E2 Shop System

E2 Shop System

von Shoptech Software

Wer verwendet E2 Shop System?

Das E2 Shop System macht das Management deiner Firma so einfach wie nie zuvor. Die Fertigungssoftware basiert auf jahrzehntelanger Erfahrung im Job Shop Management.

Was ist E2 Shop System?

Beim E2 Shop System handelt es sich um eine umfassende Fertigungssoftware, mit der du jederzeit die vollständige Kontrolle über den Fertigungsbereich hast. E2 wurde nur für Job Shops und für Auftrags- oder Lohnfertiger konzipiert und bietet dir die Möglichkeit, dein Geschäft wie nie zuvor zu sehen und ein umfassendes Bild über die beste Art und Weise des Managements zu erhalten.
Unterstützt schnelle und genaue Angebote, Echtzeitdatenerfassung, flexible Terminplanung und mehr!

E2 Shop System – Details

Shoptech Software

http://www.shoptech.com

Gegründet 1984

E2 Shop System – Kostenübersicht

E2 Shop System bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

E2 Shop System Funktionen

ERP Systeme
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Lieferanten-Management
Prognose
Qualitätskontrolle
Ressourcenmanagement
Rückverfolgbarkeit
Supply-Chain-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Auftragskostenrechnung
Auftragsmanagement
Einkauf
Job-Nachverfolgung
Kapazitätsmanagement
Qualitätskontrolle
Rückverfolgbarkeit
Terminplanung
Versand-Management
Automatisierte Terminplanung
Kapazitätsplanung
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Terminplanung
Veränderungsmanagement
Was-wäre-wenn-Analyse
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
ERP
Instandhaltungsmanagement
Integration in die Buchhaltung
MES
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Sicherheitsmanagement
Versand-Management

E2 Shop System – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 644 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Lisa M.
Office Manager
Maschinerie, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.2.2020

"New to E2 and already loving it"

Kommentare: Really happy with our decision!

Vorteile: 1. I really like the look of E2. The colors, the fonts, and the buttons are very nice to look at and work with all day.
2. The menus are very simple, not overrun with so many options that you don't really use anyway.
3. There's almost nothing I've found that I can't undo. Forgot to add freight to an invoice or posted something to the GL and realized it was wrong? It's all undoable.
4. Customer service is not outsourced and they are very quick with their replies and help. Everyone I have spoken to so far really knows this software and explains everything very clearly.
5. The report designer allows you to alter any report to fit your need.

Nachteile: I have no complaints about the financial side of E2. I know our estimators have issues with the lace of flexibility in regard to the quantity per parent part of engineering a job, but mostly everyone is happy. The report designer is a third-party application and it shows. Not as easy to use as the rest of E2, but still super happy to have it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.2.2020
Roy A.
President/Gen.Mgr.
Öl & Energie, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020

"Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)"

Kommentare: Our experience has been excellent.

Vorteile: Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Nachteile: There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020
Adam R.
IT Director
Maschinerie, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.5.2020

"[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is fantastic to work with"

Vorteile: He has assisted with our migration to the new version of the software. He has been great to work with and very helpful, explaining everything.

Nachteile: none that i have found. A few bugs and similar issues but they are always resolved quickly.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.5.2020
Kate D.
General Manager
Metallabbau
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3,5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2,5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3,5/5
  • Kundenbetreuung
    4,5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 28.7.2016

"Small Business Looking for Shop Control"

Vorteile: Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Nachteile: Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 28.7.2016
Lucas P.
Director of Quality
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020

"Used to use E2"

Kommentare: Customer support and product was good. We aren’t a machine shop and are a travel service company. E2 wasn’t offering a Mobil App at the time we needed it. That is why we moved to another software to track all employees time and expenses.

Vorteile: It was great at linking in-house employee hours jobs.

Nachteile: It was not easy for employees to change their time during the day/week. Managers had to edit it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020