Salesforce

Wer verwendet Salesforce?

Mit dem mandantenfähigen Cloud-Computing-Modell von Salesforce ist es möglich, die Anforderungen von Unternehmen jeder Größe und Branche zu erfüllen. Die Kunden profitieren von einem gemeinsamen Haupt-Framework unter Wahrung der Privatsphäre.

Was ist Salesforce?

Sales Cloud ist eine anpassbare CRM-Plattform, die mit deinem Unternehmen wächst. Erhalte Kundeninformationen und -aktivitäten an einem Ort und in Echtzeit und gewinne Geschäftserkenntnisse mit Dashboards und Berichten. Du kannst Tausende von Business Apps verbinden, um dein CRM für jede Abteilung verfügbar zu machen. Oder wähle Salesforce Essentials für kleine Unternehmen, um Kundenbeziehungen zu verwalten und schneller zu wachsen. Die Lösung ist einfach einzurichten, einfach zu bedienen und wächst mit deinem Unternehmen. Mit Kundeneinblicken kannst du mit Bedacht Prioritäten setzen und deine wertvolle Zeit sinnvoll nutzen.

Salesforce – Details

Salesforce

http://www.salesforce.com

Gegründet 1999

Salesforce – Kostenübersicht

Salesforce bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

25,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Salesforce Funktionen

CRM Software für Bauunternehmen
Angebote / Vorschläge
Kundennachverfolgung
Prognose
Projektmanagement
Sales-Pipeline-Management
Terminplanung
Vertragsmanagement
E-Mail Marketing
Immobilien-Bekanntmachungen
Kampagnenmanagement
Kontaktmanagement
Kunden-Objekt-Abstimmung
Leadmanagement
Segmentierung
Verfolgung von Interaktionen
Zugriffsquellen-Verfolgung
Call-Center-Management
Dokumentenmanagement
E-Mail Marketing
Gebietsmanagement
Kampagnenmanagement
Kontaktmanagement
Kundenbetreuung
Landing Pages / Web-Formulare
Lead Scoring
Leadmanagement
Listen-Management
Marketing-Automatisierung
Produktkatalog
Projektmanagement
Tarife / Vorschläge
Umfrage-Management
Verfolgung von Interaktionen
Zugriffsquellen-Verfolgung
Angebote / Vorschläge
Aufgabenmanagement
Dokumentenspeicher
E-Mail Marketing
Gebietsmanagement
Interne Chat-Integration
Kalender-/Erinnerungssystem
Lead Scoring
Lead-Generierung
Marketing-Automatisierung-Integration
Mobiler Zugriff
Segmentierung
Social-Media-Integration
Gemeinsame Kontakte
Kontakt-Datenbank
Kontakte importieren/exportieren
Leadmanagement
Planungs-Tools
Sales-Pipeline-Management
Segmentierung
Suchen / filtern
Verfolgung von Interaktionen
Kampagnenmanagement
Lead Scoring
Lead Segmentierung
Lead-Distribution
Lead-Erfassung
Lead-Pflege
Pipeline-Management
Planungs-Tools
Quellen-Nachverfolgung
Verfolgung von Interaktionen
E-Mail-Antworten-Kontrolle
Katalogisieren/ Kategorisierung
Kundenbetreuung-Tracking
Kundendienst-Analyse
Leistungskennzahlen
Live-Chat
Self-Service Portal
Suche
Wissensmanagement
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
ERP
Instandhaltungsmanagement
Integration in die Buchhaltung
MES
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Sicherheitsmanagement
Versand-Management
Angebotserstellung
Anrufmanagement
Chancenmanagement
E-Mail Marketing
Gebietsmanagement
Kampagnenmanagement
Kanalmanagement
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Leadmanagement
Leistungskennzahlen
Provisionsmanagement
Verkaufsprognose
Vertragsmanagement
Vertriebsaußendienst-Management
Zugriffsquellen-Verfolgung
Angebotsmanagement
Content-Management
Dokumentenmanagement
Gebietsmanagement
Kollaboration
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Leistungsmanagement
Meeting-Management
Präsentation-Management
Trainingsmanagement
Ziel- / Kontingentverwaltung

Salesforce – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 14.637 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
4,1/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Huw W.
Account Manager
Computer-Hardware, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.11.2019

"Salesforce CRM Review - Daily user"

Kommentare: My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and I'd say it took at least 3 months to get familiar with the tool. I work for an organisation of +180k and the tool is used widely across the business, which is a testament to its reliability and scalability. For smaller organisations, there is likely to be less complexity involved, as there will be less integration required with other applications - which Salesforce does incredibly well. To summarise, I'd say to prospective adopters of Salesforce, expect to invest some time in training new users of the tool but its remarkable functionality and capabilities far outweigh this ramp-up period.

Vorteile: -Highly customisable with deep and wide integration with my organisations SaaS or natively developed applications.
-Allows you to produce very detailed reports to track my own activity and history. Which can also be used by management to track team progress and activity.
-A customisable dashboard that allows frequently uses tabs to be populated to a "bookmarks bar" which allows for faster navigation.
-Great search feature that allows for search across the entire CRM database.

Nachteile: -Due to its high functionality and range of options it can be overbearing to use at times.
-Requires internet connection which means there is occasional latency and is not accessible at all times.
-Visually, it's not the most appealing tool that I've ever used.
-Steep learning curve for those that have not used it before, but then that goes for most CRM tools.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.11.2019
Jeremy S.
Associate
Immobilien, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020

"Jeremy's Review"

Kommentare: Good. I like using it and it is easy to keep track of all of my contacts and the conversations/information I have on them.

Vorteile: It is very easy to navigate through and simplifies the process. Most who use excel or something else find themselves losing contact with many contacts. This makes that easier to track.

Nachteile: I cannot make my home screen the way I want. It is set up how my company (Colliers) wants it set up - not the way I would like it to be set up.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020
Sal T.
Consultant
Medienproduktion
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    3,5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3,5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.9.2016

"Salesforce: Helps Improve Internal Communications/External Customer X"

Vorteile: I have been using, recommending and adopting salesforce.com for my sales teams for ten years in several different digital technology, media and advertising organizations. I can say unequivocally that the CRM software has evolved from being a supplement and "nice to have" to a must buy and necessary and vital tool for doing business. The key to any business solutions and software product is getting the team to adopt and use it. Training and practice is essential. Its like your golf game, the more you practice the better your score or working out, no pain, no gain. I like the social media and conversational abilities you can have with sales team; the app is excellent for quick reviews and checking on status of pending, pitches and prospects; the flexibility and customization options based o salesperson, account, deal size, industry vertical. In one organization we adopted it for internal sales data use and tracking and also incorporated product data about our partners, customers, audience metrics and analytics and distribution platform.

Nachteile: Depending on the level of subscription, will also vary with the amount of personalized training you receive. I would also say there needs to be more attention and customization devoted to industry verticals that contain many nuances regarding customer segments and rev streams. This includes the advertising and digital sales industries where there are multiple customer touchpoints and rev streams including agencies, direct to client, programmatic, 3rd party vendors, ad tech partners etc. I also think saleforce.com needs to develop more compatible software and training that integrates salesforce,com into other software linked to finance, accounting etc.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.9.2016
Sarah H.
Media Director
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.7.2020

"Salesforce - Marketing & Lead Gen"

Kommentare: We are using Salesforce to streamline new business leads and nurture leads into actual sales. We are able to analyze, vet, engage, and track the progress of the new leads we receive from our Facebook lead gen ads. Salesforce integrates directly into Facebook's Business Manager and automatically imports new leads in real-time. We are also able to see the cost per lead acquired and other rich insights from our Facebook and Instagram ad campaigns that get directly populated into our dash.

Vorteile: Salesforce is one of the most powerful and sophisticated CRMs available. The onboarding process and demos with the reps were exceptionally helpful. The reps really took time to understand our CRM needs, our workflow process, and how we can best utilize/adopt Salesforce into our new business department to grow revenue and track progress. The tool is completely customizable and has very advanced marketing integrations within the cloud. The ability to track leads and history (who followed up and when) and add notes and assign leads to specific people makes the entire workflow so much more efficient. It's worth the price tag if you take advantages of the features.

Nachteile: We wish the marketing cloud add on wasn't so expensive. There are many tools available that offer the same features such as Sprout Social and Hubspot. However, the price was a little steep for the $6,000. I also wish pricing was a bit more transparent. The discounts and contract lengths have been very inconsistent in our experience.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.7.2020
Verifizierter Rezensent
Marketing Manager
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.5.2020

"Is the price and learning curve something you can afford?"

Kommentare: We are using salesforce as our CRM. It is the only one that actually works with our other systems. We really like having one environment to operate in as opposed to several systems.

Vorteile: The marketing automation is hands down the best in the market. The ability to nurture prospects through the sales cycle is amazing. Lead generation tools are top-notch, sales tools, and the sales system is set up for growth, and customer retention is a breeze as well.

Nachteile: It is expensive to implement. We needed a consultant to help us with setup, which was not cheap. Also the learning curve for over 200 employees took time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.5.2020