Wer nutzt diese Software?

The service company looking to eliminate paper based processes, convert more leads, track & close opportunities better, get control of job scheduling & streamline invoicing and collection of cash.

Durchschnittliche Bewertung

221 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 59,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Preisinformationen Free trial and various price ranges per # of users and features
  • Kostenlose Version Ja
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Kickserv
  • http://www.kickserv.com/
  • Gegründet 2006

Über Kickserv

Founded by service company owner, we are BUILT BY SERVICE PROs. Complete Job Management: Leads, Estimates, Team Scheduling, Running Jobs from the Field. Customer Center. Invoices. Payments. And More! Fully integrated with Quickbooks. Award-Winning: User-Friendly & Most Affordable. We are also one of the Most Proven platforms available to simplify and manage your service business. Trusted by 1000s of service businesses for over 20 years.

Kickserv Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Aufgabenmanagement
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Fotos in Berichten
  • Für Baumpfleger bei Versorgungsunternehmen
  • Inspektions-Management
  • Job-Planung
  • Vegetationskartierung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufnahmeformulare
  • Barcodes/Etiketten
  • CRM
  • Inventarverwaltung
  • Reparatur-Tickets
  • Verkaufspunkt POS
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kundendatenbank
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • kommerziell / Industriell
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Stempeluhr
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Bewässerungs-Nachverfolgung
  • Grünanlagenpflege/Platzwart
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Pflanzen-Datenbank
  • Routing
  • Terminplanung & Termine
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Mobile Zahlungen
  • Versandmanagement
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Dokumenten-Abbildung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Leadmanagement
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gebot-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobiler Zugriff
  • Qualitätskontrolle
  • Umfragen & Feedback
  • Zeitverfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Echtzeit-Planung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Klassenterminplanung
  • Kreditplanung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Ressourcen-Planung
  • Terminplanung
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Chemische Messwerte
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Bestandskontrolle
  • Flottenmanagement
  • Immobilien-Layout
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragskostenrechnung
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Geräte-Management
  • Kundenmanagement
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung & Termine
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Flottenmanagement
  • Inland-Umzüge
  • Internationale Umzüge
  • Job-Management
  • Kundenmanagement
  • LTL / geteilte Wagenladung
  • Leadmanagement
  • Lokale Umzüge
  • Militär- / GSA-Umzüge
  • Mitarbeitermanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Speicherverwaltung
  • Versandmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Kickserv

Overall, I like Kickserv. I rely on it for my business, and the product continues to improve.

Mit Google übersetzen Bewertet am 25.6.2017
Randall M.
Owner
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
3 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It helps me manage four irrigation service technicians and keep them going where they need to go.

Vorteile: Their web site when used on a desktop computer is great for scheduling and dispatching. We use it throughout the day to line up jobs for our technicians. Previously existing customers are easy to find using their search feature. I can add a new job, and then click a button and it sends the technician a text message with the job description and address. The technician can click on the address link and get the GPS coordinates on their smart phone. The workflow is logical and consistent. When things go wrong, they are good about communicating what is happening.

Nachteile: We are really only able to use part of the service. While it is excellent for scheduling, it is not useful for invoicing unless your invoicing needs are very basic. The product is not compatible with Quick Books groups. I don't use their mobile app. I prefer their mobile web site, but recent changes have made their mobile site less useful. Their server sometimes gets overloaded and the software becomes unresponsive. Tech support is inconsistent. Sometimes very helpful. Sometimes condescending. If a customer has an email address, it will automatically send this customer a reminder notice. There is no way to turn this feature on or off. For recurring jobs where we go back to the customer again and again, this is a problem because we don't always schedule the customer on the same day every month. It also gives the customer a link to the customer account center, which we also do not use, since we are unable to use Kickserv's invoicing feature. While Kickserv continues to make improvements to the service, I frequently find myself frustrated because improvements are often not fully tested, resulting in unpleasant side effects. Example - recent formatting changes have made the scrollable area of their mobile web site very small and difficult to work with. Another change awhile back formatted all of my old customer data in such a way that their addresses would fail to appear in the text messages sent to my technicians. I am having to manually change all of these.

Kickserv is a still

Mit Google übersetzen Bewertet am 9.12.2015
Jodi G.
Office Manager
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The product is simple to use and meets my customer service and scheduling needs for the price of the cloud software but also allows me to customize things without major programming or fees to get somebody else to do it. I paid for the Boot Camp training and was very worth it just to get things setup and understand the software. It sync's reliably with QuickBooks which has been a problem in the past for our company with other cloud based Customer Service Programs. The vendor has been GREAT! They feel like my team as they always respond within minutes to hours of my questions or problems I do run in to. I just send them a quick email and they help. Also they are always interested in my recommendations and are also getting feed back frequently from me and making improvements to the software. One thing that is great is that they provide a portal to the customer so any changes I make to an estimate or schedule or notes can be seen by the customer (they only see notes you want them to see). They can be abreast with what is going on with their work order. They also can pay for their invoice right online as well which I love so my customers have more control over their payment needs. Also our Kickserv is linked to our website so anytime a customer wants to contact us it creates an OPPORTUNITY in Kickserv for us to follow up on and notifies us via email that we have an interest. I would and have recommended Kickserv to other businesses.

Nachteile: This product does not handle the purchasing side of things which I would love to see. It sounds like they are looking into expanding this software to handle tracking purchases. Right now I just use QuickBooks for this. I also don't like the HTML language which is required for the setup of the invoice, estimates and work orders templates. It is hard to work with being I am not a programmer. I have managed to figure things out on my own with their help site and calling them. Its not a major issue but something I think they can improve on more. Again the Kickserv Team has been very helpful in anything I try to do or questions I have.

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