Wer verwendet Solve?

Solve CRM wurde für kleine und mittlere Unternehmen entwickelt, die einen Kundenfokus-Service anbieten. Viele Solve-Kunden verwenden auch Google Apps und/oder Xero Accounting.

Was ist Solve?

Solve CRM ist eine Online-Datenbank zur Verfolgung des Kontaktverlaufs und zur Verwaltung von Projekten, mit der Daten einfach importiert und exportiert werden können. Mit hochgradig anpassbaren Formularen, Feldern, Tags und Workflows ist Solve ein unglaublich flexibles System. Anerkannt für sehr nützliche Integrationen wie Google Apps und Xero sowie für hervorragende Kundenbetreuung.

Solve – Details

Norada

https://www.solve.app/

Gegründet 2000

Solve – Kostenübersicht

Solve bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Solve ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

25,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Solve Funktionen

Aufgabenmanagement Tools
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Angebote / Vorschläge
Aufgabenmanagement
Dokumentenspeicher
Gebietsmanagement
Kalender-/Erinnerungssystem
Lead Scoring
Live-Chat
Marketing-Automatisierung-Integration
Prognose
Segmentierung
Social-Media-Integration
Visitenkarten-/Ausweis-Scanning
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Gemeinsame Kontakte
Kontakt-Datenbank
Kontakte importieren/exportieren
Leadmanagement
Planungs-Tools
Sales-Pipeline-Management
Segmentierung
Suchen / filtern
Verfolgung von Interaktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung

Solve – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 139 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Carl B.
Director
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.4.2018

"Comprehensive, versatile CRM and project management tool with outstanding customer support"

Kommentare: The main benefits are:
1. The ability to offer great customer relationship - the information on the project and the customer is easily available to the team.
2. The ability to track all potential clients in a meaningful way, organising follow-ups at any point in the future.
3. Easily pick-up projects and clients from other members of the team should they be absent.

Vorteile: Works superbly with other cloud platforms. VERY flexible. Two versions to choose - Solve CRM and Solve Client Manager.
Lots of great features - Google sheets report integration (slice, dice, geo-reference, and pivot the data anyway you want), click to call, easy to navigate activity window, flexible workflows and follow-ups, individualised task lists and on and on.
We've implemented Solve360 in three companies and recommended it to dozens of others and never been disappointed.
Of course we always consider other products on the market. Many of them promise to deliver great things, but when you get into the detail, they lack key features that are essential, or are prohibitively expensive.

Nachteile: Really difficult to find cons with the software. Being really picky, perhaps some lesser used functions are not immediately obvious, but there are plenty of guides and the customer support is outstanding. The inclusion of a Gantt chart function would be great for project work, but there are work arounds for this.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.4.2018
Dorea S.
Director of Health Relations
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020

"Wonderful tool for any business with contacts"

Kommentare: Overall, employees can now keep track of conversations with customers, track orders, shipping, reminders via queues, calendars and/or tasks, draft emails for send at future dates, create email templates for ease of tasks that are customizable and stay more organized.

Vorteile: I have used Solve for over 4 years, and introduced it to my latest start-up business project. I vetted several CRM's before going with Solve and have been very happy with this decision. At first glance I was intimidated by how to begin and organize, but with guidance from their team with one on one training and reading their guides, I have been very pleased with the results. I use the desktop version which I like better than the app for the phone, but I still appreciate the app when on the road to make notes and reminders. I can easily make templates for emails and reminder tasks/queues/calendar dates. It has been a wonderful CRM to work with. I recommend it to anyone that needs to keep track of contacts and their interactions.

Nachteile: It would be nice if the mobile app could link with the desktop templates I have created to insert those on the fly. I think I was given a tutorial of how to do this, but it must have been too many steps, because I never completed it. We cannot connect our Quickbooks with Solve. I have used Xero with success with my prior business. I prefer Xero over Freshbooks. No number to call for support, but when you email support they can setup a time and they do respond quickly.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020
Maria lalaine C.
Office Manager
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020

"CRM"

Kommentare: Great experience but hoping instead of us administrators or owners of the company I would suggest we can get email updates of any updates on the system just to be aware of. I just know now that I have to go deeper I can find that which is when we are really busy no time doing that digging but when prompt by email it will give us a reminder.
Somehow with my experience today speaking to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and me discovering the new client manager ,
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is more than a 5 star Rating for me for all his patience showing me all that through.His very patient discussing going through with the admin bits.
I couldn’t have any knowledge for all of it.
Thank you [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!

Vorteile: CRM our database where we use for almost all record with in our company. I do hope I can integrate with HR type of software maybe or simply just be solve HR.
Where we can manage staff in general including there holiday request to granting their request.

Nachteile: Currency by Country of use and UK date format if it can be improved the soonest the better as quickbooks is now integrated with it and will be using it with solve in the next few days.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020
Elena N.
Mrs.
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2020

"Recommendable product"

Vorteile: From Solve we like that it is easy to use, we can create many different types of fields and the mobile/tablet version is quite good. The customer service is another factor to highlight, the response time is fast and always find a solution.

Nachteile: One of the main cons is that with the Client Manager version we can't have the direct connection with MailChimp as we had with the CRM version.
And also, we can't export contacts lists directly from Solve to an Excel, we have to do it through Google Sheets.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2020
Rimsky V.
Partner
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020

"Everything you need from a CRM"

Kommentare: Excellent

Vorteile: Customisable, very easy to use, extremely efficient is capturing and retrieving information

Nachteile: The mobile app does not come as standard and is not as good

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.4.2020