Acumatica Cloud ERP

Wer verwendet Acumatica Cloud ERP?

Die Software eignet sich hauptsächlich für mittelständische Unternehmen in den Bereichen Großhandel, diskrete Fertigung, Einzelhandel, E-Commerce sowie für die meisten Dienstleistungsunternehmen (Fach-, Business-, Reparatur- und Non-Profit-Dienstleistungen).

Was ist Acumatica Cloud ERP?

Acumatica bietet Geschäftslösungen für kleine und mittelständische Unternehmen auf der ganzen Welt. Die flexiblen Lösungen umfassen von der Online-Buchhaltung mehrerer Unternehmen bis hin zu kompletten ERP-Suites: Finanzen, Vertrieb, Fertigung, professionelle und Außendienst-Services, E-Commerce, Bauwesen, Business Intelligence und CRM. Alle sind vollständig mobil, um den Zugriff von überall aus und auf jedem Gerät über einen Browser zu ermöglichen. Die Flexibilität von Acumatica umfasst auch die Wahl dessen, wo du Optionen bereitstellst und lizenzierst. Preisgestaltung nach den verwendeten Ressourcen und nicht der Anzahl der Nutzer.

Acumatica Cloud ERP – Details

Acumatica

http://www.acumatica.com

Gegründet 2006

Acumatica Cloud ERP – Kostenübersicht

Acumatica Cloud ERP bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

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Acumatica Cloud ERP video
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Acumatica Cloud ERP Funktionen

Buchführungsprogramme
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Bestellungen
CPA-Firmen
Fondsrechnung
Forderungen
Gemeinnützige Organisationen
Kontenabgleich
Kostenverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Regierung
Steuermanagement
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Cash Management
Finanzberichterstattung
Konsolidierung
Kostenplanung und Prognosen
Projektmanagement
Risikomanagement
Steuermanagement
Umsatzrealisierung
Vermögensverwaltung
Währungsmanagement
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
Einkauf
Import / Export-Management
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Retourenmanagement
Verkaufsprognose
Versand-Management

Acumatica Cloud ERP – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 30 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Adam C.
Technical Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2019

"Deployment is simple and support is great!"

Vorteile: I love that the team from Acumatica is readily available to assist with deployments, updates, and errors when they occur.

Nachteile: We've worked to change over our system to Acumatica and have yet to run into any major problems. The small issues that we've encountered have been quickly resolved with their team.

Antwort des Softwareanbieters

von Acumatica an 8.5.2019

Hello Adam - Thanks for sharing your feedback on Acumatica with a review on Gartner Digital Markets! We really appreciate you taking the time to complete the review as we value your business on. Thanks!-Kim

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.2.2019
Kelly M.
Director, Finance & Administration
Marktforschung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.3.2020

"Acumatica Review - (includes Project Accounting module)"

Kommentare: Being able to analyze all project costs (including labor) has been a huge eye opener for management.

Vorteile: Project accounting module - labor & costs can be applied to each project and compared to initial budget to see what went right and what went wrong

Nachteile: Dashboarding functionality - I am not a programmer - I don't understand the generic queries required to program the dashboards and have to pay our consultants to create them etc. I don't have the problem with spending the time doing it but my mind does not work that way. Very inefficient when I need to play around to get what I want then explain to some one else how I want it.

Antwort des Softwareanbieters

von Acumatica an 1.4.2020

Hello - A big thank you for sharing your feedback on Acumatica with a review on Capterra! The feedback is very valuable as we work to enhance the solution. Thanks!-Kim

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.3.2020
Kayla W.
Consultant
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.6.2018

"The program is easy to use but can be buggy."

Vorteile: Easy to add time to work schedule
Easy to understand
User-friendly layout helps to easily see where everything is.

Nachteile: The program has been very buggy since I first started using it. Sometimes it will produce multiple negative times. Sometimes it will produce a MoveNext error. Also, I have lost the written descriptions that I had written in a particular time slot because of data corruption.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.6.2018
Ed K.
President
Bau
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4,5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4,5/5
  • Kundenbetreuung
    4,5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 30.12.2015

"Great Cloud ERP System with an open source"

Vorteile: Access data anytime from any device anywhere around the world via an internet connection with a consistent real-time visibility. All users can access and input data into a centralized data store which puts consistent updated information at everyone’s fingertips instantly.
the flexibility: Easily scale resources up or down as needed without making a major investment decision. Cloud ERP software will remain current with automatic updates as part of your Cloud ERP service contract making it easier to take advantage of new capabilities.
More Responsive Service and Support: Cloud vendors provide more detailed information to Cloud ERP users at every service level and are more motivated to provide the best customer support.
Faster Time-to-Solution Value: When using public cloud models, businesses don’t have to buy and deploy infrastructure which allows them to be up and running with their Cloud ERP system much more quickly.
Minimized Financial Risks: Reduce upfront capital spending on technology infrastructure and the option of subscription software licensing thus further minimizing financial output and risk.
Economies of Skill: Vendors deploy, manage and run Cloud ERP solutions so businesses don’t have to, therefore allowing them to focus more on employee success, optimal business growth and bottom line profit initiatives.
Easy adoption and the user frendly, the seamless integration between the erp and microsoft office 365 and the workflows.
easy to customize without needed to have deep technical knolwledge to do the customization, the cost effectiveness of the ERP allowing us to increase the profitability, in addition the fact that maintennance of the database is easier, and the inclusion of CRM with the ERP accessing a unique database. Integration with PowerBi, and Financial reporting.
The software price is not based on the number of users. and the posibility to grow with the software. easy consolidation between companies with differents multi-currencies and multi-languages. Worldwide access.

Nachteile: there is just not much i can say about dislike, due to any issues that i have with the system, the system was able to complete all the process without customization.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 30.12.2015
Verifizierter Rezensent
System and Process Manager
Groߟhandel, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.10.2018

"Good ERP for Small Business"

Kommentare: Acumatica has helped our company improve our operations and handle significant growth. We moved from basic Quickbooks functionality to full inventory and manufacturing control. The improved transaction controls have reduced the amount of errors done in normal business processes. We've also been able to engage employees at all levels into our system.

Vorteile: Ease of use, comprehensive list of features, Report writing and General Inquiry functionality,

Nachteile: The worst part of Acumatica is how it handles Email. System email accounts, while not a horrible idea, just don't work well. The worst part of that is how the outgoing emails use the system accounts. Outside contacts end up saving these email addresses instead of the "real" user email. Then when they email us using those email addresses the emails go nowhere. All emails should be sent using the user's real email address, and preferably their email client such as Outlook.
Third party VAR modules are harder to coordinate.
Upgrades are too frequent and expensive if you do not have your own development staff.
Customization requires development capabilities. Should be more user-level customization tools similar to Report Writer and GI screen.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.10.2018