Was ist UKG Pro?

Die UltiPro-Cloud-Lösung von Ultimate Software dient der Verbesserung der Mitarbeitererfahrung. Mit UltiPro können Unternehmen für ein bequemes Recruiting- und Einstellungsverfahren sorgen, die Gehaltsabrechnung schneller und präziser gestalten, kontinuierliches Lernen von Mitarbeitern fördern, moderne Umfragen und Stimmungsanalysen nutzen sowie mit leistungsstarken Business Intelligence- und Berichterstattungsfunktionen genauere, personenorientierte Ergebnisse erzielen.

Wer verwendet UKG Pro?

Die UltiPro-Lösung richtet sich vor allem an Unternehmen aller Branchen, die mehr als 100 Mitarbeiter haben.

Wo kann UKG Pro bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • UKG
  • Ansässig in Lowell, USA
  • 1977 gegründet

Support für UKG Pro

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Italienisch und 3 weitere

Über den Anbieter

  • UKG
  • Ansässig in Lowell, USA
  • 1977 gegründet

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UKG Pro – Videos und Bilder

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UKG Pro Funktionen

  • 360-Grad-Feedback
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angestelltenhandbuch
  • Aufgabenmanagement
  • Ausfallzeit-Management
  • Bedarfsplanung
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beurteilung-Management
  • Bewerber-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Drittanbieter-Integration
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Entschädigungsmanagement
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Für Buchhalter
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Interview-Management
  • Karriereentwicklung
  • Kompetenzmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lebenslauf-Suche
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobiler Zugriff
  • Nachfolgemanagement
  • Nachfolgeplanung
  • Online-Anmeldung für Zusatzleistungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Organigramme
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Pulsbefragungen
  • Scheck Druck
  • Self-Service Portal
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Steuerkonformität
  • Timesheet Management
  • Trainingsmanagement
  • Urlaubsverwaltung
  • W-2 Vorbereitung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zielmanagement
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zusatzleistungs-Dashboard
  • Überweisung

Alternativen für UKG Pro

Hole dir die Workforce Now-Plattform sowie Profis, die mit deinem HR-Team zusammenarbeiten, um Best Practices, Prozesseffizienz und Support zu bieten.
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Darwinbox is a unified HRMS platform built for large enterprises. Loved by HR teams and employees alike, it is used by 1.5M+ employees
Mit niikiis, der Onboarding-Plattform, kannst du Zeit und Geld sparen und das Engagement auf allen Ebenen deines Unternehmens fördern.
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Namely ist die Personalwesen-, Lohn- und Gehaltsabrechnung- und Vergünstigungs-Plattform, die Deine Mitarbeiter lieben werden.
Umfassende, vollständig skalierbare HCM-Plattform für KMU-Arbeitgeber*innen.

Bewertungen über UKG Pro

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
48%
4
33%
3
14%
2
2%
1
2%
Ashley
Ashley
HRIS Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, 501-1 000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

What's not to love here?

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I've been using UltiPro for nearly 8 years now and the service is amazing. I love the people and the tenure is long at this company. I like working with the same folks sometimes as we develop a friendship. They are open to feedback and are responsive and I really like how they take their time to help you understand your request is being met.

Vorteile:

I like the ease of use of the tool. It's user friendly and there's so much you can do in the software. UltiPro is always finding new ways of making their tool better and I love that part.

Nachteile:

What do I like least about this is that there's not an assigned payroll specialist to a company.. Even if the option is to pay extra per year to have one. If we have a payroll person who needs help or they resign and we are left payroll person-less, it would be nice to have a designated person to assist... Only other thing I didn't like the most is that the Performance Management module isn't as customizable as I'd like... would love the option to make all items editable and the option to remove/hide certain drop downs, etc..

Isabelle
Talent Coordinator in Kanada
Einzelhandel, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Recent Company Switch to UKG Pro

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall UKG has cut down on some of the time it took our HR department to hire new employees on payroll, as the integration between onboarding, recruiting and PRO transfers that data. It is also an easier product for our end users to learn.

Vorteile:

We recently switched over to UKG PRO from our legacy system and legacy ATS. UKG provides the functionality that we need all in one place and decreases the additional work we had to do. The integration between PRO and recruiting allows candidates to easily enter the database. The onboarding feature is very clear and improves the candidate onboarding experience. Everything from the branding to the setup is very customizable and allows you to set up the product exactly how you want it. In switching to their product, you are also provided with lots of additional support from your setup team, which is great.

Nachteile:

There is some functionality missing from the recruiting module of UKG. At this moment, the texting feature is not available, which was a critical piece of our legacy ATS. There is also some other functionality, such as grouping questions together for a job posting that is not currently available. We have found we need to use external applications on top of UKG to be able to meet our recruiting and onboarding needs.

Janine
Director of Human Resources in USA
Maschinerie, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Expensive Option with some benefits

3,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

Allows for customization. Has great reporting capabilities.

Nachteile:

We tried to use UKG as the one place for HR. Unfortunately, several modules (recruiting, onboarding, performance management) are offered, but they all lack the functionality to make them add value to our organization. We dropped PM because it was so difficult to use. We are also looking at alternatives to ATS and Onboarding. I am not a fan of their support model. I really don't even know my CSR.

Chelsea
Director, HR in USA
Biotechnologie, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Over promise and under deliver

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: I expected better customer service, less limitation and a more seamless transition. We sent the employee demographic report to UKG and they left off multiple employees, messed up the ID#'s and etc. So be sure to double check their uploads. Their staff is either not properly trained or understaff based on the service we received from them. Note that once you've launched your module, you only have 30 days with your consultant before they ghost you. Once that time period lapses, you have to put in tickets to get any issue resolved. Even issues that were caused during the implementation by the consultant, they will not fix it.

Vorteile:

Great sales team. Some modules were easier to launch than others. Nice people. Definitely a software that is in demand so they have plenty of clients.

Nachteile:

As titled, probably the worst implementation I've ever rolled out. I've launched at least 3 different vendors in my career and never have I experienced such terrible customer service. Definitely not apart of UKG's goal. Wait time was obnoxiously long. We were told in [SENSITIVE CONTENT] that we could launch our Benefits module by [SENSITIVE CONTENT] We're in [SENITIVE CONTENT]and we've not launched all of our benefits module. Expect to add on 2-4 weeks to any wait time you have. Prepare to have multiple members on the employers side to help launch because you will have different UKG Consultants, Lead Integration, Account managers and etc. The initial calls you have with the consultants for the modules are a waste of time. They call just to introduce themselves and tell you how long the process is and then they schedule additional calls for implementation. I rather just skip to the implementation since you can also do the introduction during that call. You do not get fully trained on every module, they expect you to watch trainings or go to their UKG Community and see how other clients solve their questions/problems. So if you have a small team, steer clear from choosing UKG. Mobile app is very limited. This is also the ONLY way an employee can upload a photo. You cannot upload photos via the web, unless an Admin or HR uploads every employees photo. Mobile app is super archaic. The Time keeping system is in a different app called UKG READY but everything HR data is in the UKG Pro app.

Jessica
Jessica
Human Resources Business Partner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Love Ultipro- Only issue is reporting

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

Ease of use, customer service, great company! I love everything about them! Staff really go above and beyond. Have great retention tools for ongoing customers. They continue to be open to customer feedback as well.

Nachteile:

Reporting. BI functionality is great for advanced users or companies with a designated HRIS team but if you are a small business (under 500), it can be difficult to simply get what you want quickly. Wish they had easy reporting (like SuccessFactors or ADP) and then BI for advanced users.