to SpeakAp, but so far, initial design, build, & customer service has been impeccable, rollout was easy, and we had rapid attachment and use by our employees. Because the platform is familiar to social media users, implementation was easier than most systems. With white labeling, users adopt the platform as their own and they've been quick to use it for communication and centralized resources. All this from a very cost effective platform.

Nachteile: We're new to the product--thus far, no serious cons identified

Speakap can give easy access to business news to all of your employees

Bewertet am 17.11.2018
Ger-jaco D.
IT Specialist
Gesundheit, Wellness & Fitness, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We made the decision to start with Speakap because we have a lot of employees without a computer. Now we can easily reach everyone and share news knowing that all are reached.

Vorteile: It is very easy to use. Even for people who are not very familiar with computers.

Nachteile: Not many features to personalize the software (what you see is what you get)

Speakap Usage and Implementation Review

Bewertet am 10.6.2019
Paul C.
Head of IT, Business and Organisation Architecture
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The app has been a great way to improve engagement across organisational boundaries, and provide another channel to communicate easily and quickly with remote workers. The support we have had from the team during our testing, implementation and launch has been great and always get a quick response to our questions and issues.

Vorteile: This software is easy to use and has good features to be able to set-up structures in line with our organisation hierarchy, and specialist groups for specific content types. The employee set-up process is easy and easy to post news items and on the timeline. There are features for private messaging which is really useful.
The company specific branding has been key to the launch and ongoing engagement with the app.

Nachteile: It would be good to be able to see statistics and analytics in Real Time

Antwort des Softwareanbieters

von Speakap an 11.7.2019

Hi Paul, thanks for your review! We'll forward your feedback to the product team. The Statistics feature is a priority on the product roadmap, which is here if you want to check out other upcoming features (https://www.speakap.com/en/roadmap). Your review reiterates the importance of this feature, and we look forward to rolling it out.

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