IconCMO

Wer verwendet IconCMO?

Icon Systems bietet mehrere Kirchensoftwarepakete an, die die Bedürfnisse jeder religiösen Organisation erfüllen – von Gemeinden bis hin zu Konfessionsbüros.

Was ist IconCMO?

IconCMO wurde entwickelt, um dich bei der Verbindung mit deiner Gemeinde zu unterstützen und gleichzeitig die mit herkömmlichen Softwareanwendungen verbundenen Kosten zu senken. Die nahtlose Integration zwischen Mitgliedschaft, Beiträgen, Fondsbuchhaltung und Zugriffsmodulen für Gemeindemitglieder bedeutet, dass du weniger Zeit für Verwaltungsaufgaben aufwenden musst und mehr Zeit für das Wesentliche hast. IconCMO bietet dir jederzeit und überall Zugriff auf die leistungsstarken Tools, die du benötigst, um ein wachsendes geistliches Amt effektiv zu betreiben. Bestelle noch heute eine kostenlose Testversion!

IconCMO – Details

Icon Systems

http://www.iconcmo.com

Gegründet 1992

IconCMO Software - 1
IconCMO Software - 2
IconCMO Software - 3
IconCMO Software - 4
IconCMO Software - 5
Videos zu IconCMO
Play
IconCMO Software - 1 - Vorschau
IconCMO Software - 2 - Vorschau
IconCMO Software - 3 - Vorschau
IconCMO Software - 4 - Vorschau
IconCMO Software - 5 - Vorschau

IconCMO mit ähnlichen Produkten vergleichen

Startpreis

$ 35,00/Monat
$ 59,00/Monat
Nicht verfügbar
$ 5,00/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

IconCMO – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

IconCMO Funktionen

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Freiwilligen-Management
  • Für religiöse Organisationen
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Scheck Druck
  • Spenden-Management
  • Transaktionshistorie
  • Umsatzsteuer-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Kirchenbuchhaltung Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Für religiöse Organisationen
  • Gottesdienst-Planung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierte Buchführung
  • Kalenderverwaltung
  • Kinder-Check-in
  • Kleingruppenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederkommunikation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Kalender
  • Online-Spenden
  • Personalisierung
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Management
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Webseitenintegration
  • Website-Management

Siehe die vollständige Software für Kirchenverwaltung Liste

IconCMO Alternativen

Mehr Alternativen zu IconCMO

IconCMO – Erfahrungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,4/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,1
Kundenservice 4,8
Funktionen 4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,5

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Joan C.
Office Manager
Religiöse Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.4.2021

"Best choice for our organization."

Kommentare: I am new to using any accounting programs let alone Fund Accounting. The staff has been extremely helpful, patient and understanding of my struggles. They are always great when I call in even if it is a couple times in a week or a day. Just when I am sure they are going to block my phone number they keep answering my calls. The report options are also amazing. My year end reports used to take a week to create using Quicken compared to minutes using IconCMO.

Vorteile: I like the fact that if you make entries or changes that are not allowed a note pops-up to explain why you aren't able to take that action. I also like the notifications on updates that IconCMO makes with the step by step directions.

Nachteile: I have not found anything that I don't like about the software yet.

Antwort des Softwareanbieters

von Icon Systems an 9.4.2021

Learning accounting can be a challenge, we're happy to help! Glad the system is saving you time, that is our goal! By the way, we'd never block your calls!! :)

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.4.2021
Alan F.
bookkeeper
Religiöse Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.5.2019

"improved but still needs more help"

Kommentare: When I started working at St Stefanos GOC I was told I had to enter deposits into ICON and Qiuckbooks and I do. I get stewardship reports from ICON and also print reports for mailing.

Vorteile: There are a large number of reports available and it is easy for us to mail out statements of to our stewards from the software.

Nachteile: Some simple fixes are still not done. Many of our checks come from banks issued but the check number field will not accommodate the number of digits.
I enter deposits twice, once in ICON and once in QuickBooks. The deposit in ICON takes much longer because I have to use a cursor to select a letter range before searching for a steward family name. In QuickBooks I just type one or two letters to find the name.
Deposit batches that need to be edited are assigned a new batch number, which is out of sequence with when the original batch was done. It would be easier if the batch was just marked as "edited".
Some fields do not accept characters like / so dates must be typed out.

Antwort des Softwareanbieters

von Icon Systems an 20.6.2019

Thank you for the review, Alan! We appreciate your feedback and are so grateful to have you as a customer.

I'm sorry to hear you've had some issues with the system. We recently increased the check number field to accommodate larger numbers. A while back we added a "smart search" to the contribution entry window so you can easily search by typing in the first few letters of a name.

It sounds like you've missed a few of our updates! Please reply back or email [email protected] so we can get you on our email newsletter list.

Please don't hesitate to reach out with any suggestions, recommendations, or issues you run into down the road. IconCMO is evolving every day and much of our product development is based on feedback from users like you.

Have an awesome day!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.5.2019
Lou L.
Administrator
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 21.6.2021

"Icon is excellent cloud based software, and reasonably priced, too"

Kommentare: I just assumed responsibility for our church's financial secretary function. Icon is easy to use, and a great value for the money.

Vorteile: I like the ease of use of ICON, as well as the outstanding customer service.

Nachteile: Ease of producing spreadsheets could be somewhat easier. Sometimes buttons are hard to find.

Antwort des Softwareanbieters

von Icon Systems an 22.6.2021

Thank you so much Lou, we're glad to be of service!
Hopefully the updates we are making will help your search for buttons! Also, we'd love you to email [email protected] elaborating on the difficulties you are having when producing spreadsheets. We may be able to help- or at the very least, we'd have a suggestion for future enhancements!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 21.6.2021
Steve J.
Finance Chair
Religiöse Einrichtungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.5.2019

"ICON Has Been A Blessing"

Kommentare: We were users of Logos for ten years. After they were bought out their customer service really declined and then they went downhill from that. We found out they were going out of business on a text support call. The customer service team never got in touch with us. When we finally sorted things out we were faced with grossly higher costs and a costly paid data transition. We began a new evaluation process and selected ICON as it met our needs at a very good price point. We upgraded from an old, thick client system that was cumbersome to a fantastic web based set of tools. The data transition was simple and we had a great experience getting started with ICON. We love the functionality and reporting.

Vorteile: The software is built with intuitive and simple to use graphical user interfaces (GUI). The layout of the GUI are well thought out and make the user experience pleasant and simple. The ability to move seamlessly between them heightens the experience. Whether it is managing families, people, giving or accounting functions, ICON has been a great upgrade for us from our prior software.

Nachteile: There are a few layout issues where the experience could be improved. The good news is that when we mention them the ICON Team listens and we have already seen improvements in the short time we have aubscribed.

Antwort des Softwareanbieters

von Icon Systems an 5.6.2019

Thank you for the kind words, Steve! We appreciate your feedback and are so grateful to have you on board with IconCMO.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.5.2019
Vania R.
Owner
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.11.2018

"IconCMO ROCKS"

Kommentare: I have been working with IconCMO since 2006 and I recommend it to any church that needs to keep their financial records in order. Upon my recommend my mother’s church has adopted IconCMO and is appreciating the ease of use especially since they’ve had to deal with using a temporary as they fill their financial officer position. This has saved them countless hours of work when the new person started so they didn’t have to do any research or catching up of financial entries that needed to be made. This year our church started a building campaign and IconCMO has helped us in monitoring, planning and providing reports which are needed by bankers, leasing agents and government agencies. We are so thankful to have this software as we plan and grow.

Vorteile: I have used IconCMO since 2006. The main function we use is to keep all the financial records for offerings and paying of bills. I love the ease of use when a question comes up about an expenditure. It’s very easy for me to find the details and report on the question in a timely manner. I also appreciate the quarterly and year end statements. I have hundreds of statements to send out but the majority of my time is spent stuffing the envelopes because printing the statements is quick.

Nachteile: I would love it if the alternate address when used, would show up in reports and on the contribution entry page. Thankfully it is used on the statements.

Antwort des Softwareanbieters

von Icon Systems an 19.11.2018

Thank you for the awesome review, Vania! We appreciate your feedback and are so grateful for your business over the years.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.11.2018