eSUB Subcontractor Software

eSUB Subcontractor Software

von eSUB

Wer verwendet eSUB Subcontractor Software?

Selbstständige Bauunternehmer*innen im Baugewerbe mit mehreren Projekten pro Jahr.

Was ist eSUB Subcontractor Software?

eSUB bietet eine mobile und cloudbasierte Baumanagement-Software für selbstständige Auftragnehmer*innen zur Verwaltung von Projekten von jedem Gerät aus. Erstelle, speichere und greife von einem zentralen Ort aus auf alle deine Konstruktionsdokumente und Projektmanagementaktivitäten zu. Verwalte papierlose Projekte über eine sichere Internetanmeldung vom Büro oder vor Ort. Die Software-Suite von eSUB umfasst Einreichungen, Änderungsaufträge, RFIs, tägliche Berichte, eine mobile App, E-Mail-Integration, Feldnotizen, Zeitkarten und vieles mehr.

eSUB Subcontractor Software – Details

eSUB

http://www.esubinc.com

Gegründet 2001

eSUB Subcontractor Software – Preisübersicht

eSUB Subcontractor Software bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für eSUB Subcontractor Software findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

eSUB Subcontractor Software Funktionen

Baumanagement Software
Bauunternehmer
Bestellungen ändern
Budgetverfolgung/Auftragskostenrechnung
CRM
Gerätenachverfolgung
Gewerblich
Integration in die Buchhaltung
Mobiler Zugriff
Offline-Zugriff
RFI und Vorlagen
Schätzung
Subunternehmen-Management
Vertragsmanagement
Vorfall-Berichterstattung
Wohn-
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Arbeitsstunden-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Auftragnehmer-Datenbank
Genehmigung-Nachverfolgung
Lizenz-Nachverfolgung
Qualifikationen und Kompetenzen
Versicherungs-Nachverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versand
Wartungsplanung

eSUB Subcontractor Software – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 135 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5

Perfect PM platform for subcontractors!

Bewertet am 2.8.2019
Shon S.
General Manager, Commercial Construction
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We're extremely pleased with eSub. The timecard function is great, getting project information to our Superintendents and Foremen is immeasurable. I really like the submittal, Change Order, and RFI functions.

Vorteile: Too many Pros to list here. The submittal process is quick and easy, and very professional. Change orders are a snap. RFI's can be started by our field leaders on the eSub app, and finished by the PM in the office. All of these have a great tracking system through the log provided. All logs can be exported into Excel to be sent to GC's or CM's. We use the Sage 300 connector, and all project financials are current in our projects on eSub. There's a cost to complete function that is a great way to get an idea of how the project will finish. Nearly all this information is available to our field users through the app, which gives them all the project information.

Nachteile: Not really a Con, but it would be nice if the PO function would sync both ways through the Sage 300 connector. I believe that's a Timberline issue, though. Still, using eSub PO allows a real time look at committed costs against our project estimate.

eSub is well worth the expense

Bewertet am 7.1.2020
Travis F.
Project Manager
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The greatest benefit I see in eSub is the way it takes tasks that are moderately complicated and simplifies them, making the work we do much more efficient. I also am impressed with the tracking abilities of multiple documents, which greatly helps the organization of our department.

Nachteile: Being logged out after a time and having to log back in, especially when in the middle of drafting a document.

eSub is a streamlined software for subcontractors!

Bewertet am 16.12.2019
Samantha M.
Manager
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Project management was made much easier with eSub. The ability for all relevant staff to access the information was priceless. It was great being able to assign different roles to different users so individuals only saw the information relevant to their position. Our clients liked receiving correspondence through eSub since attachments come through with a clear subject line and PDF file.

Vorteile: Ability to customize and send CORs and EWOs, as well as have a record of all emails related to the COR or EWO. It was easy to create and send these to our clients and track any approvals, revisions, or rejections.

Nachteile: No cons

eSub Review

Bewertet am 10.7.2015
Matt S.
CEO
Elektrische/elektronische Fertigung
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
3.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The way it's tailored towards sub-contractors is a plus. A lot of other software solutions are geared towards GC's. The ability to share information is great, office and field are both synced. Makes you adapt one method of creating and maintaining documents is a plus.

Nachteile: Their tech support is helpful but the resolutions is always "we'll let our developer look at it and we'll get back to you" which in my experience can take several weeks. There is no ticketing system for the items I've submitted that are issues. It's up to me to remind them that i have outstanding issues and to get the status on them. In the amount of time we have been using the software, we've experienced more than the expected amount of issues. We've experience two times where the system was "down" which is pretty much unacceptable if this software solution is the to be the lifeline of your document system. We were told that the software is customize-able and while that is true in some aspects, it's not completely true. I've inquired about customization and I'm having a hard time getting it rolling.

Great Software

Bewertet am 1.8.2019
Tim M.
Project Manager
Versorgungsunternehmen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The time and money that we have saved on the change orders has paid for the product 10 folder. Documentation is a key part of management now and this software does a great job.

Vorteile: The tools that you have for tracking are the strangest that I have seen. We have been able to keep track of Change Orders and making sure that everything is getting paid for. The ability to generate, send and track in one spot is a huge time save.

Nachteile: The ability to have custom content is a down side. If you do need anything custom it take time and money to get it in place.